/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Installering af Win98
Fra : egen
Vist : 505 gange
5 point
Dato : 13-02-03 13:29

Jeg skal have installeret Win98 på en helt tom maskine, hvordan gør jeg det?

Kommentar
Fra : rkl

Dato : 13-02-03 13:34

Sæt skiven i og se om den booter fra cd´en? Ellers skal du bruge en start-diskette.

Kommentar
Fra : egen

Dato : 13-02-03 13:39

Jeg har prøvet at sætte skiven i. Men den eneste besked jeg får er, at der ikke er noget operativsystem.
Jeg har kun en startdiskette til Win95 kan jeg bruge den? og hvad skal jeg i så fald skrive som "kommando"?

Kommentar
Fra : rkl

Dato : 13-02-03 13:40

Gå i bios og sæt cdrom som first bootdevice eller lign.

Tryk F2 eller DEL når computeren starter for at gå i bios.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 13-02-03 13:45

find den på www.boot.com

Accepteret svar
Fra : rkl

Modtaget 15 point
Dato : 13-02-03 13:45

Se ellers her: http://www.wintip.dk/9x/artikler/win_install.htm

[citat]
Ren installation:
Hvis du har en ny harddisk eller du vil installerer alt fra bunden skal harddisken først formateres. Star computeren med Startdisketten. Når menuen med startmuligheder vises vælger du at starte med CD understøttelse. Computeren er klar når du står i DOS prompten: A:> og her skriver du Format C: så bliver alt på C: drevet slettet. Hvis du vil oprette nye partitioner skal du gøre det inden formateringen med DOS programmet FDISK (findes på Startdisketten). Bagefter skal harddisken formateres med Format. Når du er klar til installationen skriver du Install i A:> prompten, så kører installationsprogrammet.
[/code]

Mvh Rasmus

Kommentar
Fra : xou

Dato : 13-02-03 13:46

hehe det var ikke støvler men,diske:
http://www.bootdisk.com

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 13-02-03 13:47

Sæt startdisketten i. Vælg start op med cd support. Når disketten er indlæst skriv D:
skriv setup eller install og windows skulle begynde at instalere

Kommentar
Fra : olefahnoe

Dato : 13-02-03 13:50

Hvis du har cd-rom + brænder i din pc skal du pille den ene fra og lave indstillinger i bios som de andre har skrevet

Hilsen ole

Kommentar
Fra : rkl

Dato : 13-02-03 13:50

www.boot.com LOL!!!

Ja køb et par støvler og kom ud i det gode vejr - så glemmer du sikkert alt om computere :)

Godkendelse af svar
Fra : egen

Dato : 13-02-03 14:04

Tak for svaret rkl.
Da jeg ikke er "it-nørd" håber jeg, at jeg trods alt får installeret min maskine med hjælp fra de link du kom med.
Også en tak til de andre svar, der vist også kan bruges.
ege