/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Zepto fejlinformation ????
Fra : Eyvind
Vist : 631 gange
100 point
Dato : 27-06-08 16:37

Den nykøbte Zepto 3415w

skulle kunne:
Boote fra USB men der er ingen mulighed i bios for at boote fra USB
(løgn eller uvidenhed hos Zepto)

skulle kunne:
Skifte harddisk direkte uden harddiskramme og det viser sig at man ikke kan købe reservedele til en Zepto - altså købe en harddiskramme
(løgn eller uvidenhed hos Zepto medarbejdere)

Det var disse to oplysninger fra Zepto's medarbejdere og sælgere som gjorde at jeg købte netop denne comp.

Jeg kan nok ikke klage over mundtlige oplysninger fra Zeptos medarbejdere, men jeg stoler ikke på Zepto længere, og vil heller ikke anbefale at benytte firmaet, eller deres forhandlere (Sonofon og andre)

Og her er så spørgsmålet:
Er det mig der tager fejl. ??????????????????

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 27-06-08 16:44
Kommentar
Fra : michaelsp

Dato : 27-06-08 16:45

Hej Eyvind

Hvis du har købt pr. postordre, så kan du gøre brug af returretten, som du har på alle varer, der købes via internettet. Den gælder uanset hvad de har bildt dig ind, så du behøver ikke bevise noget.

Mvh. MichaelSP

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 110 point
Dato : 27-06-08 16:49

Kode
Boote fra USB men der er ingen mulighed i bios for at boote fra USB

USB stik/disk skal som reglen sidde i når man booter op
og så skulle man kunne finde muligheden i bios,sådea er det på flere stationnære pc'er jeg har haft fat i.

Ingen synlig mulighed i bios vis den ikke sidder i når man booter op og dår direkte ind i bios og vælger f.eks.kan det hedde>
boot from removable device og/eller så navnet på disk og
så skal der være en boot patition på samme,lige som f.eks. en boot disk.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 27-06-08 16:50

sådan går o.s.v rode rodehovedt Manse9933

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-06-08 17:33

Jeg stemmer OGSÅ for USBen blot skal være i NÅR du går i bios

Mine kortlæserdrev/slots bliver vist i bios - og det er sikkert fordi de sidder "fastmonteret"....

De optræder dog blot som USBdrev....

Altså sæt USBen i INDEN du starter maskinen og går i bios....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-06-08 17:34

Hvad angår Zepto.....

Hvis du har købt den "fysisk" i en butik, ligner det da ikke dig ikke at få det demonstreret

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-06-08 17:35

PS

TRO ALDRIG PÅ EN SÆLGER

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-06-08 18:49

granner01 - sorry jeg skrev forkert - min er en 3215 (billigudgave)

Jeg har ikke prøvet at boote fra usb endnu - men jeg har kun 4 boot muligheder
CD/DVD
Haddisk
FDD (som ikke er der)
Lan.

Jeg mangler "andet" som der var på min stationære.

Men lige nu er jeg ved at teste styresystemer.

Septo kan kun købes pr. postordre eller hos Sonofon og comp sendes til kunden i begge tilfælde.
Men jeg var ude hos Zepto og spurgte flere om HD og USB

Godkendelse af svar
Fra : Eyvind

Dato : 28-06-08 09:06

Tak for svaret Manse9933.
Ja det virker når stikket sidder i.

Jeg har lige prøvet med en ekstern brænder med en ubuntu CD og den bootede op når man lige i starten vælger hvad der skal bootes på...................USB stod nok så flot til at vælge.

Nå - men jeg er stadig sur over at HD sidder i en ramme når de sagde det modsatte.
Så nu må jeg skaffe et par rammer. (HD-caddy)

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 28-06-08 09:13

Citat
(HD-caddy)
Der har du været før Eyvind
Find på et hjemmelaved system hvor du ikke behøver at skrue HDD'en fast i rammen så du bare skifter HD'en ud
i rammen,er der ikke plads til at lave noget sådant?

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 28-06-08 09:13

t

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-06-08 12:54

Ja ja - til mine compaq har jeg 4 rammer med harddiske i.
7 stk harddiskskuffer med USB coverter
så skal jeg bare ha' lagt ubuntu ind på en pendrive

det er altid rart med lidt muligheder.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-07-08 11:08

Det er lykkedes mig at købe to rammer til Zepto, og når jeg har fundet et par sata HD skal der leges med styresystemer på udskiftelige HD

Så nu er jeg ikke sur på Septo mere.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 04-07-08 11:23

Kode
Så nu er jeg ikke sur på Septo mere

Fedt nok,hvor fandt de rammer?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-07-08 21:15

Det viste sig at Zepto oprettede rammen som en reservedel, fordi der havde været mange forespørgsler (mig
Det er ikke andet en metalplade rundt om HD men der sidder også to knaster som holder HD på plads. Nu er jeg ved at bestille 2 stk 80 Gb sata HD 4500 rpm (støjer ikke)
80 Gb er nok fordi data skal ligge på mine gamle HD som eksterne.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 05-07-08 05:29

Jeg går og overvejer at sætte noget ligende op med skuffer,jeg har kun fire pc'er tilbage og mangler plads til flere systemer (OS),lege lege,problemet er bare at jeg har pladsmangel i pc'erne fordi de er fyldt op med
alverdens tingel tangel som jeg ikke vil af med,så jeg har tænkt på at lave et mobilt mini kabinet,kun til hdd'er,har jeg haft før og er ikke optimalt,dit setup er en bedre løsning.