/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
win95 spil
Fra : clara1972
Vist : 696 gange
100 point
Dato : 25-11-07 15:47

jeg har nogle gamle disketter på et spil
spillet kan kun køre i win 95
jeg kører xp
kan jeg ikke spille spillet i xp

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 25-11-07 15:50

Brug Guiden Programkompatibilitet

Kommentar
Fra : peterbech

Dato : 25-11-07 15:56

Gør som beskrevet ovenfor eller du kan også downloade og og installere "Microsoft Virtual PC" (http://www.microsoft.com/windows/products/winfamily/virtualpc/default.mspx)

Installer Virtual PC og installer Windows 95 på som en virtuel computer, så kan du starte windows 95, når du får brug for det og afvikle dine spil uden problemer.

/Peter

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 25-11-07 17:33

Som peet49 skriver

Citat
Brug Guiden Programkompatibilitet

START/Alle Programmer/Tilbehør/Guiden Programkompatibilitet

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 25-11-07 17:35

Har selv gjort det for 3 uger siden

Kommentar
Fra : diskaen

Dato : 25-11-07 19:18

Se også din skærm-acceleration + andre indstillinger igennem.

Kommentar
Fra : clara1972

Dato : 27-11-07 11:29

"Brug Guiden Programkompatibilitet"
har prøvet men virker ikke !

tør jeg installere en viatual pc
hvor helt præcis finder jeg den ?

Accepteret svar
Fra : peterbech

Modtaget 100 point
Dato : 27-11-07 13:09

Hej Clara
Jeg har sat link ind til Virtual PC tidligere.
Her kommer det igen: http://www.microsoft.com/windows/products/winfamily/virtualpc/default.mspx)

En virtuel gør egentlig bare, at du har et program installeret, som muliggør at du "kører en pc på en pc".

Det fungerer sådan, at du starter din Windows XP op - ganske som du plejer.
Når computeren er startet op, dobbeltklikker du på programikonet, for Virtual PC.
Virtual PC starter og så opretter du en ny "virtual computer" og følg guiden.
Sæt installationscd'en for Windows 95 i din computer og start så din nye virtuelle PC.
Boot på CD'en. (tryk evt. på F1, F2 eller F12 på dit tastatur, for at vælge bootmedie...)
Installer windows 95
Sådan...

Start nu den virtuelle pc med Windows 95, som om det var et hvilken som helst andet program og ikke et styresystem.

Du kører således både Windows XP og Windows 95 på samme computer.
XP er "moder styresystemet" og 95 er bare et "program", som du har installeret.

Prøv dig frem og giv ikke op lige med det sammme. Det er virkelig let at gå til, når man først har set fidusen med det.

Det er lidt som at køre i en Toyota og så proppe en Moris mini inden i Toyotaen... - dårligt forklaret, men prøv alligevel :D

/Peter

Godkendelse af svar
Fra : clara1972

Dato : 27-11-07 13:45

Tak for svaret peterbech.

Kommentar
Fra : peterbech

Dato : 27-11-07 16:02

Tak for pointene :D