/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Politik
#NavnPoint
vagnr 20140
molokyle 5006
Kaptajn-T.. 4653
granner01 2856
jqb 2594
3773 2444
o.v.n. 2373
Nordsted1 2327
creamygirl 2320
10  ans 2208
Perfekt skolepolitik
Fra : funkyfancy
Vist : 488 gange
20 point
Dato : 26-07-08 23:05

Hvad synes I om det her skoleudspil?



Skolerne er stedet hvor børns lyst til lærdom skal stimuleres. Det er derfor vigtigt at de prioriteres højt og værdsættes. Efter VK-regeringen fik regeringsmagten er skolernes tilstand henfaldet til middelalderlige tilstande. Der skal ske noget nu. Derfor foreslår jeg her en række ting som skal iværksættes hvis vi vil tilbage til tidligere tider og tiltagene vil endda forbedre disse:


1) Ingen krav om klassekvotienter og større klasser. Det er videnskabeligt bevist at større klasser giver dygtigere børn og det vil spare samfundet for 6 milliarder kroner om året hvis klassekvotienten blev hævet fra 24 til 28 elever.

2) Læreren skal være i klasseværelset 5 minutter før lektionen begynder. Fysiske problemer i klasseværet bliver derfor ordnet før lektionstart så eleverne spares for diskussioner der går udover undervisningstiden.

3) Konsekvenspædagogik sættes i højsædet. Behovet for specialundervisning reduceres med 15 % som følge deraf, der vil være 30 % mindre uro i timerne samt 40 % mindre mobning. Alene reducering af specialundervisning vil give 1,5 milliarder kroner ekstra i statskassen hvert år da denne for tiden står for 10 milliarder kroner.

4) Idrætstimerne afskaffes og skolerne omlægges til sportsskoler. Det er videnskabeligt bevist at læring styrkes ved dyrkelse af motion. Derfor afskaffes idrætstimerne og alle skoler omlægges så hele undervisningen kan foregå under dyrkelse af motion som eksempelvis spinning. De to ugentlige idrætstimer erstattes af engelsktimer så eleverne står bedre i globaliseringen.

5) Merprovenuet fra større klasser og konsekvenspædagogikken anvendes dels til gratis økologisk skolemad dels til heldagsskoler til de svage børn. Sund mad forbedrer elevernes koncentration og opdrager dem i sundhedsbegrebet mens heldagsskolerne vil være til gavn for børn hvor forældrenes ansvar er svigtende.


Kilder til punkt 2 og 3:
http://www.dpu.dk/site.aspx?p=7748&newsid1=5331

http://www.dpu.dk/site.aspx?p=7748&newsid1=6074

 
 
Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 30 point
Dato : 26-07-08 23:16



Citat
Ingen krav om klassekvotienter og større klasser. Det er videnskabeligt bevist at større klasser giver dygtigere børn og det vil spare samfundet for 6 milliarder kroner om året hvis klassekvotienten blev hævet fra 24 til 28 elever.


Den tror jeg ikke på, der er ofte uro i klasserne, og flere elever vil skabe mere uro

Citat
Læreren skal være i klasseværelset 5 minutter før lektionen begynder. Fysiske problemer i klasseværet bliver derfor ordnet før lektionstart så eleverne spares for diskussioner der går udover undervisningstiden


Skulle det ikke være 5 efter en lektion.... og 5 min er ofte ikke nok

Citat
Konsekvenspædagogik sættes i højsædet. Behovet for specialundervisning reduceres med 15 % som følge deraf, der vil være 30 % mindre uro i timerne samt 40 % mindre mobning. Alene reducering af specialundervisning vil give 1,5 milliarder kroner ekstra i statskassen hvert år da denne for tiden står for 10 milliarder kroner.


Der er alt for lidt specialundervisning i forvejen, mange f.eks ordblinde bliver ladt i stikken

Citat
Merprovenuet fra større klasser og konsekvenspædagogikken anvendes dels til gratis økologisk skolemad dels til heldagsskoler til de svage børn. Sund mad forbedrer elevernes koncentration og opdrager dem i sundhedsbegrebet mens heldagsskolerne vil være til gavn for børn hvor forældrenes ansvar er svigtende.


Gratis mad??? nogle må da have betalt den - dig og mig f.eks

Kommentar
Fra : LuffeA


Dato : 26-07-08 23:22

Hwa ??????

Kommentar
Fra : mensamedlem


Dato : 26-07-08 23:24

Jeg tror vist du har overset punkt 5 Nordsted1. Det besvarer det du skriver til punkt 3 og 4. I øvrigt er jeg helt enig med funkyfancy da punkterne skal ses som en helhed og ikke hver for sig. Hvis konsekvenspædagogikken kommer igennem falder dine indvendinger til punkt 1 og 2 ligeledes.

Kommentar
Fra : Nordsted1


Dato : 26-07-08 23:33


Jeg har ikke overset punkt 5, men gratis mad??? der er da nogle der betaler det, dig og mig, og ikke forældrene!!!!


Flere elever i hver klasse, der er dårligt tid til hver enkelt elev i forvejen
Det hjælper da ikke meget, at læren er i klassen før timen, hvis problemerne starter i timen.
Konsekvenspædagogik.... vil jeg godt have uddybet nærmer....
Sportsskoler, vil jeg også gerne have uddybet nærmer

Hvis det hele skulle ses i en sammehæng, hvorfor er det så delt op i punkter


Godkendelse af svar
Fra : funkyfancy


Dato : 27-07-08 10:56

Tak for svarene.

Du har følgende muligheder
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.

Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177554
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408857
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste