/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Partion er låst
Fra : axelbjarne
Vist : 426 gange
100 point
Dato : 26-04-08 11:02

Det viser sig, at partionen hvor Windows Web Server er installeret er låst - hvordan låser jeg den op....

mvh.
axelbjarne

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-04-08 11:05

Er det når du kigger her:
start > h-klik på denne computer > administrer > diskhåndtering.

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 26-04-08 11:08

ja,

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 110 point
Dato : 26-04-08 11:15

Jeg har aldrig kørt med servere på alm. comp. men altid på en særskilt.

Set i Vista (passer nok også i XP)
Diskhåndtering > h-klik på partitionen > egenskaber > sikkerhed > er der mulighed for at ændre rettigheder.

Eller vil du bare fjerne partitionen.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-04-08 11:57

Jeg vil da gerne gentage: http://gparted-livecd.tuxfamily.org/ den løser problemet, slet partionen og opret en ny

Godkendelse af svar
Fra : axelbjarne

Dato : 26-04-08 12:23

Tak for svaret Eyvind.

Jeg klarede det ved at køre frem med 2 harddiske, altså en normal, hvor jeg har XP prof. på, og benytte mig af Paragon Harddisk Manager...

med venlig hilsen
Axel

PS.: Jeg skulle have valgt en anden partion, da jeg installerede Web Serveren, men pyt...den blev lagt oven i XP prof...af skade bliver man klog..

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-04-08 12:37

Ok -