/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Atter Amerika
Fra : Rytterknaegten
Vist : 820 gange
399 point
Dato : 05-02-08 00:42

Hej igen.
Atter prøver jeg : er der nogle der har tid til at søge.
En bror til Amandus:
Albert Otto Olsen Rytter f. 28 April 1881 i Stokkemarke
Muligvis imigreret omkring 1924
efterkommere til Albert søges.
Bopæl: ja det er vel ikke let, North eller South Dakota.
Jeg har fået oplyst at Albert omkom i en automobilulykke i Mount Vermont, men året??
Disse oplysninger er alt jeg har.
Mvh rytterknægten

Accepteret svar
Fra : senta

Modtaget 399 point
Dato : 05-02-08 09:26

fra DDD Udvandrerdatabasen kan det bruges??
senta

2 post(er) fundet
Navn: Rytter, Peder N. Stilling: Arbejder
Alder: 37 Bestemmelsessted: New York
Kontrakt nr.: 48400 Forevisningsdato: 3/3/1882
Sidste oph.sogn: Købelev (Lolland) Sidste oph. amt: Maribo
Sidste oph.sted: Skovbølle, Maribo A. Bestemmelses land: USA
Bestemmelses by: New York City Bestemmelses stat: New York State
Skibsnavn: Geiser
Bemærkninger: ANM: Geiser. IDkode: D8182R0616

--------------------------------------------------------------------------------
Navn: Rytter, Albert Otto Olsen Stilling: Arbejder
Alder: 25 Bestemmelsessted: Ord
Kontrakt nr.: 264200 Forevisningsdato: 5/16/1907
Fødested: Tjennemarke Fødesogn: Stokkemarke (Lolland)
Sidste oph.sogn: Stokkemarke (Lolland) Sidste oph. amt: Maribo
Sidste oph.sted: Stokkemarke Bestemmelses land: USA
Bestemmelses by: Ord Bestemmelses stat: Nebraska
Skibsnavn: United States
Bemærkninger: ANM: U. States. IDkode: D0708R0613

Kommentar
Fra : Rytterknaegten

Dato : 05-02-08 09:36

Hej Senta.
Det ser ud til det ER min Morfars Bror, og tak for det. Men hvordan kommer jeg videre i min søgning efter slægtninge til ham, kan du hjælpe mig med det??
Bestemmelsessted: Ord hvad betyder det??
På forhånd Tak
Rytterknægten

Kommentar
Fra : senta

Dato : 05-02-08 09:49

Ord må være en by i nebraska
Bestemmelses by: Ord Bestemmelses stat: Nebraska

efter slægtninge til ham
før han emigrere eller i USA.
senta

Kommentar
Fra : senta

Dato : 05-02-08 10:17

på dis- danmark tilbyder buller brøndsted opslag i Søgning i Ancestry's Database prøv at spørge han om han ikke kan hjælpe dig med videre oplysninger om rytter i usa.

http://www.dis-danmark.dk/forum/read.php?6,236263,page=1
senta

Kommentar
Fra : senta

Dato : 05-02-08 10:40

AO. kirkebog for Stokkemarke Lolland Sønder Maribo Stokkemarke 1834 1845
opslag 47 nederst finder du niels peter olesen født 1845 der i henhold til minist... osv har fået ændret navnet til niels peder olsen rytter
men tjek selv
senta

Kommentar
Fra : senta

Dato : 05-02-08 10:52

Stokkemarke Lolland Sønder Maribo Stokkemarke 1869 1887
1881 opslag 54 finder du otto albert olsen født og får navnet ændret til albert otto olsenrytter i 1905
kan du bruge de oplysninger eller har du dem ??
senta

Kommentar
Fra : senta

Dato : 05-02-08 11:20
Kommentar
Fra : senta

Dato : 05-02-08 11:35

på ellis island finder du albert rytter indrejst i usa 1907 der er oplysninger om hvem i ord nebraska
han rejser til .
håber linket virker?
http://www.ellisisland.org/search/shipmanifest.asp?MID=04149300540004646784&FNM=ALBERT&LNM=RYTTER&PLNM=RYTTER&CGD=M&first_kind=1&last_kind=0&TOWN=null&SHIP=null&RF=1&pID=101983050496
senta

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 05-02-08 11:47

Der er skam en by i Nebraska med det mærkelige navn Ord:
http://www.ordnebraska.com/

Svend

Kommentar
Fra : senta

Dato : 05-02-08 11:56

her er fra denne adresse , jeg ved ikke om det evt.er dine. ??
senta
http://www.familysearch.org/Eng/Search/frameset_search.asp?PAGE=igi/search_IGI.asp&clear_form=true
Results for: Rytter, Nebraska, United States, North America
Exact Spelling: Off
Batch Number: 8521208
[refine search]
Prepare selected records for download

International Genealogical Index / North America - 4
Select records to download - (50 maximum)
1. THEODORE OTTO RICHTER - International Genealogical Index
Gender: Male Birth: 31 OCT 1911 Verdel, Knox, Nebraska

2. THEODORE OTTO RICHTER - International Genealogical Index
Gender: Male Death: 11 FEB 1967

3. OTTO M. RICHTER - International Genealogical Index
Gender: Male Marriage: 09 NOV 1910 Pishelville, Knox, Nebraska

4. OTTO M. RICHTER - International Genealogical Index
Gender: Male Death: 01 MAR 1956

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 05-02-08 13:33

Det senta sidst har fundet ser meget tysk ud, men er det eneste FS svar for Rytter i Nebraska...
(Richter er jo dommer på tysk ikke rytter).

Spørgsmålet er så om han i det hele taget brugte navnet Rytter i USA? Direkte eller ændret??
Mon din gamle moster ved det???

Og hvorfor nævner du North eller South Dakota? Flyttede han videre dertil??
Svend, der var i Omaha, Nebraska her i efteråret, tæt ved Ord.

Kommentar
Fra : Rytterknaegten

Dato : 05-02-08 14:30

Hej Senta og Svend.
Ham der Niels Peder er min Oldefar, og rigtigt han købte navnet Rytter.
Svend den "gamle moster" er min særdeles levende Mor udi Pitt Meadows nær Vancouver.
Hun er født i 1926, og troede at Albert var rejst lige før hendes fødsel!! Det viser sig ikke at være tilfældet.Jeg tror Senta har ramt rigtigt.
Jeg afslutter lige og prøver at søge på det jeg allerede har, ellers åbner jeg lige spørgsmålet igen.
Tusind Tak til jeg begge.
Mvh
Rytterknægten

Godkendelse af svar
Fra : Rytterknaegten

Dato : 05-02-08 14:30

Tak for svaret senta.