/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Hjemmelavet fluegift
Fra : joker
Vist : 10825 gange
100 point
Dato : 10-07-08 10:37

Hejsa

Jeg købte et nedlagt landbrug for ca tre år siden. Da jeg overtog huset var der efterladt en gammel flaske glas/spejlrens forstøver. På flasken var der skrevet "fluegift" på et hjemmelavet mærkat.
Hvis jeg sprøjtede op i luften hvor der var fluer/hvepse, så fladte de øjeblikkeligt til jorden og var døde. Jeg har lige brugt det sidste fra flasken på et hvepsebo, det krævede tre sprøjt hvorefter hele boet var dødt.

Hvad kan flasken have indeholdt?
Det har nok ikke ligefrem været det mest miljøvenlige stads, men hvis man har et hvepsebo på sin terrasse, så .....'

Kommentar
Fra : Carner

Dato : 10-07-08 11:48

Hej Joker.

Det du havde i flasken havde en Duft ??? ( Lugt )

Hilsen Carner.

Kommentar
Fra : joker

Dato : 10-07-08 12:00

nej, man kunne overhovedet ikke lugte det... og jeg tvivler på at det var vand

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 10-07-08 12:04

Neporex. det er ikke hjemmelavetm kun oprørt i vand
http://www.hk-hornsyld.dk/p164.asp

Kommentar
Fra : joker

Dato : 10-07-08 12:08

Valde --> Det er til bekæmpelse på larvestadie

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 10-07-08 12:09

når du har landbrog skal du næsten kende den moderne og mere efektive biologiske bekæmprlse, hvis du bruger det ser du aldrig en flue!
http://www.mortalin.dk/Default.asp?Action=Details&Item=516

Kommentar
Fra : joker

Dato : 10-07-08 12:13

valde--> Jeg driver ikke landbrug, jeg har bare et nedlagt landbrug. Det er ikke fordi jeg skal forebygge noget. Problemstillingen er som beskrevet i øverste rubrik.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 10-07-08 12:33

ja det skal nok vare den der hedder aktta; men der er mange af den slags midler i det første link jeg gav dig -så der er mulighed for at tage fejl

En ny generation af fluebekæmpelsesmidler!
Et mave- og kontaktvirkende fluemiddel. der anvendes opløst i vand til bekæmpelse af fluer i stalde. Er nem at bruge - anvendes ved udsmøring og indeholder sukker samt tiltrækkende feromon som lokkemiddel. Agita er særdeles velegnet til strategisk fluebekæmpelse, dvs. bekæmpelse rettet mod fluernes foretrukne opholdssteder uden for husdyrenes rækkevidde samt på steder med store flueproblemer. Agita er hurtig og effektiv - og bevarer sin virkning i 3 - 4 uger. Behandlingen med Agita kan foretages sammen med Neporex, som dræber fluelarver i gødning, dybstrøelse og andre steder, hvor fluerne opformeres. Agita bekæmper alle forekommende fluer i stalde med undtagelse af stikfluer, da disse er blodsugende og ikke tiltrækkes af lokkemidler. Til bekæmpelse af stikfluer anvendes forebyggende Neporex, som er effektiv mod stikfluens larver samt et øjeblikkeligt virkende forstøvningsmiddel.

Dosering: 400 g i 320 ml vand (trækker 160 m2 staldareal)
Deklaration: Thiametoxam 10 %
Emballage: Dåse a 400 g og dåse a 1 kg

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 10-07-08 13:19

Når du ikke skal bruge mere end en lilleflaske - der er fortyndet - så tror jeg det er billigst af spørge hos en nabolandmand om ikke du må få flasken fyldt! Det kan købes i landbruget grovvareforretninger - måske også i byggemarkeder - tre pust er vel ikke mere miljøskadelig end halvtreds pust af det man må bruge i stuen og hvis det er til hvepse, så tror jeg de mister tålmodigheden med dig medens du puster halvtreds gange, det er sikkert også mere humant med den øjeblikkelige død.

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 10-07-08 19:14

Hej joker !
Hvad kan flasken have indeholdt?
Spørger du, for nu at holde os til emnet.
Godt spørgsmål, det gad jeg også godt hvide. Mon der er en kemiker her på kandu der kan lokkes til at analysere indholdet. ?
Højris.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 10-07-08 19:45

Hvis fluerne dratter ned bare ved synet af flasken gør Du det også selv ved flittig brug.

Få afleveret det fludium hos kommunen hurtigst muligt.

Kommentar
Fra : joker

Dato : 10-07-08 20:15

Hehe, det er nu heller ikke flittig brug. Jeg bruger det kun udenfor og ikke ret tit...