/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Er det nu smart..??
Fra : vedikkealt
Vist : 632 gange
300 point
Dato : 26-10-08 11:37

Mange af jer her ved jo en masse ... og nu vil jeg så gerne høre jeres mening eller holdning til dette som jeg ved en fejl fik hentet ned på min PC i går.

Selv er jeg jo ikke skarp ud i Engelsk ... og i går blev min PC bare sådan underlig ... ikke virus ... men bare sær ... og kørte derfor en CClaener ... og det er ikke for amatører da den sletter alle automatiske Log in m.v..men min PC blev normal igen...

Og så fik jeg hentet denne...

http://update.filehippo.com/update/check/bbe9e83e-c0c1-480d-9d12-09a7c4ec8889

nok en smart oversigt...hvor nødvendige opdateringer er oplistet ... selv hentede jeg en opdatering til Java ... og havde jeg ikke været vågen havde jeg samtidigt fået installeret Open Office...

Men er der ellers nogle ulemper jeg skal være opmærksom på.

Hilsen vedikkealt

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 26-10-08 11:55

Ikke helt tosset, men hold øje med den.

Foreslog her en Skype opgradering, og jeg har IKKE Skype, samme gælder Live Messenger.
Nyeste Flash ER installeret.

Slå visning af Beta-versioner fra, de giver som regel kun problemer.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-10-08 12:01

Tja - jeg kan nu bedst li' selv at bestemme.............den virker lidt agressiv på min lille comp.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 310 point
Dato : 26-10-08 12:10

Det er en fin mulighed for at undersøge om programmer trænger til opdatering, men pas på hvis du har danske programmer på din computer, de bliver engelske efter at Update Checker har opdateret dem
Eller brug Secunia PSI i stedet, den er på dansk og ser også efter om programmer er opdaterede http://secunia.com/vulnerability_scanning/personal/

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 26-10-08 12:55

Du skal gøre lige som min nabo gør. Hun kan ikke engelsk. Men hun ved også godt at hun bare skal ringe, så kigger jeg ind. Har jeg brug for et eller andet som hun kan hjælpe mig med, så ringer jeg bare. Se det er en god nabo at have.

Så allièr dig med en der læse teknik engelsk.

http://www.cst.dk/ordbog/index.html

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 26-10-08 14:40

# o.v.n.

Ja så vil jeg dælme være skidt stillet hvis mere end det der er i forvejen bliver lavet om til Engelsk.

Men lære må jeg jo også ... at flere af disse "sikkerhedsfiduser" ganske enkelt ikke findes på Dansk.

Jeg har kigget på dit link ... også Engelsk ... og alligevel er jeg for at at se under Download "fidusen" at det også findes på Dansk ... så jeg smider nok det allerede hentede ud ... og bruger dit forslag i stedet.

Jeg formoder at det er psi set up.exe i øverste højre hjørne jeg skal bruge..??

Hilsen vedikkealt

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 26-10-08 14:44

# LuffeA

Skype passede så fint til mig men bruger ikke Live Messinger.

Så selvfølgelig skal man da vide OM man overhovedet har programmet ... før man opdaterer det.

Og TAK for advarslen omkring BETA versioner ... men du kunne jo ikke vide at jeg godt vidste at det skulle man holde sig fra...

hilsen vedikkealt

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 26-10-08 14:56

# granner01

Mig bekendt har jeg ikke sådan en person lige "om hjørnet".

Jeg har arkiveret dit link.

Men jeg har et forslag...

Du køber den andelsbolig der er til salg her i ejendommen ... og så havde jeg dig lige indenfor rækkevidde...

hilsen vedikkealt

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-10-08 16:33

Siden er på engelsk ja, men programmet PSI er på dansk, du kan starte med at køre online og se om det er noget som du kan bruge, bagefter kan du så hente programmet og det holder øje med at programmerne ikke bliver for gamle for dig, ja det er PSISepup.exe du skal hente, online scanning er her, du trykker på den røde knap nederst: http://secunia.com/vulnerability_scanning/online/?lang=dk

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 26-10-08 17:17

Den med Beta var nu ikke møntet på Dig men der er jo mange der læser svarene.

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 26-10-08 17:34

# LuffeA

Åhhrr så har jeg trykt mig ud forkert..

For sådan forstod jeg det ikke, at den kun var til mig.

Jeg ved bare at Beta versioner holder man sig fra ... men jeg ved ikke hvorfor..

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 26-10-08 17:35

PS.

Og om nogle så ville prøve at fortælle mig det ... så glemmer jeg det sikkert hurtigt igen...

Godkendelse af svar
Fra : vedikkealt

Dato : 25-11-08 06:33

Tak for svaret o.v.n.

Den får 5 stjerne herfra da det er YDERST vigtigt for mig at mine programmer IKKE kommer til at snakke et sprog jeg ikke forstår.

Den jeg ved en fejl fik hentet har jeg slettet igen.

Og efter at have kigget på dit link o.v.n. har jeg besluttet slet ikke at have noget opdateringsprogram, IKKE fordi dit link var dårligt, men af den grund at jeg har besluttet slet ikke at have et sådant program...da det jo hidentil har kørt fint uden...

Hilsen vedikkealt

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-11-08 12:53

Selv tak, du har valgt ikke at et program til at se efter om programmerne er opdaterede, fint nok men en gang imellem kan du så bruge online scanneren, lige for at se efter om der vigtige opdateringer: http://secunia.com/vulnerability_scanning/online/?lang=dk