/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
To personer på Gsx-r 250??
Fra : a_h_nielsen
Vist : 501 gange
50 point
Dato : 16-03-03 21:53

Jeg har lige købt en Suzuki gsx-r 250, og vil gerne høre folks erfaringer med at have en person bagpå...Maximal-last på cyklen er 190 kg, men er det også et problem at have fx 160kg's last på? Den lyder lidt anderledes med en bagpå, men jeg ved nemlig ikke om det er normalt eller skadeligt!
På forhånd tak
A H N

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 17-03-03 00:55

Jo mere vægt du har på din Suzuki, jo kortere bliver dens "levetid".
Så meget er sikkert.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 17-03-03 11:26

Jo jo rellom, men "knallereten" er født til to personer. Selvfølgelig skal den have flere "bank" for at slæbe to. Det slider selvfølgelig mere, men så der det heller ikke værre.

Hvis det er daglig kørsel med to personer, eller lange stræk, ville jeg nu foretrække en større cykel.

Men til smutture på tyve tredive km kan jeg ikke se problemet. Jeg har da kørt endog rimelig lange ture med en bagpå, da jeg havde en Suzuki TS185 og den skulle "pukle" noget, for at vi kunne følge trafikken. Så kør du bare A H, men undlad en tur til Italien.

Accepteret svar
Fra : Jazzy182

Modtaget 50 point
Dato : 18-03-03 18:14

Hej

Jeg er selv ejer af en GSX250R. Jeg må sige jeg ikke nyder at have nogen bagpå, det er primært fordi at det er kun en 250'er og skal den være sjov kræver det at den ikke skal trække noget udover mig. Og nej, det er ikke sundt at lade motoren sejtrække, giv den hellere nogle omdr. det er den bygget til. (NÅR DEN ER GODT VARM, vel at mærke)

Lyden som forandre sig er sikkert din kæde som strammes. Det er normalt at bagdæmperen er _noget_ udkørt efter 12-13 år og derved strammes kæden en del ved 2 personers vægt. Og det er SLET ikke sundt at køre med en stram kæde, så vil du kører 2 skal den nok stilles lidt slappere end normalt. (Fandens besværligt - ja).

Lækkert at høre fra en nybagt GSX250R ejer :)

Godkendelse af svar
Fra : a_h_nielsen

Dato : 25-03-03 14:00

Kommentar
Fra : angelika

Dato : 25-03-03 18:38

Hej Hej

Jeg ville bare lige sige at jeg var Bornholm rundt sidste sommer, 2 personer, 2 store sidetasker, telt og luftmadras, rygsæk på bagmanden og stor tanktaske - og der var INGEN problemer - andet end at man næsten ikke kunne se cyklen for bar bagage.. Nu har personvægten samlet ikke været over 125 kg men alligevel - den trak fint... Men komforten er altså derefter.....

VH

Angelika