|
| Accepteret svar Fra : Gambrinus | Modtaget 110 point Dato : 16-08-08 21:13 |
|
DET er et godt spørgsmål.
Men ellers må vi jo se at få klyttet en sammen.
En mobiltelefon med Bluetooth og hukommelseskort fungerer jo med tankeløs trådoverførsel. Ik' ?
Gambrinus
| |
|
# Gambrinus
Ikke for jeg har den store forstand på det..
Men ville en mobil med en ordentlig bamse af et hukommelseskort så ikke kunne bruges som USB stick....eller hvad...
| |
| Kommentar Fra : Gambrinus |
Dato : 16-08-08 21:27 |
|
Jo, du ka' jo sagtens overfører data til den over Bluetooth.
Enten ved hjælp af programmerne, der hører til telefonen.
Eller bare gennem "Denne Computer".
Om den så kan klare et 4 GB hukommelseskort ved jeg ikke.
Min kan kun klare 2 GB.
Gambrinus
| |
|
Sjovt spørgsmål fordi USB er jo lige præcis et stik type og kan derfor ikke være trådløs.
Men jeg tror godt jeg ved hvad du mener.
Altså en USB hukommelses stick som også kan overfører trådløst.
Hvis det findes så skal den jo have et batteri for at kunne sende men den kunne selvfølgelig bruge USB stikket som oplader så det burde da kunne lade sig gøre.
Men når jeg overfører data med bluetooth så går det altså ikke særlig hurtigt så det vil nok tage lang tid og flytte 4 gb.
Men nej jeg har ikke hørt om det andet end en telefon med bluetooth og hukommelses kort.
| |
| Kommentar Fra : Gambrinus |
Dato : 16-08-08 22:11 |
|
Det er jo ligesom om at ideen med, at en USB stick kan konstrueres meget lille går tabt, når man skal slæbe rundt på en "Megastor" mobiltelefon.
Men jeg oplever tit at folk glemmer, at de alligevel render rundt med et hukommelseskort på sig, i deres mobiltelefon eller MP3 afspiller.
Så er der jo ikke brug for også at bære rundt på en USB stick, for at slæbe skole og arbejdsdokumenter rundt mellem de forskellige elektronhjerner.
Gambrinus
| |
|
Grunden til mit spørgsmål er at en kollega fortalte at der var kommet en slime line PC på markedet uden USB stik, og siger den anden...hvad så med overførsel af data til f.eks USB stick...og så siger jeg at det da må findes trådløst...!!!!!
Jeg kender ikke overførsels hastigheden på Bluetooth..men uanset hvad må det da gå rimeligt hurtigt, især hvis - som Gambrinus skriver er tale om at flytte dokumenter rundt mellem elektronhjerner.
Og det bringer mig så videre til, at Internet adgangen jo allerede er trådløst.....men hvad så med eksterne harddiske på 500 eller større GB findes de også med trådløs overførsel..?
For så er det jo ikke nødvendigt overhovedet at have en PC med USB..med mindre end man har anskaffet sig et USB køleskab eller anden gadget legetøj.
| |
|
# BertelBrander
Jeg sad og skrev mit spørgsmål samtidigt med at du skrev svaret...det er dælme godt gået BertelBrander...
Og tak for linket...
At jeg så ikke fatter et ord Engelsk..kan du jo ikke gøre for...men jeg har skrevet linket ned til min kollega...og så får vi lige en snak om det igen.
| |
| Kommentar Fra : michaelsp |
Dato : 17-08-08 00:23 |
|
Selvom jeg udmærket kan forstå logikken, så er det heldigvis ikke korrekt, når scootergrisen skriver "USB er jo lige præcis et stik type og kan derfor ikke være trådløs.", for sjovt nok har USB-organisation gennem længere tid arbejdet med en trådløs USB-forbindelse, så det er mere end bare et stik.
Med den kommende trådløse USB-standard vil man ved brug inden for 3 meter overføre data med samme hastighed som den nuværende USB-standard (USB 2.0; 480Mbps) og ved 10 meter falder hastigheden til 110Mbps, hvilket dog stadig er hurtigere end den oprindelige USB-standard (USB 1.0; 12Mbps). Se mere på organisationens hjemmeside, hvor der også står om den nye USB 3.0 standard: http://www.usb.org
Der er netop oprettet test og certificeringsfaciliteter, så det er ikke sikkert, der går så lang tid, før der er også er trådløse USB memorysticks i handlen, for det virker da helt oplagt, hvis standarden slår an.
Du må enten lytte til Gambrinus' fine forslag eller væbne dig med en lille portion tålmodighed
Mvh. MichaelSP
| |
|
# MichaelSP
Ganske fint svar.
Så da jeg slyngede ud at det da måtte findes trådløst jvf. at der nu var kommet en USB stik fri PC på markedet, var så alligevel ikke helt hen i vejret..
| |
|
# BertelBrander
Tak for oversættelsen...og det virkede...
| |
| Kommentar Fra : michaelsp |
Dato : 17-08-08 00:47 |
|
Nej, det var ikke helt hen i vejret, men jeg synes ærligt talt, det er lidt hen i vejret at producere pc'er uden stik til kabel-baseret usb, for af det utal af pc'er, jeg har haft med at gøre, så er det ikke mange, der gået udenom bøvl med trådløse forbindelser (radio til mus, bluetooth, ethernet) eller med det indbyggede dvd-rom drev for den sags skyld, og så har jeg heldigvis kunne redde situationen med et gammelt usb-kabelbaseret keyboard/mus/dvd-drev.
Hvad er det for en pc? Der er meget rift omkring den nye ASUS eee (som er super fed), men den kommer da forhåbentlig med USB?
| |
|
# michaelsp
Jeg må være dig svar skyldig, da jeg ikke aner hvor og hvad min kollega havde set.
Men hænger du på tråden til først i næste uge skal jeg vende tilbage med et svar....
Da jeg ikke er nogen nørd ud i PC aner jeg ikke hvad USB Hi-Speed er, og fortæller du mig det glemmer jeg det sikkert hurtigt igen...
| |
|
Fandt den her :
http://www.eye.fi/products/home/
Det er et 2gb SD kort med Wi-FI så kan man stikke det i sit kamera og sende det direkte fra kameraet til en computer eller et sted på nettet, sådan en gad jeg godt og prøve.
| |
|
# scootergrisen
Ja - det er dælme smart.
Men enten er jeg for gammel eller også har jeg bare ikke hverken tid eller tålmodighed til at sætte mig ind i alle disse nye dippedutters funktioner og virkemåder.
Hilsen vedikkealt...
| |
| Kommentar Fra : miritdk |
Dato : 17-08-08 09:25 |
| | |
|
# miritdk
Du er ellers velkommen - du plejer jo at være skarp...
Og tak for linket.
| |
| Godkendelse af svar Fra : vedikkealt |
Dato : 19-10-08 12:46 |
|
Tak for svaret Gambrinus.
Dejligt du ikke startede med at bueeee mig ud ....
Vidste jo godt at mit spørgsmål "var lidt på kanten" strikket sammen ... men gav da en god tråd og mange gode indlæg.
michaelsp får lige en "trøstepræmie" via ny tråd.
God søndag fra vedikkealt
| |
|
Det gik da ellers meget godt Klumme
Med lidt hjælp giver det da noget mening ... især for en amatør..
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|