/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
guitar pro 5,0
Fra : masha
Vist : 539 gange
100 point
Dato : 27-12-07 13:59

jeg har lige fået programmet: guitar pro 5,0

næsten alle sangene som jeg afspíller via programmet er der ingen akkorder der vises
kun noder, så jeg vil bare lige spørge om nogen ved om den kan indstilles til at vise akkorderne også ?

Kommentar
Fra : boibbo

Dato : 27-12-07 16:59

Ey tjek det her screenshot jeg har taget som gerne sgu være til hjælp:
http://Billedeupload.dk/showpic-99.jpg

Dette er altså standard instillingerne for programmet så akkorderne skulle gerne stå der med mindre dem der har lavet sangen har valgt ikke at skrive dem..

En anden ting er at hvis du trykker "A" så kommer der en boks frem hvor du kan se akkorder

Kommentar
Fra : masha

Dato : 27-12-07 17:23

hejsa

jeg savner nu becifringen som f. eks: AM - C osv istedet for
at man skal "stave sig igennem tallene som er vist.

ps jeg har også problemer med at få hastigheden til at passe, den afspilles lidt for stærkt
jeg må have pillet lidt for meget ??

Kommentar
Fra : boibbo

Dato : 27-12-07 17:27

Hvis du kigger på billedet ordenligt kan du se at jeg ikke kun har sat en ring om tabs'ne men også akkorderne som står ovenover noderne.. Altså: C, G osv... Tempoet kan du ændre oppe i højre hjørne. Der er en node og så står der et tal: det normale er vidst 120 bmp.
Det er generelt svært at forklare når jeg ikke kan vise dig det, så hvis du har ændre for meget på tingene kan det være du skal geninstallere det. Men altså det sgu da være til at lære..

Kommentar
Fra : masha

Dato : 27-12-07 18:29

det er et fint svar , men det er bare fordi at jeg har fået fat i en masse sange
hvor de fleste ca 95% ikke er mrk op med akkorderne

det du har lavet, ja det kan jeg godt se at der er becifring på.

Kommentar
Fra : boibbo

Dato : 27-12-07 18:33

hvor henter du sangene fra?

www.ultimate-guitar.com er en rigtig god side.. Siden indeholder også almindelige tabs derfor skal du lige være opmærksom på at det en guitar-pro-fil du henter

Kommentar
Fra : masha

Dato : 27-12-07 19:03

god side
men hvor er guitar-pro filerne henne ?

Accepteret svar
Fra : boibbo

Modtaget 100 point
Dato : 27-12-07 19:06

ude i højre side står der type: guitar, chords, bass, guitar pro osv

efter du har søgt én gang kan du også vælge filter: "guitar pro" istedet for "all"

Det skal lige siges at det heller ikke er alle sange man kan finde i guitar pro version men det er nok en af de bedste sider du kan finde

Kommentar
Fra : masha

Dato : 27-12-07 19:12

kanon
mange tak

Godkendelse af svar
Fra : masha

Dato : 27-12-07 19:13

Tak for svaret boibbo.
måske vender jeg tilbage med mere