/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
Kombiovn kører rundt og rundt
Fra : jomfruane
Vist : 2407 gange
200 point
Dato : 06-10-07 09:27

Efter strømmen en dag gik på det relæ kombiovnen er tilsluttet, kører den nu blot rundt og rundt når jeg tilslutter strømmen.

Ovenen kørte ikke da strømmen gik.

Den første reaktion der fik mig til at opdage den var gået i stykker var, at jeg ikke kunne trykke på start efter at havde indtastet tid osv. Så tog jeg strømmen fra igen og nu kører den så bare rundt og rundt med drejetallerknen, uden i øvrigt at varme eller andet.

Nogen ideer om hvad der er galt og hvad der skal gøres ved det?

Ovnen er lige over et år gammel og jeg har ikke fået gemt bonnen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-10-07 10:16

Citat
og jeg har ikke fået gemt bonnen

det er trist - for så hedder det....

Køb en ny....

Reparation kan ikke svare sig med de priser der på den slags.....

Kommentar
Fra : transor

Dato : 06-10-07 10:36

Hvad mener dupræcist med at strømmen gik på et relæ.

Var det et HFI relæ i installationen eller noget i ovnen.
Var det relæet der afbryd eller hvad ??

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 06-10-07 10:46

Du er jo i princippet dækket af din reklamationsret.
Hvis det er en "fornuftig" forhandler, du har handlet med, kan han finde købet og give dig en ny faktura. Hvis du ikke har lyst til at "trække" yderligere på ham, så ring direkte til producenten og bed om service på ovnen - altså når du har fået fakturaen eller bevis på købsdatoen.

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 06-10-07 10:58

strømmen gik, sikringen sprang. det havde intet med ovnen at gøre...

jeg har købt den i bilka, de er somend nok ret lyseblå med min ovn eller ej, når jeg ingen bon har.

Nu er det ikke en mikroovn, men en kombiovn, så den har da kostet noget.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-10-07 11:07

Citat
strømmen gik, sikringen sprang. det havde intet med ovnen at gøre...

Hvorfor gik strømmen ?
Forhåbentlig sprang sikringen INDEN strømmen gik.... (eller samtidig)

Og hvordan kan du være sikker på det IKKE var ovnen - blot fordi den ikke kørte er IKKE ensbetydende med det ikke er den der har lavet overgang....

Det er jo tilsyneladende det eneste der er defekt, efterfølgende....

Til det sidste (så den har da kostet noget ) - vel sagtens 7-1200 kr.....

Citat
de er somend nok ret lyseblå med min ovn eller ej, når jeg ingen bon har

Det kan man så undre sig over du ikke gemmer....

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 06-10-07 11:31

ok jeg tror bare jeg venter til andre måske vil svare istedet for at godte sig over jeg lavede en fejl med bonnen. Havde jeg haft den havde jeg ikke spurgt her.

Accepteret svar
Fra : Mosebaek

Modtaget 100 point
Dato : 06-10-07 11:50

Citat
ok jeg tror bare jeg venter til andre måske vil svare istedet for at godte sig over jeg lavede en fejl med bonnen. Havde jeg haft den havde jeg ikke spurgt her.

Jeg synes du er rimelig højrøvet og arrogant i dit svar.Jeg tror da at folk forsøger at hjælpe dig,efter bedste evne.Føj du bare mig til din lange remse af blacklistede,da jeg ikke agter at komme med flere indlæg her.Tak.

V.H. Mosebaek.

Godkendelse af svar
Fra : jomfruane

Dato : 06-10-07 16:36

Tak fordi du svinede mig til, dejligt når kandu udvikler sig i så fin retning.

Somom jeg gidder bruge min tid på mennesker som dig der kun er her for at føle noget.... gå ud i virkeligheden og kom af med din galde overfor din mor eller hvem det nu er du ikke fik sagt fra overfor der...

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 06-10-07 17:25

Ro på nu! ikke så hys.

Du skriver ikke noget om hvad det er for et dyr, hvad er det for en ovn.

Bor du på fyn kan, du jo komme forbi med den, så ka vi se på sagen.

det er jo alt at Winde , og kun turen at tabe. "W for dobbelt virkning".

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 06-10-07 18:06

Hej Højris er ikke hys, men drengene leger teenagere og det bliver så uden mig...

Jeg bor desværre ikke på fyn, men tak for tilbudet.

Ovenen heder MATCH MWO1000