/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
cat.5e+ Otra kabel
Fra : jespernielsen
Vist : 752 gange
100 point
Dato : 11-10-01 17:21

Er der nogen, der har erfaring med ovennævnte kabel vil jeg meget gerne høre om det.
Er dette kabel bedre end cat.6 ?.

Hilsen Jesper

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 110 point
Dato : 11-10-01 18:46

"jespernielsen" <jespernielsen.news@kandu.dk> wrote in message
news:eJix7.8131$%D3.674087@news000.worldonline.dk...
> Er der nogen, der har erfaring med ovennævnte kabel vil jeg meget gerne
> høre om det.
> Er dette kabel bedre end cat.6 ?.

Der er vist ikke meget forskel på kabler. Bare de er godkendt til kalgorien.
Kun forskel praktisk kan de have. Fx hvordan kablet afrulles.

Cat 5e er en udvidet kalgori, som er standart idag. Og nej Cat 6 er bedre.
Cat 6 har større båndbredde. Men kræver også Cat. 6 stik. Som er en smugle
dyrere.

Godkendelse af svar
Fra : jespernielsen

Dato : 12-10-01 09:54

Tak for svaret Bjarke Hansen.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 12-10-01 20:45

On Thu, 11 Oct 2001 19:46:17 +0200, "Bjarke Hansen"
<bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> wrote:

>
>"jespernielsen" <jespernielsen.news@kandu.dk> wrote in message
>news:eJix7.8131$%D3.674087@news000.worldonline.dk...
>> Er der nogen, der har erfaring med ovennævnte kabel vil jeg meget gerne
>> høre om det.
>> Er dette kabel bedre end cat.6 ?.
>
>Der er vist ikke meget forskel på kabler. Bare de er godkendt til kalgorien.
>Kun forskel praktisk kan de have. Fx hvordan kablet afrulles.
>
Der er efter min mening meget stor forskel på kabler.
Jeg har set og målt på mange typer og fabrikater, se f.eks på hvor
forskelligt kabler er konstrueret i opbygningen.
Man bør dog ikke se på kablet alene, men se på det komplette system,
dette er især vigtigt på Cat 6 systemer hvor alle de producenter som
jeg taler med er enige om at kun systemer fra samme leverandør vil
fungere efter standarden, det forventes at der går mindst et par år
før det er muligt at bygge systemer med produkter fra forskellige
producenter.

>Cat 5e er en udvidet kalgori, som er standart idag. Og nej Cat 6 er bedre.
>Cat 6 har større båndbredde. Men kræver også Cat. 6 stik. Som er en smugle
>dyrere.
>
Enig

--
Arne Keller
Jeg udtaler mig, på usenet, alene på egne vegne.
Faq for dk.edb.netvaerk: http://www.net-faq.dk