/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Roline switch
Fra : ltkanikke
Vist : 848 gange
40 point
Dato : 22-09-08 13:51

Har fået en Roline 4 ports usb KWM Switch Model 14.01.3280 uden manual.
Man skifter kanal ved at bruge en hot key, da der på denne switch ikke er knapper.
Spørgsmål er, hvilke taster man skal bruge for at skifte kanal. Har besøgt producentens hjemmeside hvor der ikke var nogen hjælp.

mvh
Lasse

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-09-08 14:39

Kan tidligere ejer ikke hjælpe dig..???

Kommentar
Fra : ltkanikke

Dato : 22-09-08 18:12

Tidligere ejer kan ikke huske hvordan man gør, men der må være nogen derude der har haft en, eller evt. en tilsvarende.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-09-08 18:19

ScrollLock er en mulighed - men den findes ikke på alle maskiner/tastaturer....

Kommentar
Fra : severino

Dato : 22-09-08 20:30

Prøv at dobbeltklikke på Scroll Lock, det virker på min to ports.
Den har også en anden kombination, som jeg ikke lige kan huske.

Kommentar
Fra : ltkanikke

Dato : 23-09-08 06:55

Dobbelt tast på Scroll lock giver den reaktion, at de 3 lamper på keyboarde skiftevis blinker, så det er garanteret en af tasterne. Nu mangler der bare den sidste taste så kanalen skifer. Gættede på pile taster, men så let var det ikke.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 23-09-08 19:57

Jeg kan ikke helt huske den anden funktion på min, men det var noget med, at trykke begge CTRL eller SHIFT tasterne på en gang, så stod den og skiftede mellem de to maskiner. Ved et tryk på SPACE (mellemrumstangenten) stoppede denne scanning.
Jeg kan ikke prøve denne mulighed for tiden, da jeg kun har en maskine på, medens den anden er under ombygning.

Det er ikke sikkert at alle de fabrikater/versioner der er på markedet skal betjenes på sammen måde, men det er da et forsøg værd!

Kommentar
Fra : ltkanikke

Dato : 02-10-08 15:04

Den danske importør hjalp med et link til manualen
[Scroll lock] [scroll lock] [enter] skifter kanal.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 20 point
Dato : 02-10-08 15:06

Ja - det var den mest "åbenlyse" knap....

Godkendelse af svar
Fra : ltkanikke

Dato : 02-10-08 17:21

Tak for svaret refi.