/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Toller hvalpe sælges forhåbentlig
Fra : sprutti
Vist : 2727 gange
50 point
Dato : 01-02-03 18:15

omkring 16-20 marts skulle vi gerne have hvalpe fra vores toller Billie
begge forældre er præmieret på internationale udstillinger
samt testet gentype A for hannen og Billie's søster er testet A også (det er kun mugligt at der i samme kuld hvalpe kommer a/b hunde og ikke nogen c hunde ) prisen for en toller hvalp =7.500---8.000

Accepteret svar
Fra : svendnissen

Modtaget 50 point
Dato : 02-02-03 00:22

Hvad vil det sige at en Toller er Gentestet, dette har jeg ikke mødt tidligere
Du skriver at Billie er præmieret på udstillinger
Hvor gammel er Billie
er der nogen resultater fra Jagt eller Lydighed, da jeg ved at dette også er muligt.

Godkendelse af svar
Fra : sprutti

Dato : 02-02-03 12:31

Tak for svaret svendnissen.
Gentest er en dna test hvor der bliver taget en blodprøve som bliver sendt til usa hvor den bliver undersøgt for pra virus
pra viruset er orsag til en Øjensygdom
resultatet af testen deles i A-- ikke bærer af genet B -- Bærer men kan ikke komme til udbrud C -- bærer og det kan komme til udbrud men man ved ikke hvornår ca i 12- 14 års alderen
Billie er 3 år til marts Præmieret 1 præmie og skal på udstilling igen på Lørdag/søndag
der er ikke nogen resultat fra jagt og der kommer heller ikke nogen da jeg ikke har i sinde at tage hende med på prøver
Hvis hun er i stand til at komme tilbage med skudt vildt til mig /konen så er jeg tilfreds
men forige gang vi var på jagt formåede hun da at drive 10 krondyr / hinner ud af skoven sammen med to dådyr og et par rådyr
mvh sprutti

Kommentar
Fra : svendnissen

Dato : 02-02-03 13:47

hej sprutti
Tak for oplysningen om Gentest, så blev jeg så meget klogere.
Jeg kan godt høre at det med træning til prøver ikke er dig, hvad det heller ikke er for mig (jeg har labrador) men for at aktivere denne dyrker jeg Agility og Lydighedstræning i DCH LANGEBÆK-MØN.
Dette kan en toller også træne og vil måske give dig mulighed for at undgå oplevelser med at den driver vildt på egen hånd.
held og lykke fremover, svendnissen

Kommentar
Fra : sprutti

Dato : 02-02-03 15:26

hej igen det var ikke på egen hånd den kom med rådyrene / krondyrene / dådyrene
det var på jagt hvor jeg stod for sammen med 2 andre og konen m/flere gik igennem skoven med billie så det var meget flot at den fik den drevet hen imod mig at jeg så ikke fik skudt til dem det er min egen skyld ( vi har fredet dådyr da der kun er de enkelte dyr på vores jagt )
mvh sprutti

Kommentar
Fra : Dharma

Dato : 25-03-03 00:01

Hej!

Jeg ville egentligt bare lige høre om i stadig har hvalpe til salg, eller alle er solgt?
Jeg har nemlig et ønske om en Toller som servicehund.

Hej igen!

Kommentar
Fra : sprutti

Dato : 25-03-03 20:35

hej Dharma

Desværre det blev ikke til noget denne gang Da Billie gik tom men vi har da stadig en paring tilgode næste gang hun kommer i løbetid Hvilket vi regner med vil bilve omkring august som er en dum tid med hvalpe så vi venter nok til februar ????????????? men det er ikke sikkert at vi ser det da hun er så fantastisk til at holde sig ren

Hilsen Sprutti

Kommentar
Fra : sprutti

Dato : 25-03-03 20:36

ps hvad er en service hund
sprutti

Kommentar
Fra : Dharma

Dato : 27-03-03 01:12

Hej!

Det var da ærgeligt. Jeg ved hvor svært det er, at få fat i en Toller hvalp (eller en unghund), så jeg måtte jo lige gribe chancen og høre!
En servicehund er en slags "hjælpehund". Den hjælper fysik handicappede mennesker med, at få en nemmere hverdag. Den kan f.eks. hjælpe med, at tage tøj af, åbne skuffer, bære ting for ejeren eller samle tabte genstande op. Derfor synes jeg bare det kunne være fedt, at prøve en Toller, da jeg ved de elsker at arbejde. Man ser "normalt" labradors som servicehunde. Men hvorfor ikke en Toller?? Det er da en kvik hund!

Hej igen!

Kommentar
Fra : sprutti

Dato : 27-03-03 22:09

hej og tak for sbvaret så blev jeg da så klog om en toller kan bruges til service hund ved jeg ikke men vi er da ihvertfald meget meget glad for vores vi har før haft to hunde en tysk langhåret ( stor hund lidt vild og meget motion ) der næst en engelsk springer spaniel den var alt for vild den næsten bed vores dør istykker alt for ivrig

nu har vi toller det er en helt fornøjelse at have hund nu altid glad og kærlig vil gerne gøre sin herre tilfreds og følger os over alt den er faktisk ikke en mands hund men hele familiens hund den er bare god
hej for denne gang sssssssprutti