/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Tv i PC Vista
Fra : peteralf
Vist : 586 gange
40 point
Dato : 20-11-07 17:23

Når jeg vil se tv på min pc som har indbygget Tv-kort og som har styresystem Vista Premium
Mangler danske undertekster på f.eks film.
Hvordan får jeg dem frem??
P.A

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-11-07 17:26

Citat
Mangler danske undertekster på f.eks film

Det kommer jo lidt an på hvad det er for kanaler du kigger på

Der er KUN danske undertekster på de danske kanaler og IKKE på digitalkanalerne - de bliver sendt særskilt....

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 20-11-07 17:52

Windows Vista understøtter ikke undertekster på de digitale kanaler, som Refi ganske rigtigt skriver. Dog har DR2 i de fleste film valgt, at de ligger på selve filmen og ikke på en separat kanal

Kommentar
Fra : peteralf

Dato : 21-11-07 09:08

Vil dei sige at der ingen undertekster kommer
eller er der andre muliheder
PA

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 40 point
Dato : 21-11-07 09:31

En DVB boks kan muligvis gøre det (men tvivler) - ellers må du se det på et digitalTV......

Det næste er at problemet muligvis løser sig selv når de danske stationer nedlægger det analoge signal og kun kører digitalt.... (vistnok i 2009)

Om der findes et TV-kort der kan klare det tror jeg ikke...

DK er et lille marked og vi er efterhånden de eneste (sammen med de andre nordiske lande) der bruger undertekster....

Godkendelse af svar
Fra : peteralf

Dato : 21-11-07 09:41

Tak for svaret refi.
Stor respekt til dig fra mig

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-11-07 09:52

Selv tak....