Tja det sidste jeg har hørt er - at idag var jeg ude og skulle installere Cybercity for nogle venner hvor forbindelsen kom på igår.
MEN intet hul igennem, og det endte med efter at have udraderet den stakkels konsulent med spørgsmål - blev jeg sendt videre til Cybercity's tekniske support supportafdeling.De har simpelthen et teknisk support - til det de normalt ikke kan finde ud af. Dem der sidder i deres support er skoleelever mm som ikke har et klap mere forstand på netværk og lign - end andre alm. mennesker har - de læser bare op fra en skærm.
Men konkret - løsningen på problemet er følgende. Den server der styrer deres tilmeldinger inkl DHCP adresser mm - er gået ned. Derfor er der nok ikke rigtig noget der virker efter kl.21 hvor de FORVENTER at denne server er oppe igen. Dette er ikke en planlagt operation, men i mine tanker er det noget underligt de ikke kører et redundant system, således at der er en anden server der tager over i sådanne tilfælde. Men nej - det er der ikke, og man har heller ikke et image liggende i en VMware-server - således at man kan starte dette op i disse tilfælde. Hvis jeg havde lavet et lignende nummer i mit hverdagsarbejde som systemadministrator - så havde jeg sgu nok ikke job særlig længe!
Men det skulle ordne sig efter kl.21 ifølge teknisk support supportafdeling