/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
TV 2 kollaps
Fra : tadeo
Vist : 458 gange
50 point
Dato : 19-10-08 15:28

Alle viste det ville ske, at det ville gå galt med TV 2, med de alt for store ambitioner fra tidligere direktører, ingen nævnt ingen glemt.
Nu ser man overskriften, http://epn.dk/kommunikation/medier_underholdning/article1489236.ece

Med den regering vi har vil man gøre alt for den skal overleve, den "Regeringen", så hellere,
de røde lejesvende gik ned, DR selvfølgelig.

Man har nævnt eksempelvis at nedlægge et af hovedsæderne, det i Odense eller Teglholmen,
Tegholmen har ikke plads til alle aktiviteter, der skal bygges et nyt, eller hvad med "Gyngemosen"?

Teglholmen er nok det billigste at nedlægge, det koster TV 2 10 millio. om året i transportudgifter,
at fragte medarbejdere til Odense, en ordning jeg ikke forstår, vi almindelige borgere må selv betale for transport til vor arbejdsplads, noget kan fratrækkes i skat.
De kunne evt. bosætte sig på Fyn.

Det vil være interessant at høre andre meninger om dette?

Det er helt sikkert, at det bliver os skatteborgere der kommer til at betale i sidste ende.

Hvis man får gennemført et salg af TV 2, tror jeg nok det er nemmest når det er samlet et sted.
nemlig Odense.

Mvh
tadeo

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 19-10-08 15:49

"Flyttecirkuset" kender vi jo i forvejen fra EU hvor alle politikere og deres tingeltangel flytter til Strassburg en gang om måneden.
Det koster os adskillige milioner € om året.......

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 60 point
Dato : 19-10-08 15:50

Jeg er nok partisk, for jeg gider ikke se udsendelser der er ødelagt af reklamespots inde midt i udsendelsen. Derfor ser jeg sjældent film på TV, og gør jeg det er det fra en kanal som ikke afbryder den med reklamer.

Så når TV2 går ud med at de vil have reklameblokke inde i udsendelserne, så holder jeg bare op med at se TV2 hvis de får det. Der må være andre med samme holdning som jeg, eller er jeg bare til en side?

DR er som DR er, og de har regioner, men mig bekendt så bor de ansatte i regionerne ude i landet, så TV2's udgifter til medarbejdere der rejser frem og tilbage er helt gak. Andre firmaer der bor i provinsen tilbyder da ikke at betale medarbejdernes rejse frem og tilbage på arbejder.

Så min holdning er at TV" skal være i Odense, DR i København og regionerne. (DR har forpligtelser som publik service kanal, det har TV2 ikke)

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 19-10-08 15:58

LuffeA, du kan ikke sammenligne EU med TV 2.

granner01, TV 2 har service forpligtigelser, som DR.
ellers er jeg enig med dig, TV 2 har bygget meget på det sidste i Odense.

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 19-10-08 16:03

Så må de sælge reklamer, de skal ikke havde en krone i støtte... og tag DR´s støtte så de ikke kan beklage sig over at blive unfair behandlet.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 19-10-08 16:09

Granner01 er nok lidt til en side, jeg er til den samme, gider ikke film med reklameafbrydelser.

Derudover gider jeg ikke serier, amatørshows (vild med et eller andet osv.), der fylder det meste af sendefladen på begge de store danske kanaler, så i dag ser jeg kun nyheder og film (når det ikke er genudsendelser), så jeg ser ikke meget fjernsyn

Tadeo har helt ret i, at regeringen hellere ser DR gå ned (ingen lån eller hjælp til DR da deres byggeri blev for dyrt, selv om det i høj grad var et bredt politisk ønske at DR skulle sætte skub i Ørestaden ved et prestigebyggeri, så man kunne få solgt grundene i Ørestaden og finansiere Metroen), men da det ikke er så nemt helt at lukke DR har de gjort deres bedste, ved at sætte Penneth Klummer som generaldirektør!

Det har allerede virket, der er mindre og mindre at se og høre, radioens P1 er et mareridt af genudsendelser, og den tidligere formiddagsflade af politiske programmer er nu afløst af ligegyldig hyggesnak, dog har den gamle konservative spindoktor, Karuse (der skulle have stået Krause, men jeg lader den stå, et freudiansk slip var det vist) fået et højredrejet program om formiddagen.

Jo, drejebogen fra minimalstatsvrøvlet følges diskret!

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 19-10-08 16:12

Sorry Luke2000, TV 2 sælger reklamer, men konkurencen er hård.

DR skal have støtte, min mening, vi halle vores meninger.
Det får TV2 via regeringen, EU er forbeholden over den støtte.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-10-08 16:13

Hvis ikke man vil have "indbyggede reklamer" er der KUN statsejet TV tilbage.... - som så betales af ALLE uanset om de ser det eller ej

Længere er den ikke...

TV2 gav en prøvesmag igår....

Ved ikke hvor mange der lagde mærke til det, men Starwars var åbenbart en "reklamekopi hvor reklamerne var klippet ud....

Det var så gjort så dårligt at alle de steder hvor der tidligere var vist reklamer var der nu overlapning at de sidste 30 sek

Amatører

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 19-10-08 16:20

Citat
Granner01 er nok lidt til en side, jeg er til den samme, gider ikke film med reklameafbrydelser

TV 2 sender ikke film med reklameafbrydelser, det er jeg glad for

Citat
amatørshows (vild med et eller andet osv.),

Er det statsministerfruen du tænker på?

Der findes en afbryder på Tossekassen vagnr.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 19-10-08 16:42

>Refi TV2 får licenspenge til deres regioner.

Det nuværende licenssystem er jo baseret på, at alle der har et TV "frivilligt" betaler, samt at alle der har en bredbåndsforbindelse også skal betale licens. For de sidste kunne man jo bare sætte passwordbeskyttelse på, så kunne de der ikke har lyst til at se TV-klip bare lade være med at betale.

Men den afgrænsning efterlader vist så få mennesker i dette land, der ikke på den ene eller måde bruger public service medierne, at det var enmmere (og i mine øjne mere retfærdigt) at lave en medieskat, som nogle, sågar i regeringspartiernem har talt om på det seneste. Men de har vist glemt skattestoppet.

At skatterykket i Dk i 2007 var 0,4% HØJERE end i 2001, inden regeringen kom til, har de vist også glemt, ligesom at den absolutte rekord for skattetryk blev sat i 2005 med 50,9% af BNP! Tag ikke mine ord for det, kig selv på skatteministeriets hjemmeside http://www.skm.dk/tal_statistik/skatter_og_afgifter/510.html Lad jer ikke narre af at sakketrykket forventes at falde i 08 og 09, det samme fremgik af tabellerne for 2-3 år siden, men det skete bare ikke! Ups, blev vist revet med

Og måske skulle vi have en rask lille quiz om, hvor mange gange før Starwars har været sendt i dansk fjernsyn, 3-4 gange vil jeg tro, og DRs Bondkavalkade kommer med 2-3 års mellemrum, suk

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-10-08 16:51

Citat
så kunne de der ikke har lyst til at se TV-klip bare lade være med at betale

Hvor lang tid tror du det tager at omgås det

TV LEVER af genudsendelser

TV2Film - der sender film DØGNET rundt har omkring 20-30 film om måneden - men de sender 300

Det er jo ikke specielt for DK - det er sådan overalt... Uanset om du taler TV - ugeblade - aviser - sport osv......

Reklamekroner (eller sponsorater som nogen ynder at kalde det ) foregår over hele verden og står ikke til at bremse - det har udviklingen sørget for

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 19-10-08 17:16

Citat
(og i mine øjne mere retfærdigt) at lave en medieskat, som nogle, sågar i regeringspartiernem har talt om på det seneste. Men de har vist glemt skattestoppet.

Enig,men glem ikke at der sker en utrolig udvikling i medieverdenen,
tænk bare på 2009 med digital tv, det kommer til at koste kr.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 19-10-08 18:04

>tadeo Det var bl.a., men ikke kun statsministerfruen jeg tænkte på. Men også Stjerne for en aften, X-faktor osv., billigt fjernsyn, amatører der ikke skal have penge (andet end en præmie til den/de bedste) og jeg kender fint slukknappen, har ikke set andet end forprang for de udsendelser, mer end rigeligt til at være permanent vaccineret imod dem

Men nu du er ved statsministerfruen, så er det da en helt urtolig udvikling der er er sket, måske fordi Fogh ikke sidder så sikkert i sadlen længere og fordi hans popularitet også er faldet i udlandet.

Ved Anders Fogh Rasmussens sejrstale i 2001 på færgen Sjælland
sluttede han med at hylde den person der gennem mange år utrætteligt havde
stået ved hans side. Bankede der alligevel et varmt hjerte bag
facaden? Det var bare ikke Anne-Mette Rasmussen, men Klaus Hjort
Frederiksen, der kom op på podiet.

I valgkampen 2005 fik Anders Fogh et spørgsmål, som hverken han eller
spindoktorerne nogensinde havde overvejet, hvad er Anne-Mette bedre
til end du er? Flakkende blik, let stammen, "øhh, at købe ind"! Det
var ikke ret imponerende, og efter at det har vist sig at
indkøbstalentet hos fruen rækker til indkøb af kopitaske tør man slet ikke tænke
på, hvordan Anders Fogh køber ind.

To år senere havde Anders Fogh forfremmet Anne-Mette til at stå i
spidsen for venstrekvindeinitiativet "Vi Husker Darfur", der skal
indsamle penge til uddannelse af fødselshjælpere i Darfur og måske
tiltrække nogle af de kvinder, der flygter fra Venstre.
Darfur-bistanden kunne uden problemer være dækket af statskassen, hvis
ikke Foghs regering havde gennemført voldsomme nedskæringer på
U-landsbistanden til finansiering af skattestop/-lettelser.
Regeringens U-landspolitik er åbenbart kändisbingo om statslige
bistandsprojekter og frivillig U-landsbistand som ren partipolitik. At
en Venstre-indsamling gør det sværere for nødhjælpsorganisationerne
selv at indsamle penge fra private og dermed opfylde regeringens
betingelse for statsstøtte er vel en sidegevinst.

Og nu det ultimative, Vild med dans. Nå, konen kan sikkert ikke gøre for det!

Det bliver spændende at se hvad der sker 1/11-09, når det digitale TV kører for alvor, men jeg tror desværre ikke det betyder bedre programmer. Det eneste håb (spinkelt) er, at der måske blev plads til lidt nichefjernsyn på nye kanaler, så alt ikke laves efter den laveste fællesnævner, for at få højest mulige seertal.

Kort efter TV2 var startet havde jeg lejglighed til at tale med deres reklamedirektør om netop det, hvor jeg sagde at hvis jeg skulle sælge biler i direktørklassen ville jeg være helt ligeglad med det samlede seertal, kun segmentet med over 1 mill i indtægt (det var dengang) ville være interessant for mig. Han forstod simpelthen ikke synspunktet! Jeg tror de er blevet lidt klogere siden, reklamerne i børnefjernsyn virker ret målrettede

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 20-10-08 07:57

Enig med dig vagnr, jeg spilder ikke min tid på de underlødige udsendelser du nævner,
det var egentlig også mærkeligt, at statsministerfruen ikke deltog i OL i Kina,
det var dansen der stod øverst, måske Fogh var glad for det

Hvad der sker efter 1/11-09, det kan tiden kun vise.

Godkendelse af svar
Fra : tadeo

Dato : 21-10-08 08:39

Tak for svaret granner01.

Nu er "føljetonen" startet i medierne med politikere og de såkaldte eksperter,
den kommer mindst til at køre året ud, vi kan så håbe der kommer en god løsning,
men den bliver svær.

En ting er 100% sikker, det bliver os skatteydere der må betale i sidste ende.

Tak for kommentarerne.

Mvh
tadeo