/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Subwoofer til audio udgang
Fra : tararam
Vist : 493 gange
50 point
Dato : 25-12-07 13:06

Jeg har et lille music anlæg, og vil høre om jeg kan sætte en subwoofer til stikket "audio udgang" eller AUX, eller om man kun kan anvende deciderede "subwoofer" udgange.
Det er selvfølgelig bare at prøve, men vil lige sikre mig om det måske kan ødelægge wooferen.

Kommentar
Fra : MissBe

Dato : 25-12-07 13:22

tararam
du skal fortælle ...
din subwoofer er den aktiv eller passiv?
altså har den indbygget egen forstærker = aktiv = da skal den tilkobles: line out

Kommentar
Fra : Snedig

Dato : 25-12-07 16:30

Det kommer svært an på om der i subben's forstærker er et delefilter. Eller kan det komme til at lyde ret ringe. Men at brænde noget af, gør du ikke ved at prøve. Men Audioudgangen sidder ikke sammen med din volumenkontrol. Så du skal rende og stille niveauer heletiden.

Accepteret svar
Fra : Snedig

Modtaget 50 point
Dato : 31-12-07 11:35

Mere funktionel er det nok at lave en spændingsdeler og så tilkoble den til højttalerterminalerne via denne. En nødmetodik, der som oftest duer tåleligt, er at tilkoble via anlæggets hovedtelefonudgang, idet der her er monteret en simpel spændingsdeler for ikke at lukke store effekter ud i hovedtelefonen. Men med lidt forsigtig og prøven sig frem skulle man nok kunne få det til at virke.

Godkendelse af svar
Fra : tararam

Dato : 30-01-08 06:50

Tak for svaret Snedig.