/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
SPECTRO SRAM 7
Fra : axelbjarne
Vist : 460 gange
100 point
Dato : 07-01-08 11:41

Bag til - gearskiftet, skal fingerskruen kunne holde gearskiftet på plads?

mvh.
axelbjarne

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 07-01-08 13:30

Ja men den må kun spændes med fingrene og skal et stykke indover møtrikken og gashåndtaget (gearvælgeren) skal være slækket af Obs. Den røde muffe skal fange rillen i skeden (det yderste rør) der sidder og stritter ud af aksen og den røde skinne skal passe i skifterhuset når det skubbes på plads

Mvh Sune

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 07-01-08 13:34

ja, jeg må indrømme jeg har nogle problemer med det...altså skiftehuset skal ind over møtrikken..det kniber sgu med at få det ind over møtrikken.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 07-01-08 13:42

Rolig nu hvilket det især gælder om DU har taget det af hvoffor?? og har du sat noget mere under møtrikken end der var ?? Er den lille skrue løsnet nok ?? har du sat den røde mukke som beskrevet den lille klods i rillen på skede røret (det yderst) gearvælger slækket af ? den røde rille vendt op mod himlen når cyklen står som når du cykler på den ?? blokken indover rørene med den røde muffe sat som beskrevet? Skifterhuset forsigtigt indover hele molevitten så du kan se muffen i rillen den er gledet indover? og derefter spændt med fingrene??Der er vel også en sikkerhedsbøjle.
Mvh Sune

Accepteret svar
Fra : Sunowich

Modtaget 100 point
Dato : 07-01-08 13:50

Her ka du måske se hvordan det skal sidde http://home.arcor.de/pfordte/nabehi.jpg

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 07-01-08 15:02

Selv om jeg tager kablet helt fra klikboxen, kan jeg ikke få den ind over møtrikken...?????og den røde plastic dims sidder rigtigt, efter min bedste overbevisning....

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 07-01-08 15:16

Når jeg tager boxen helt af og ser ind i den, kan jeg se et par metalstykker, der titter frem...kan de ikke være skyld i, at den ikke kan skubbes ind over møtrikken.

Godkendelse af svar
Fra : axelbjarne

Dato : 07-01-08 19:27

Tak for svaret Sunowich.

mvh.
Axel

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 07-01-08 21:03

Fik du den så ordtnet og takker og bukker
Mvh Sune