/ Forside/ Interesser / Helbred / Misbrug / Spørgsmål
10  25 300
PORTABLE _ programmer :???
Fra : mosesGIKigen
Vist : 1090 gange
260 point
Dato : 08-08-08 04:27

Så SIDDER JEG LIGE HER_________

Nortset fra B_Gates

MEGTET simpelt at labe, har bare IKKE fattet____I_DE`n

MRN VIL I hore mere_______?

Kommentar
Fra : mosesGIKigen

Dato : 08-08-08 04:29

TIL_buks senere......

Kommentar
Fra : MissBe

Dato : 08-08-08 08:42

,,, her er da et tip om noget portable ,,,
http://www.kandu.dk/tiphist.aspx?tid=18227

håber at andre kommer og siger ngoet mere
jeg er ikke nået så langt endnu
men det kommer måske en dag

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-08-08 10:15
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-08-08 10:35

Jeg har da haft portable programmer længe.

Kingston U3 pendrive som kører i windowsmiljø:
http://www.kingston.com/flash/u3dt_start.asp

En pendrive med programmer på en "portable" baggrund herfra:
http://portableapps.com/

Begge leverer gratis programmer men til U3 kan der yderligere købes programmer.

Den er rar at have med i lommen hen til vennerne

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 260 point
Dato : 08-08-08 12:17

Hvad er det du vil vide? Ai Linux er et styresystem lige som Windows?

Kommentar
Fra : dkwM327

Dato : 08-08-08 14:07

Jeg er ukendt med PC-sprog, så derfor foretrækker jeg at benytte
det internationale annerkendte "HAM - Sprog".

vy 73 es dx

de ox3xe

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-08-08 14:42

Idéen med protable programmer er at man på en tilfældig comp kan udføre opgaver med de programmer der er sat ind i det portable medie, uden at genere værtscomputeren.

Hvis man så yderligere benytter et medbragt styresystem som starter/booter via USB, så er risikoen for snavs på sit medbragte medie.

Ekstra fordel er at man til tider kan redde data på en windowscomp med et live styresystem.

Det var forklaringen...................hit mæ påængernø.

Kommentar
Fra : mosesGIKigen

Dato : 09-08-08 10:21

Tror/ ved/ til tider jeg skriver som , nå men,
jeg mente om i ville have en lille Guide i selv at lave dem...?
Det er rimligt hurtigt at lave, tager max 5 minutter.
Har dog ikke lige helt fundet løsningen med ''regkye's''
men det kommer vel med tiden.
En lille vejledning kan findes her.
Klik på port- html filen for at få det vist rigtigt.
http://peecee.dk/upload/view/126557

Kommentar
Fra : mosesGIKigen

Dato : 09-08-08 10:31

Glemte at nævne, at det også kan laves med diverse autorun programmer.
http://www.alleysoft.com/

Kommentar
Fra : mosesGIKigen

Dato : 09-08-08 10:33

Der skal man så bare kopier hele programmets indhold over i
rod/ mappen på det program du benytter, da det ikke selv medtager filerrne.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-08-08 14:56

Aha - der røg mine point, men ægte portable bør kunne boote / køre i win miljø.

Kommentar
Fra : mosesGIKigen

Dato : 09-08-08 20:19

Citat
Aha - der røg mine point, men ægte portable bør kunne boote / køre i win miljø.

Det kan de/ t også, men laver du F.eks Words bærbar, skal der REGKYE´s med, eller er den ikke
såkaldt ''lovlig'' men virker skam stadig.

Om der så også skal diverse ''CAB/ kab'' filer med er lidt mere end jeg kan fatte.
ELLERS kunne man også ''bare'' kopiere mappen med programmet og starte det
andetsteds, MEN og + alt andet, så virker det faktisk.

Også KUN en vejledning, intet andet,
hører da meget gerne fra andre der har bedre ide´er.
C___ JaR

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-08-08 20:26

Ingen bedre idéer, men min kæphæst er stadig en boot CD/pendrive som ikke kan snakke med andet end internettet og en printer.
Den skal bruges til at gå til banken og evt printe saldo osv ud ................ uden at evt. snavs kan bevæge sig ind i styresystemet eller koder kan aflures.

Kommentar
Fra : mosesGIKigen

Dato : 09-08-08 23:57

Citat
Den skal bruges til at gå til banken og evt printe saldo osv ud ................ uden at evt. snavs kan bevæge sig ind i styresystemet eller koder kan aflures.

Ved hvad du tænker på__men er det ikke en ØNSKEDRØM, / Utopia = klumme
da jeg såvidt, jeg ved__ at ALLE netværk/ systemer er med på en MEGET STOR lytter.
Men har set noget der nærmer sig det DU tænker på.
Men dem der har lavet DET, lytter sgu sikkert også med___alligevel

Ellers kan du jo lave din ? egen USB XP, heller ikke så svært med Nlite,
BARE rip skidtet for det meste__og håbe på skidtet virker.

Men ''hvis'' du kryptere dine egne_ udgange/ koder/ maskine, kan de vel IKKE finde vej til banken_osv

Så tror ikke selv på det.

har du prøvet F.eks at gå i din netbank, bag en IP hider,
eller bare have sat dine netkrypteringer til andet end 128 bit.

NÅ___den gåde ??? lader jeg klumme om at løse.
Han kender trods ALT, til ____________alt.

Godkendelse af svar
Fra : mosesGIKigen

Dato : 09-08-08 23:59

Tak for svaret granner01.
Citat
Hvad er det du vil vide?

DEN FORTJENER ET PAR PÅ
ELLER OMVENDT
tAKKER FOR TILTALE

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-08-08 10:33

Jeg ved godt at de måske er med på en lytter.
Jeg kan ikke finde ud af at rippe en XP for skrammel.
Jeg vil bare adskille bankadgang fra alm. surfsnavs - derfor skal den boote og ikke kunne snakke med siddende harddisk som kan være fuld af snavs.
Jeg har allerede udskiftelige harddiske på min bærbare og den harddisk/XP kører kun til banken, så min netbank ikke kan aflures fra virus.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 12-08-08 00:10

Selv tak.