/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Alm harddisk eller Solid state
Fra : Sygate
Vist : 539 gange
300 point
Dato : 20-01-08 15:17

Hejsa !
Jeg vil gerne købe denne bærbare:

http://www1.euro.dell.com/content/products/features.aspx/4x_precn_m6300?c=dk&cs=dkbsdt1&l=da&s=bsd

Kan se at man kan vælge imellem en harddisk med 7200 omdrejninger og en såkaldt solid state flash drive harddisk.
Jeg har læst lidt om at de er meget letter, mere lydløse og hurtugere.

men mon det er 2300 kr. ekstra værd?

Jeg skal jo have det bedste af det bedste

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 20-01-08 15:22

- ingen tvivl Sygate, gå efter det bedste, op med læderet...

Accepteret svar
Fra : bruuno117

Modtaget 310 point
Dato : 20-01-08 15:24

Tja der er jo altid sikkerheds apektet i det, en solid state hd kan tage ekstremt hårde stød, så hvis man taber den mens den kører vil harddisken stadig være i perfekt stand. Og strømforbruget skulle vist også være noget bedre med solid state, og varmeudviklingen er også mindre. Og som du selv siger, så er der ikke noget mekaniske i dem, så de skulle være fuldstændig lydstille.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 20-01-08 15:26

Men kapaciteten er også væsentlig mindre 32 GB - er ikke ret meget.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 20-01-08 15:28

- husk at få et 9 cell batteri...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-01-08 15:31

Jeg ville nok lade de andre lege med solidstate HD
Lad dem lige øve sig lidt - og så lave en der er lidt større.
Men selvfølgelig kan dit lager ligge på en ekstern HD.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 20-01-08 16:32

Citat
Jeg skal jo have det bedste af det bedste :DD)

Pas på hvis den er lavet af mulvarpeskind, så kan den ikke lide dagslys

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 20-01-08 16:45

Jeg tror såmænd de er tærsket igennem i et par år, det er jo blot et udvidet kort til kamera der er brugt.
Der vil ske meget i løbet af 2008 på den front, f.eks prisen og størrelsen.

Desværre er de ikke i fri handel endnu i 3,5", men et firma i USA har lavet en på 600 mb med 300 ms læsehastighed, den koster 700.000......$$, men er forbeholdt militæret.

Godkendelse af svar
Fra : Sygate

Dato : 20-01-08 23:53

Tak for hjælpen allesammen.
Ja jeg skal ikke bruge særlig meget plads. Har også en stationær med rigeligt plads og en ekstern hardisk. De koster jo ikke meget længere.

Tror jeg går efter den..
Spændt på at se hvad det er for noget.