/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
windows
Fra : vagnba
Vist : 1114 gange
200 point
Dato : 23-12-07 21:01

har lige prøvet at lave en genindlæsning på en gammel pc, med de medfølgende ced'er. da den var færdig ville den ikke starte windows, for en fil manglede, eller var beskadiget. så gjorde jeg kort proces, og smed en cd med windows i drevet, og installertede den, den har aldrig været installeret før.helt ny, men den kan jeg åbenbart heller ikke få til at køre. nogen gode ideer.

Kommentar
Fra : vagnba

Dato : 23-12-07 21:05

jeg kan sige at den xp jeg installerer, den bliver lagt på d drevet, og jeg kan færdiggøre installationen. men problemet kommer når jeg vil starte op. jeg kan jo heller ikke rense HD eller kan jeg, når maskinen ikke vil køre

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-12-07 21:19

Du bør installere på C: drevet.

Hvis du har en win 95 / 98 diskette så start med den.

Når den er rullet ind.

A:\>fdisk /mbr.
enter

Nu arbejder den lidt og er klar til at lave partitioner med disketten eller en Win CD

Kommentar
Fra : madmax2

Dato : 23-12-07 21:29

+++ DER KAN VÆRE FORSKEL PÅ HVAD DIN PROCESSOR KAN KLARE 32/ 64 BITS
Citat
. jeg kan jo heller ikke rense HD eller kan jeg, når maskinen ikke vil køre

SÅ SKAL DU SLETTE ALLE PARTITIONER OG OPRETTE EN/ ET NYT.
KOMMER NÅR DU INSTALLERER ? = SLET ALT ELLER OPRET NY

Kommentar
Fra : vagnba

Dato : 23-12-07 21:30

jeg har en win xp cd, helt ny. jeg har 3 stk cd som fulgte mrd maskinen, geninstallation, dem burde jeg vel egentlig kunne få til at køre. nu er jeg ikke så vaks til det her, men skal harddisken ikke renses totalt først, og evt hvordan

Kommentar
Fra : vagnba

Dato : 23-12-07 21:51

har lige et spørgsmål. når jeg er inde i genoprettelseskonsollen, står der exit, for at afbryde. 1 c: windows, og 2d: windows. lige nu er jeg i c windows. skal jeg så bare taste 1 og enter, for at få den til at rep, eller hvad

Kommentar
Fra : madmax2

Dato : 23-12-07 22:36

SPØRG Eyvind LOGGER SNART UD.
MEN FIXMBR, VIRKER IKKE ALTID
MEN DU SKAL SLETTE ALT, + DU SKAL KUNNE BOOTE FRA DIN PC.

HUSK DU SLETTER ALT.

Kommentar
Fra : b-and

Dato : 24-12-07 01:01

vagnba > det lyder som en OM’er – sorry.

Men læs og følg denne udmærkede vejledning, så er du godt på vej…
http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=29193

God arbejdslyst…

Kommentar
Fra : vagnba

Dato : 24-12-07 11:31

jua desværre. men nu har jeg sat den til at formatere hele HD'en, og så prøver vi at installere igen.
ja jeg har været på ovennævnte, da jeg tit får hjælp der. fik den lige til at starte op i aftes, men efter 10 sekunder gik den i blå skærm, og sagde at der var en fejl på HD. gad vide om det er HD der er ødelagt eller den mener installationen.
men den formaterer nu, og det ser ud til at det kommer til at tage lang tid..

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-12-07 11:37

Er det formatere eller killdisk du bruger

Kommentar
Fra : vagnba

Dato : 24-12-07 12:05

jeg formaterer med cd' i drevet. eller er der en bedre løsning

Kommentar
Fra : vagnba

Dato : 24-12-07 12:08

ser ud til at komme til at tage laaaang tid. på 2 timer har den formateret 2%..

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-12-07 12:14

Ok det kan tage lang tid..........der er ikke så mange muligheder for noget der er hurtigere.

Kommentar
Fra : b-and

Dato : 24-12-07 12:14

Det Eyvind har i tankerne er dette >http://www.helgec.dk/killdisk.html < og hvis du kun har fået formateret 2% på 2 timer – så vil jeg gi’ ham helt ret…

Kommentar
Fra : vagnba

Dato : 24-12-07 12:20

ja ok, men ser ud til at der sker noget nu. 15% når den så er færdig, skal jeg så genstarte, eller skal jeg bare køre installationen. jeg har en cd i der hører til en anden pc, da den der hører til puteren er en genindlæsnings cd fra amitech, og fra den var det ikke muligt at formatere. men jeg har nøgle til den der er i nu, så kan jeg bare lade den nstallere

Kommentar
Fra : b-and

Dato : 24-12-07 12:38

Du skal nok komme til at genstarte – det kommer helt automatisk.

Blot følg guiden…

Kommentar
Fra : vagnba

Dato : 24-12-07 12:40

ok. den er snart færdig. jeg vender nok frygteligt tilbage

Kommentar
Fra : b-and

Dato : 24-12-07 12:44

Jamen er jeg ikke gået til julekomsammen så skal jeg nok svare dig…

Ellers så er der som nok en anden der er i julehumør og vil være behjælpelig…

Kommentar
Fra : vagnba

Dato : 24-12-07 13:40

nu er den formateret, og har indlæst filer, og når den så skal installere, siger den at den ikke kan finde nogen harddiske.. er der noget der skal ændres

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-12-07 14:13

Jeg går ud fra at du har diskettedrev.
Så hent lige denne diskette:
Technet boot diskette
http://www.knoldpgtot.aab-net.dk/appz/pmdos.exe
Hent og læg den på skrivebordet>dobbeltklik på den og hav en diskette klar.
Start den gamle comp med disketten og lad den selv rulle på plads.

A:\>pm
tryk enter

Den formaterede partition bør hedde C: og under boot skal der stå yes.

Kommentar
Fra : vagnba

Dato : 24-12-07 14:30

ok. prøver om jeg kan finde ud af det. vil det sige jeg skal tage xp cd'en ud imens

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-12-07 14:46

Ja for ellers booter den på din XP

Jeg går ud fra at din bootrækkefølge er sådan:

Diskette (A)
CD
Harddisk

Kommentar
Fra : vagnba

Dato : 24-12-07 14:58

nej jeg har sat cd til first, for at køre installation, men ser ud til at diskettedrev på min bærbare er gået ned. er der ikke andre muligheder. hvis jeg bruger de 3 indlæsnings cd'er der fulgte med, tror du så det kan lykkes

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-12-07 16:52

Så kan du hente denne CD som kan læse din harddisk. Ca. 50 mb.

http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=115843&package_id=173828
vælg denne: gparted-livecd-0.3.4-11.iso

Her kan du se hvordan den bruges:
http://www.kandu.dk/tiphist.aspx?tid=16078

Kommentar
Fra : vagnba

Dato : 24-12-07 17:08

har fået installeret, men når den er færdig kommer den med meddelsen at den kan ikke starte windows, da filen windows-rod\system32\ntoskrnl.exe endten mangler eller er beskadiget. hvad gør man så???

Kommentar
Fra : noltus55

Dato : 25-12-07 11:03

Her kan du læse om problemet og finde en løsning http://support.microsoft.com/kb/314477/da

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-12-07 11:23

Mine gæt:
Din vindows ligger ikke på første partition.
Partitionen hvor windows ligger er ikke aktiv.
Comp. booter ikke på harddisken.

Mit forslag til løsning:
Hvis du henter og brænder denne CD gparted - så kan man se et billede af harddisken og måske finde fejlen.

http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=115843&package_id=173828
vælg denne: gparted-livecd-0.3.4-11.iso

Her kan du se hvordan den bruges:
http://www.kandu.dk/tiphist.aspx?tid=16078

Kommentar
Fra : vagnba

Dato : 25-12-07 14:41

HEJ DET LYKKEDES MIG AT FÅ DEN IGANG, MED EN RECOVERY JEG HAVDE, SÅ ER SPØRGSMÅLET BARE OM JEG KAN FÅ LOV AT REGISTRERE DEN

Kommentar
Fra : vagnba

Dato : 25-12-07 15:25

SKAL LIGE TILFØJE DET ER IKKE DEN DER FULGTE MED MASKINEN, EN JEG HAVDE FRA EN GAMMEL MASKINE

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-12-07 17:11

Tillykke
Nu kunne jeg godt tænke mig at se dit harddiskbillede. (hvis du gider)

Højreklik på denne comp. og vælg administrer.
Og så vælge diskhåndtering.
Tryk på tasten "print Scrn"
start > programmer > tilbehør > paint.
Rediger > sæt ind > og nu står billedet af din harddisk.
Filer > gem som > vælg gem på skrivebord
Navn = harddisk
filtype = jpg
Gem

I en browser > www.peecee.dk
Klik på gennemse og find din HD på skrivebordet > åbn
klik på opload > efter lidt tid kommer der en adresse som denne:
http://peecee.dk/?id=86951
Nu kan din harddisk ses.....................Der bør ikke vises personlige oplysninger da alle kan se med.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-12-07 17:14

Tryk på tasten "print Scrn" >>>................................tryk på tasterne ALT+print scrn
(så kommer kun det aktive vindue)

Kommentar
Fra : vagnba

Dato : 25-12-07 18:04

ok, prøver lige senere når jeg kommer hjem

Kommentar
Fra : vagnba

Dato : 25-12-07 22:10

vil ikke så gerne gå på nettet med den før end jeg har installeret sp2, men kan ikke finde et sted hvorfra jeg kan downloade den. men det kan måske ikke lade sig gøre før windows er registreret.

Kommentar
Fra : b-and

Dato : 25-12-07 23:24
Kommentar
Fra : vagnba

Dato : 25-12-07 23:46

den guider mig bare videre til microsoft update, og der kan jeg ikke finde den..

Kommentar
Fra : aaron

Dato : 26-12-07 00:01

Hej vagnba

Du kan downloade herfra, både på dansk og engelsk:

http://intern.sdu.dk/enheder/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/

Kommentar
Fra : vagnba

Dato : 26-12-07 00:38

har prøvet begge steder, men det vil ikke lykkes. ved ikke hvad der kan være galt. har fået registreret hos microsoft, så det skulle jo ikke være det som er galt. kan det være noget andet som jeg skal have downloadet og installeret først..

Kommentar
Fra : aaron

Dato : 26-12-07 01:18

Det ser ud til, at serveren er nede, så du må nok væbne dig med tålmodighed og prøve igen senere.

Kommentar
Fra : vagnba

Dato : 26-12-07 01:27

ok, skulle bare lige sikre mig at det ikke var her der var noget galt..

Kommentar
Fra : vagnba

Dato : 26-12-07 12:02

hej eyvnd,,
det ser sådan ud.http://peecee.dk/?id=87011
under download af mSP2 FÅR JEG FØJGENDE MEDDELELSE:DET ER IKKE MULIGT AT KOPIERE WINDOWS XP- KB35935-SP2-DAN DATAFEJL (CYKLISK REDUNDASCHECK)
har du flere gode ideer.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-12-07 12:19

Ok med det billede - det ser ud til at dit styresystem ligger godt.

H-klik på denne comp. og vælg egenskaber.
Under fanen generelt vil der stå:

Windows XP
udgave type
versionsnummer
evt. servicepack 1 eller ingenting.

Kommentar
Fra : vagnba

Dato : 26-12-07 12:30

hej eyvind.
system;
MIcrosoft Windows XP
home edition
version 2002
service pack 1

så jeg skal have fundet en service pack 2, et eller andet sted. fra www.sdu.dk er det ikke muligt at hente den. og på windows update, kan jeg heller ikke finde den.. flere gode forslag..

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-12-07 12:36

Jeg har en men den er ikke klar til at hente lige nu.
Jeg skal lige finde det program som kan lave den til en ISO fil så den kan hentes og brændes.

Servicepak 2 er den eneste windows-CD som er fuldt lovlig at kopiere.

Kommentar
Fra : vagnba

Dato : 26-12-07 12:39

jeg kan se den er i gang med at hente noget opdatering nu,og det er åbenbart noget der vil tage tid. gad vide om det skulle være sp2. kan ikke åbne noget for at se det.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-12-07 12:47

På et tidspunkt kan du vælge at hente/installere sp2 og det er så sp2 den henter alene for den er stor.
Min fylder 450 MB på CD'en.

Jeg har selv lige hentet til denne PC for et par dage siden.

Kommentar
Fra : vagnba

Dato : 26-12-07 13:08

ok. jeg vender lige tilbage senere. kan se at der kom 63 opdateringer nu. checker når den r færdig, om den vil komme med sp2..

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-12-07 17:04

Du havde denne fejl: Cyklisk redundanscheck
Her står der lidt om det.
http://dbhome.dk/bartfreak/guider/Cyklisk%20redundanscheck.htm

Kommentar
Fra : b-and

Dato : 26-12-07 17:15

Nu er jeg godt nok nysgerrig

Citat
Du havde denne fejl: Cyklisk redundanscheck

Nu må du ikke misforstå mig, for jeg tvivler ikke på dit bud. Men hvor ser du det henne??

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 200 point
Dato : 26-12-07 17:21
Kommentar
Fra : b-and

Dato : 26-12-07 17:54

Ja det er unægtelig en fordel hvis man lære og læse!!!

Godkendelse af svar
Fra : vagnba

Dato : 26-12-07 22:21

Tak for svaret Eyvind. nu fik vi den opdateret, og den kører bare som en drøm. vi takker også alle de andre der har givet deres besyv med, men der er jo desværre kun en der kan få pointene, selvom jeg gerne ville dele dem.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-12-07 10:45

og