/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Kender du til Java ?
Fra : zuri
Vist : 525 gange
50 point
Dato : 26-04-08 08:48

Hej.
Hvad er Java egentlig ? Som jeg har forstået det, er det en slags beskyttelse til computeren.
Men...hver gang jeg f.eks vil logge ind til spil på nettet, popper der i ventetiden (mens der logges på), en stor firkant frem, hvor der står java indeni. Og så er det = ventetid. Det tager længere tid at logge ind til spil, og nogle gange taber jeg tålmodigheden og dropper ud af det igen. Suk. Hvad er din erfaring ?

Mvh

Gucci

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 26-04-08 09:23

Jo tak, min kaffe er velsmagende

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 26-04-08 09:32

Næh ikke beskyttelse men java åbner for kommunikation begge veje
som kræves i spil netbank o.s.v.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 26-04-08 10:13
Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-04-08 10:45

hvis du kører med en gammel version af java kan du få problemer

hvis din internet forbindelse ikke er af de hurtigste kan du få lov at vente længe

hent den seneste udgave af java her:

http://www.java.com/en/download/installed.jsp

husk at afinstallere de gamle versioner først så det ikke også skaber problemer

Accepteret svar
Fra : justuniverse

Modtaget 50 point
Dato : 26-04-08 20:22

Java er et programmeringssprog. Mange programmer, specielt på internettet - og derfor også internetspil - er kodet i Java.

Det specielle ved Javaprogrammer er, at de skal have det, man kalder en "virtuel maskine" at køre på. Det vil sige, at der er ét enkelt "grundprogram", der gør det muligt at få Java-programmerne til at køre.

Det eneste Java har med sikkerhed at gøre er, at der er flere ting, et Javaprogram ikke har tilladelse til at gøre når det endeligt er downloaded. Som feks. at formattere hardisken osv.

Der findes i forskellige browsere ting man kan slå til og fra i forhold til Java, og dit problem får mig til at tænke på, om der måske er noget, der ikke er slået til i din browser. Men i øvrigt er jeg med på anbefalingen om, at du installerer den seneste version af Javas Virtuelle Maskine. Vær sikker på at vælge det, der hedder noget med "JRE" og ikk "JDK". Det ene skal bruges af brugere, det andet af programmører.

Godkendelse af svar
Fra : zuri

Dato : 28-04-08 14:41

Tak for svaret justuniverse.