/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
SP2 og SP3 til Win XP -downl.
Fra : ingelein
Vist : 830 gange
100 point
Dato : 10-10-08 12:29

Hej
Jeg skal installere SP2 eller SP3 på et par computere, som kører med SP1.
Kan jeg downloade på USB-pen og installere derfra? - Og hvordan? Lægge i Win-mappen? eller klarer den det selv?

Hilsen Ingelein

Accepteret svar
Fra : peet49

Modtaget 110 point
Dato : 10-10-08 12:31

Du kan fint dowloade på usbpen, og installere derfra, brug SP3, du kan hente her:
http://intern.sdu.dk/enheder/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 10-10-08 12:46

Hej Ingelein

Du skal bare installere SP3, så har du det hele og så gør som Peet49 skriver, download den og læg den på USB, så kan du kopiere den til skrivebordet og så installere. Den finder selv ud af hvor den vil ligge. Held og lykke med det og god weekend.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 10-10-08 12:50

Den kan installeres direkte fra pennen.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 10-10-08 13:33

Hej
peet49
[CITAT][Du kan fint dowloade på usbpen, og installere derfra, brug SP3, du kan hente her:
http://intern.sdu.dk/enheder/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/
/CITAT]

Jeg kan ikke finde SP3 her - kun SP2 - . Kan du definere det nærmere?
Hilsner Ingelein

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 10-10-08 13:42

Den er åbenbart taget af igen, gå microsoft opdate, det er den første, der bliver fundet. Start/alle programmer, foroven windows opdate.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 10-10-08 13:43

Du kan hente den som en downloadfil på microsoft danmark under download.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-10-08 13:47
Kommentar
Fra : transor

Dato : 10-10-08 15:02

Sp3 er ikke en ubetinget succes. Ikke alt gammelt software fungere med den udvidelse.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-10-08 15:38

Citat
Sp3 er ikke en ubetinget succes

Næh....

Jeg ville også "nøjes" med SP2 - som du burde have haft i årevis....

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 10-10-08 17:40

Hej
Jeg nøjes så med en SP 2.

Ved en fejl kom jeg til at opbruge alle mine points til dette spørgsmål - og det er da alt for meget
til sådan et nemt spørgsmål. Da alle kompetente nu har meldt sig med indlæg til dette spørgsmål, har jeg et tillægsspørgsmål:

En af mine veninder havde sin PC tændt, da hun ville vise naboen hvordan man skulle tænde og slukke HFI - relæet, hvis det skulle slå fra, mens hun var ude at rejse.

Desværre gik hendes pc også i sort og der er en del bekendte, som har prøvet at reparere den.
Nu er det så blevet min tur.

Jeg kan se at der er instaleret 2 styresystemer på hhv. C og D drevet. Det ene er Win XP home edition og det andet er Win prof edition. Hun kan nøjes med det ene. Men hvordan får jeg fjernet et af disse styresystemer igen - alternativt starter maskinen op fra bunden igen?

Ved opstart skal man vælge mellem de to styresystemer.

Er der en herinde, som kort kan forklare mig trinvis, hvad jeg skal foretage mig?

Er det en god ide at formatere hele C & D drevet?

Mange hilsner Ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 10-10-08 17:42

I forbindelse med ovennævnte indlæg:

Hvor går jeg hen og giver kommandoen: format C ?
Flere hilsner Ingelein

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 10-10-08 17:51

Det kommer an på om det er en drev med windows eller ej. Uden windows højreklikker du på drevet i denne computer/formater, med windows sletter du partitionen under installationen af windows (L)

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 10-10-08 18:16

Hej peete49
Det er Windows på begge drev altså win home på C og Win prof på det andet.
Ved Opstart har jeg også mulighed for at vælge mellem 3 ting.
1. Win prof
2. Win home
3. Win genoprettelses - et eller andet.

Jeg vil beholde win prof på D drevet.

Da jeg ville installere AVG på det drev med win home fik jeg en besked om at styresystemet var for gammelt til at AVG kunne installeres.

Der er intet på HD som skal bevares - jeg tænker på filer og andre programmer.

Hvad mener du med at jeg sletter partitionen under installationen af Windows (L)?????
hilsen Ingelein.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-10-08 18:41

Citat
Jeg vil beholde win prof på D drevet.

Det er ikke så ligetil....

Win SKAL ligge på C

Så er det pro du vil beholde er du bedst tjent med en nyformatering og lægge det ind igen...

har du ikke Cderne er du lidt på spanden...

Recoveryen er sikkert Home....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-10-08 18:44

Citat
Ved opstart skal man vælge mellem de to styresystemer.

Så fungerer den vel godt nok ?????

Hvorfor skal den repareres..... ?????

Kommentar
Fra : klamigen

Dato : 10-10-08 19:17

UD MED SP 3__

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 10-10-08 19:49

Hej refi
Desværre - eller heldigvis er det ikke mig der har leget med den pc for at få den til at fungere igen, men efter det du skriver burde jeg formatere begge drev og starte på en frisk.

Jeg har kigget i drevene for at finde ud af,hvor hvor hvilken version ligger - men jeg ved ikke hvor jeg kan se det - kun at der er indlæst et styresystem i 2003 og et i september 2008. Ved at åbne egenskaber ? for begge drev.

Systemet er p.t sat til at skulle boote på en CD - og det er den med win xp prof vi har til det.
Hvordan sletter jeg/formaterer jeg?

Kan jeg bare bede maskinen om at installere? Bliver man undervejs bedt om at slette det bestående?

Der er desværre ingen der kan fortælle mig, hvad man har prøvet sig frem med.
Mange hilsner Ingelein

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-10-08 20:06

Citat
Systemet er p.t sat til at skulle boote på en CD - og det er den med win xp prof vi har til det.
Hvordan sletter jeg/formaterer jeg?

Du bruger bare den CD til formatering.....

Men lad være med at slette recoveryen - der ligger alle drivere jo sikkert....

Og så har du forhåbentlig "nøglen" til CDen - eller kan du ikke installere den.....

Og JA - du bliver guidet igennem af CDen....

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 10-10-08 21:52

Citat
Ved en fejl kom jeg til at opbruge alle mine points til dette spørgsmål - og det er da alt for meget til sådan et nemt spørgsmål

Det var da ikke noget nemt spørgsmål for dig ingelein, ellers havde du ikke behøvet at spørge

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 10-10-08 22:22

Hej Bentjuul
Relativitetsteorien?
Hilsen Ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 10-10-08 22:28

Hej Refi
Citat
Men lad være med at slette recoveryen - der ligger alle drivere jo sikkert....

Og så har du forhåbentlig "nøglen" til CDen - eller kan du ikke installere den.....

Hvor ligger så recoveryen. Er det ikke derfor man partitionerer, for at lægge den på det ene drev.? Et drev som ikke indeholder styrfesystemet? Ligger recovery i en mappe for sig? kunne jeg kopiere den til en USBpen?

Ja, jeg har nøglen til skiven.

Hilsen Ingelein -

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 10-10-08 22:37

Uvidenhed har intet med relativitetsteorien relativitetsteorien er noget ganske andet

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 10-10-08 22:39

Der mangler "at gøre" i ovenstående - sæt det selv ind hvor det passer

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-10-08 09:51

Citat
Hvor ligger så recoveryen. Er det ikke derfor man partitionerer, for at lægge den på det ene drev.? Et drev som ikke indeholder styrfesystemet? Ligger recovery i en mappe for sig? kunne jeg kopiere den til en USBpen?

Naaaa - ikke ubetinget derfor - men recoveryen ligger på en egen partition...

Brænd den ud på CD - så har du den og kan slette partitionerne....

Kan du ikke brænde den ud så sørg i det mindste for en kopi så du har evt. specielle drivere. (der er sikkert ingen som pro ikke har med mindre det er en notebook)

Formater og installer Pro - beder den om bestemte drivere (det er slet ikke sikkert) så har du dem på Home disken...

Sidst men ikke mindst...

Sørg for MSopdatering af maskinen STRAKS efter og sig nej til SP3

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 22-10-08 14:58

Tak for svaret peet49.
Jeg var så naiv at jeg troede at man "sprang over noget", når man opdaterede direkte fra SP1 - SP3. Troede at man skulle videre fra 2 til 3.

Så er jeg da kommet i tvivl om hvad der sker med alt det man allerede har fra SP2 (på min bærbare) ligger det bare og fylder, eller sorterer SP3 selv og finder ud af det der allerede ligger ?
Hilsen Ingelein