/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
lugt fra afløb
Fra : lossen74
Vist : 5757 gange
20 point
Dato : 31-10-07 13:39

der trænger dårlig lugt op fra mit afløb under risten på badeværelset...jeg har forsøgt med litervis af afløbsrens men det hjælper ikke...Hvad kan det være??

Accepteret svar
Fra : hawaii7

Modtaget 30 point
Dato : 31-10-07 13:40

Det er sikkert fordi du mangler en vandlås på dit afløb.

hawaii7

Godkendelse af svar
Fra : lossen74

Dato : 31-10-07 13:43

Tak for svaret hawaii7. hvor sidder den - nede i rørert eller oppe ved håndvasken?

Kommentar
Fra : sambo06

Dato : 31-10-07 14:03

Lossen 74
din vand lås sidder nede i gulvet, og alt efter om det er en ny eller gammelt instalation så er forskellen bare at hvis det er en ny så skal din rist af og under den rist sidder din vandlås og den er til at tage op og rense for den fanger alle dine hår og andre genstande som kommer i vandet. Hvor imod en gammel skal renses med en rensesplit det afløbsrens hjælper kun på meget få afløb.
Mvh Sambo06

Kommentar
Fra : Ekspress105

Dato : 31-10-07 14:42

Rettelse sambo, Hvis en gammel vandlås lugter er det højest sandsynligt revnet og så hjælper det ikke at rense.... vandet løbers simpelhen uden for vandlåsen... Så i dette tilfælde er det med 99% sandsynlighed en rørskade som er dækket af forsikringen, hvis man har en RØRSKADE forsikring... Så lossen ring og snak med forsikringen om det og så er du snart lugten kvit....

Kommentar
Fra : lossen74

Dato : 31-10-07 15:03

tak for svarene

Kommentar
Fra : lossen74

Dato : 01-11-07 08:32

Der er squ ingen vandlås dernede.....det er vel ikke bare sådan lige at få sat en i?

Kommentar
Fra : sambo06

Dato : 01-11-07 21:37

lad nu Ekspress svare på dette, han ved åbenbart bedre og jeg kan da også forstå at lossen 74 ikke rigtig har læst mit indlæg rigtig.
Så jeg har ikke yderliger at tilføje.
Mvh. Sambo06

Kommentar
Fra : Ekspress105

Dato : 03-12-07 13:54

Sambo...... Lugt er yderst sjældent noget der kommer af en stoppet vandlås.... man ville opleve at vandet står op så i stedet...
Beklager hvis min viden op dette område støder dig men det er min proffession så siger min mening ....

Lossen74...... Det kommer an på hvad det er for nogle rør det er? Beton? støbejern? Rustfri stål? Pvc? Der er lavet mange løsninger gennem tiden så Det bedste ville være at du kontakter en lokal AUT. Kloakmester og får ham til at se på det...