/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
nødder
Fra : snusi
Vist : 449 gange
200 point
Dato : 05-09-07 18:11

Jeg har forskellige nødder liggende på jorden og nu er jeg nysgerrig og vil gerne vide hvilke nødder det er og hvad de kan bruges til (vi har boet her siden februar, derfor har jeg ikke set dem før)

Nogen der kender en side hvor jeg kan finde ud af det?

snusi

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 210 point
Dato : 05-09-07 18:34

Der er en del nødder her

http://images.google.dk/images?hl=da&q=n%C3%B8dder&btnG=S%C3%B8g+i+billeder&gbv=2

måske det var nemmere at du tog et billede af nødderne og lagde det ind her

http://www.peecee.dk/

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-09-07 18:39
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-09-07 18:40

Kro= gro

Kommentar
Fra : dova

Dato : 05-09-07 19:11

Det kan også være agern, og så kan du ikke bruge dem til noget

http://www.skovdyrkerne.dk/article.asp?menuID=13&id=1620

Kommentar
Fra : Bertlov

Dato : 05-09-07 20:31

Jo, jo de kan plantes/ sættes... (Agern)
og vupti har man nye egetræer...

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 05-09-07 22:07

Hvis der er små og trekantede, så er det bog og kommer fra bøgetræ.

De kan pilles med fingrene og spises - hvis der er noget i dem. Kan de klemmes sammen, er de tomme...!

Har man nok af dem (og tilsvarende tålmodighed til at pille), kan de kværnes og erstatte/supplere mel i en lækker formkage!

Godkendelse af svar
Fra : snusi

Dato : 06-09-07 08:46

Tak for svaret Nordsted1.

Jeg må igang med at fotografere nødder

snusi

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 06-09-07 08:54

Hvad er det så for nogle nødder, som du har liggende...????