/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
edderkoppen(Tegenaria agrestis
Fra : termhlen
Vist : 1791 gange
20 point
Dato : 06-03-08 23:18

hej

vi har et stort problem, vi er begyndt at få flere af edderkoppen typen Tegenaria agrestis,
Ruderat Husedderkoppen (Tegenaria agrestis) er først kendt fra Danmark fra 2002, hvortil den har bredt sig sydfra. Der er ingen officielle rapporter i Europa om bid fra denne edderkop, men tilsyneladende samme art er i USA under navnet Hobo spider kendt for mange alvorlige bid. Arten er den eneste danske, hjemmehørende art, der ved lov er forbudt at holde i fangenskab (Bekendtgørelse om privates hold af særlige dyr m.v.)
hvad stiller man op med denne art, han man købe noget gift der kan slå den ihjel?

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 06-03-08 23:22

Hmm lyder interessant men lidt kill it skulle nok hjælpe

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 06-03-08 23:29

Herhjemme har jeg en fluesmækker lige til det samme
Jeg er sk... bange for det kravl

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 06-03-08 23:30
Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 06-03-08 23:53

Jeg kan heller ikke snuppe de bæster.

Man må håbe at vi træder så mange ihjel at de ikke formerer sig hurtigt, hvad der mislykkedes med dræbersneglene.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 07-03-08 00:01

Hjemmeværnet du det er en trussel som de ku ta sig af

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 07-03-08 08:11

Citat
Hmm lyder interessant men lidt kill it skulle nok hjælpe

Det er sgu da utroligt. Endnu engang bringer landsbytossen et svar, som ikke er i overensstemmelse med faglitteraturen vedrørende insektgifte til edderkopper. Det må kun anvendes til fluer og hvepse.

Citat
Må kun anvendes til bekæmpelse af fluer og hvepse i stalde og beboelsesrum samt udendørs mod hvepsebo.
Kill-it Staldspray N pyrethrin I og II 0.36 % Bayer A/S
piperonylbutoxyd 2.16 %

side 79
http://www.miljøstyrelsen.dk/udgiv/publikationer/2002/87-7972-138-9/pdf/87-7972-138-9.pdf

Men hvis du er ligeglad termhlen , så kan du jo bruge dichlorodiphenyltrichloroethane. Det har ganske vist været forbudt siden 1972 (USA) og slår hunde, katte, fugle, edderkopper, fluer og alverdens lort ihjel... også børn. Men du blir edderkoppefri

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 07-03-08 08:22

Mon også det virker på en klummenar der igen har travlt med andre svar syge en Tsk tsk

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 07-03-08 08:26

Jamen du tænker dig overhovedet ikke en skid om. Du plaprer bare op, og aner ikke hvad du siger

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 07-03-08 08:28

Citat
med andre svar syge en

Hvad betyder det???

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 07-03-08 13:55

Citat
Det er sgu da utroligt. Endnu engang bringer landsbytossen et svar, som ikke er i overensstemmelse med faglitteraturen vedrørende insektgifte til edderkopper. Det må kun anvendes til fluer og hvepse
.
Jeg bruger ikke andet på vores båd og der er rigeligt af det skidt når vi kommer derned og skal starte op. De kommer ind alle vegne!!

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 07-03-08 13:57

hehe Gør du bare det. Man lærer jo ikke gamle høns nye kunster

Kommentar
Fra : termhlen

Dato : 08-03-08 12:15

smokie ja det er den vi har

den er bare klam, men folder man ekstrabladet et par gange så kan den godt klare den.
problemet er sku bare når man vågner og der er en i sengen sammen med en det syntes jeg ik så godt om

http://www.naturguide.dk/edderkopper/tegenaria_agrestis.htm

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 11-03-08 11:36

En anden mulighed er her http://www.gadgets.dk/product_info.php?cPath=27&products_id=624 men hjælper jo ikke på når i sover Der er firmaer der hævder at de med en ultralydsdims kan holde insektr ude af huse men om det virker ???

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 11-03-08 16:43

Det med ultralyden er en skrøne, det er vel snart 20 år siden det blev latterliggjort i TV.

Men tro kan flytte bjerge.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 11-03-08 18:29

Ja men der er nogen som det ikke generer at bringe en skrøne til torvs. Så blir man da set og hørt LOOL

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 11-03-08 18:58

Ja det der med at blive set Ka du da snakke med om lille klokkehat