|
| Det er fan'me uhyggeligt du! Fra : Manse9933 | Vist : 990 gange 50 point Dato : 17-10-07 13:39 |
|
Tjek lige videoerne,skåret ud i pap
Det er desværre kun på engelsk.
http://manse9933.dk/un_sider/you_tube/The_Death_of_The_Internet.htm
The Death of The Internet As We Know It ?????????!!!!!!
En diskussion der ikke er taget herhjemme.
MEN HVORNÅR KOMMER DEN HER TIL LANDET
SOM ALT ANDET FRA U.S??
------------------------------------------------------------------
Vil nettet blive opdelt i to? en forbindelse for dem der vil
betale for den hurtige motorvej,som internet udbyderne
mener er vigtige(betalende)og en mindre gangsti til os
andre der ikke kan eller vil betale kassen,det
kan f.eks. være private hjemmesider der bliver
prioriteret ned til den langsomme forbindelse,eller bliver
smidt af nettet fordi man ikke kan/vil betale til de store
internetudbydere.
Tror i det bliver relevant herhjemme??
------------------------------------------------------------------
Det er desværre kun på engelsk.
Lidt informationer
icann ligger i u.s(root servere/gateway) og U.S regeringen
har repræsentanter i bestyrelsen(GAC)
Internet Corporation for Assigned Names and Numbers:
http://www.icann.org/structure/
http://www.icann.org/faq/
http://en.wikipedia.org/wiki/Internet#Creation
Manse9933
| |
| Accepteret svar Fra : Teil | Modtaget 60 point Dato : 17-10-07 13:56 |
|
Det ved jeg nu ikke. Der er for mange spillere på banen.
Markedskræfter trækker i alle retninger.
Og - hvem ejer og kontrollerer internettet?
| |
| Kommentar Fra : Manse9933 |
Dato : 17-10-07 14:03 |
|
Citat hvem ejer og kontrollerer internettet |
Det gør den lovgivende udøver/makt og markedskræfterne påvirker politikere og regeringer via lobbyisme.
Måske mere udbredt i u.s end i dk,endnu.
Manse9933
| |
| Kommentar Fra : Manse9933 |
Dato : 17-10-07 14:11 |
|
Ja ,men de skal have lov af regeringerne for at få lov til at pumpet deres service ud på www som højeste prioritet,dele deres båndbredde op til langsomme/hurtige forbindelser, forskelsbehandle,ændre www's struktur.
(magt)
| |
| Kommentar Fra : Teil |
Dato : 17-10-07 14:13 |
|
Der vil sikkert blive stor ballade hvis internethandel, netbank
o.s.v. begrænses .
Internettet er globalt, så de politiske beslutninger i DK er
af ringe betydning. Jævnfør udviklingen på mobil telefon
markedet.
Så længe ingen har monopol på nettet er jeg ikke nervøs
for udviklingen.
Amerikanerne er dog noget for sig, der betyder penge alt.
| |
| Kommentar Fra : Manse9933 |
Dato : 17-10-07 14:21 |
|
De har råd til motorvejen
Jeg bekrymre mig bare over
icann's struktur.
http://www.icann.org/structure/
Og u.s regeringens/mitlitæret's indflydelse på www.
Der er talt meget om at lægge icann ud til internationale
orginisationer,så som f.eks. FN.
| |
| Kommentar Fra : Manse9933 |
Dato : 17-10-07 14:22 |
| | |
| Kommentar Fra : Teil |
Dato : 17-10-07 15:04 |
|
Jeg må vidst kigge på icann strukturen.
Måske fatter jeg ikke ret meget af det.
| |
| Kommentar Fra : e.c |
Dato : 17-10-07 16:05 |
|
Jeg har før hørt tale om "Internet II", men det var nu for at kunne sortere skidtet fra.
Men selvfølgelig er der altid nogen som fordrejer resultatet og gør det til en indtægt.
Ps. Mon min 30 Ghz maskine kan følge med på den motorvej.
| |
| Kommentar Fra : Manse9933 |
Dato : 17-10-07 16:14 |
|
e.c,det er motorvejen du kører på nu,men vis stor kapitalen(u.s/internationale) får sin vilje så kommer du til at
humpe af sted på gangstien med et par krykker, vis
du ikke får mulvarpen frem og betaler motorvejs avgift.
| |
| Kommentar Fra : e.c |
Dato : 17-10-07 16:23 |
|
På en måde kunne det også være rart med lidt orden på nettet så alle idioterne blev sorteret fra.
Altså spammerne/phicherne/hijackers osv
| |
| Kommentar Fra : Manse9933 |
Dato : 17-10-07 16:25 |
| | |
| Kommentar Fra : Teil |
Dato : 17-10-07 16:34 |
|
Nu er det jo teleselskaberne der ejer motorvejene rundt om i verden.
IT selskaberne og vi andre betaler jo afgift for trafikken.
Hvis udbyderne vil score kassen kunne det tænkes at teleselskaberne
vil være med på banen.
Som e.c. siger der kommer altid en Richard Branson med et godt tilbud
til dig.
Så er spørgsmålet, har vi små brugere behov for en højhastighedsmotorvej?
For tiden begrænses min hastighed af gammel tynd irret kobberledning,
noget behov for 10Mbit eller mere har jeg ikke.
| |
| Kommentar Fra : Manse9933 |
Dato : 17-10-07 16:39 |
| | |
| Kommentar Fra : Manse9933 |
Dato : 17-10-07 16:43 |
| | |
| Kommentar Fra : Teil |
Dato : 17-10-07 16:47 |
|
UUH Lene nordjyden. Så får vi 28 K modem.
Og jeg som kasserede det for en uge siden.
| |
| Kommentar Fra : Manse9933 |
Dato : 17-10-07 16:51 |
| | |
| Kommentar Fra : Manse9933 |
Dato : 17-10-07 16:59 |
| | |
| Kommentar Fra : e.c |
Dato : 17-10-07 17:05 |
|
Yes og vi bruger da bare El-nettet og sender når frekvensen er NUL - nemlig.
Kald mig lige på fase T i morgen.
| |
| Kommentar Fra : Teil |
Dato : 17-10-07 17:08 |
|
Jeg spekulerer på lyslederteknik, dog en lidt ældre
og billigere metode.
Vi bruger spejle til at sende signaler med.
Hastigheden 300.000 Km/sekund ca.
| |
| Kommentar Fra : Manse9933 |
Dato : 17-10-07 17:16 |
| | |
| Kommentar Fra : Manse9933 |
Dato : 17-10-07 17:17 |
| | |
| Kommentar Fra : Teil |
Dato : 17-10-07 17:19 |
|
Jeg må sende konen op på skorstenen,
til at begynde med.
Vi får et problem i stærk tåge, signalet spredes i alle retninger.
| |
| Kommentar Fra : Manse9933 |
Dato : 17-10-07 17:20 |
|
jeg skal have en ny mc
1,079,252,848.8 km/timen
| |
| Kommentar Fra : Teil |
Dato : 17-10-07 17:27 |
|
Jo laser lyder som en god ide´
Kan man begynde med en laserpen?
Eller pille cd drevet ud af computeren?
| |
| Kommentar Fra : Manse9933 |
Dato : 17-10-07 17:28 |
| | |
| Kommentar Fra : Manse9933 |
Dato : 17-10-07 17:33 |
|
jeg har leget med det(DVD derv),og et par spejle,ville lave et lysshow,men det blev for kringlet,lyset blev meget svagt vis jeg
ikke skruede forstærkeren op på 140wat,så der skulle nok en trafo imellem.
| |
| Kommentar Fra : Manse9933 |
Dato : 17-10-07 17:34 |
| | |
| Kommentar Fra : CLAN |
Dato : 17-10-07 17:40 |
| | |
| Kommentar Fra : Manse9933 |
Dato : 17-10-07 17:50 |
|
Det ligener til forveksling mit link i toppen bare på da.
http://en.wikipedia.org/wiki/Internet (en)
Fedt,der står ikke så meget om internettet på wiki på dansk,for dem der ikke læser (en),personen skulle lægge det ud på den danske wikipedia side.
| |
| Kommentar Fra : Manse9933 |
Dato : 17-10-07 17:52 |
| | |
| Kommentar Fra : Manse9933 |
Dato : 17-10-07 18:00 |
| | |
| Kommentar Fra : Teil |
Dato : 17-10-07 18:25 |
|
Det link ligner stjernehimmelen til forveksling.
Alting går igen.
Jeg er sikker på at vores hjerne er meget lig
det billede.
Tilbage til den kedelige virkelighed, uden tvivl vil
de store drenge få den internethastighed og forbindelse
de har brug for. Resterne kan vi slås om og betale regningen
for hele selskabet.
Men sidde til bords med Lene E. for at rage fordele hjem er
ikke min kop te.
| |
| Kommentar Fra : Manse9933 |
Dato : 17-10-07 19:03 |
|
ja,der har været snak om at der skulle være afgift til staten når man sender en e-mail og pengene skulle gå til
at forbedre infastrukturen på nettet og stoppe spam (DF),go dav mand økseskaft,som og vi ikke betaler rigeligt i forvejen til isp'en.
Jeg synes også at min forbindelse er blevet langsommere efter indførelsen af
http://147.29.40.91/DELFIN/HTML/B2006/0098805.htm
jeg er nok overfølsom og kan mærke den mindste forandring i systemet.
| |
| Kommentar Fra : Manse9933 |
Dato : 17-10-07 19:07 |
|
og af det vi betaler til internetudbyderne
betaler
vi også 25% moms af.
| |
| Kommentar Fra : Manse9933 |
Dato : 17-10-07 19:27 |
|
Jeg er ikke sort på tingene,men er skide utilfreds med
www's udvikling i og uden for danmark,det er kun begyndelsen,kan mennesket noget så gør de det bare for at gøre det,bare vent,politiet får lov til at installere
bagdøre på ens pc'er, det som man har kæmpet for at udrydde (useriøse software producenter,kapital/informationer er magt)
Og nu er det staten der gør det helt lovligt og laver sikker på nettet kampagner om hvordan man ungår spyware
og andet fælt,det kalder jeg et paradoks der vil noget.
Bare vent alle disse informationer de sammler sammer kan bruges
til mange andre ting end de har påduttet os de skal bruges til.
Og er der multinationale firmaer(enorm kapital)så
kan de i længden få det som de vil ved at presse politikerne,bare tænk på ap møller og olien,det må du vide noget om.
Så fremtiden ser ikke lys ud for www og det gør mig arig som
ind i fanden.
Manse9933
| |
| Kommentar Fra : Teil |
Dato : 17-10-07 19:31 |
|
Fra dit link Manse 9933
Bekendtgørelse om udbydere af elektroniske
kommunikationsnets og elektroniske
kommunikationstjenesters registrering og opbevaring af
oplysninger om teletrafik
Citat Bekendtgørelsen finder ikke anvendelse for transport af radio- og tv-programmer. |
Der har vi et smuthul.
Hallo hallo her kommer dagens udsendelse fra radio kandu, netradioen med seneste viden fra og om lytterne.
| |
| Kommentar Fra : refi |
Dato : 17-10-07 19:41 |
|
SÅ
er de tre 422 startet op på samme kanal - fadølfadet er fyldt......
(må sgu se og få købt en til toilettet også).....
| |
| Kommentar Fra : Manse9933 |
Dato : 17-10-07 19:46 |
|
undskyld refi,sådan noget vrøvl.
Citat Sålænge "man" har rent mel i posen |
Det er en sådanne meninger der skaber politistater og
fascistiske regimer,det er i orden de har er kamera i mit badeværelse,bare jeg har rene underbukser på
Jeg har en masse at skjule som ikke rager nogle andre,det
kaldes privatliv og vi alle har et eller andet skelet i skabet.
Det behøver ikke at være noget ulovligt.
Så drop din firewall og dine antispyware programmer for
du har ikke noget at skjule
Nej,helt alvorligt så er privat liget og menneskerettighederne det vigtigtigste et menneske
kan besidde,og der er tusidvis af mennesker der er
gået i døden for at vi har opnået samme,
Min far ville vende sig i graven ved dine ord,han
har kæmpet begge de storer krige og skaffet en masse rettigheder til folk igennem årene med sit
politiske virke,og det skal såden nogle snottede politikere ikke gå hend og slette med et pennestrøg.
Manse9933
| |
| Kommentar Fra : Teil |
Dato : 17-10-07 19:58 |
|
Citat og det skal såden nogle snottede politikere ikke gå hend og slette med et pennestrøg. |
Desværre blev de snottede lukket for tidligt ud af børnehaven.
Ideologien er til salg for en plads i forreste række.
| |
| Kommentar Fra : Manse9933 |
Dato : 17-10-07 20:08 |
|
og du får selv lov til at betale rensningen af lincen
pluds 25%moms.
ideologien er død,du har ret det handler om taburetter og om at rage til sig,stoltheden og æren i at være
et godt menneske er blevet sendt på udskiftnings bænken med en jern kule om benet.
| |
| Kommentar Fra : Teil |
Dato : 18-10-07 12:19 |
|
Ok, for trummer. Signalvejen over/under de store verdenshave
der benytter vi os af hvaler, de er eksperter i kommunikation
over store afstande.
Ha en god dag.
| |
| Kommentar Fra : Manse9933 |
Dato : 18-10-07 13:52 |
| | |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|