|
|
- ring til Microsoft, så sender de en cd til dig...
| |
|
Ligger selve installationen ikke på en del af Harddisken
hvis ja, så kan / skal du sleb brænde en back up af det til senere brug
prøv at kigge under "denne computer" og se på harddisken
/ Henrik
| |
| Kommentar Fra : refi |
Dato : 19-12-07 09:59 |
|
Som minimum skal XP ligge som recovery eller som cd på harddisken - dette er lovkrav....
Og gælder uanset om maskinen er ny eller brugt...
Så kan du ikke finde den på harddisken henvender du dig til forhandleren....
Løser det heller ikke dit problem er det MS du skal have fat i - så tager de nok fat i sælgeren....
Står der heller ikke et licensnummer på maskinen ??????
| |
| Kommentar Fra : peet49 |
Dato : 19-12-07 12:18 |
| | |
| Kommentar Fra : peet49 |
Dato : 19-12-07 12:25 |
|
Der er altid en god ide, at lave en recovery-dvd, når du er færdig med din installation af div. programmer og opdateringer.
Går recovery-partitionen af een eller anden grund i udu, har du altid din dvd.
| |
| Kommentar Fra : refi |
Dato : 19-12-07 12:26 |
|
Sorry - ikke MS...
HP selvfølgelig....
| |
| Kommentar Fra : o.v.n. |
Dato : 19-12-07 12:47 |
|
Tak for svar indtil videre, jeg vil forske lidt mere i juleferien, foreløbig konklusion: Jeg behøver ikke en cd med Windows, alt hvad jeg skal bruge er under F11 tasten ? Det er den gamle jeg sidder ved lige nu, har ikke fået alle kabler rigget til endnu, jeg vil ikke kassere den gamle, de skal stå ved siden af hinanden og være fælles om router, printer, skærm med mere, mere arbejde i ferien (hvis jeg får tid) jeg håber ikke det gør noget at spørgsmålet ikke bliver accepteret før om en uges tid når jeg er færdig, der er endnu to arbejdsdage og nogle manglende julegaver, som skal overståes før jeg har tid
| |
| Kommentar Fra : o.v.n. |
Dato : 04-01-08 22:58 |
|
Jeg har ikke glemt at jeg har et åbent spørgsmål, og vil lige opdatere jer hjælpere, jeg har i dag haft mail korrespondence med computer frohandleren, som sagde at der på alle HP computere var en recovery partion, det fandt vi så ud af at der ikke var, og jeg fik at vide at jeg skulle ringe til support, fik bare et telefon nummer, så jeg ved ikke hvem jeg får i røret når jeg ringer på mandag, den sidste mail var nemlig efter klokken 16, så jeg regner ikke med at der er supporter på arbejde efter denne tidspunkt, jeg skrider til point uddeling når jeg har fået en cd, enten med Windows eller en recovery cd
| |
| Kommentar Fra : refi |
Dato : 05-01-08 09:49 |
|
Som allerede blev nævnt helt i starten og senere gentaget.....
HP sender dig en recovery (fabriksindstillinger)
Noget kunne tyde på du tidligere har haft "rodet" med den (eller butikken)... - Ellers burde den recovery ligge på en skjult partition på harddisken.....
Det er det aller aller første man udbrænder når man får en ny pc uden diske..
Husk at have DE PRÆCISE data klar når du kontakter HP....
Altså maskintype, produktionsnummer osv. klar.... - så har du nye skiver i løbet af få dage....
| |
| Kommentar Fra : refi |
Dato : 05-01-08 11:06 |
|
Har 2 gange fået fra HP pga. fejl i udbrænding....
Den ene gang via leverandør den anden gang sendt direkte (mener de kom fra Holland).....
| |
| Kommentar Fra : peet49 |
Dato : 05-01-08 12:27 |
| | |
| Kommentar Fra : refi |
Dato : 05-01-08 13:21 |
| | |
| Kommentar Fra : peet49 |
Dato : 08-01-08 12:24 |
| | |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|