/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
korrekt sat op router???
Fra : return
Vist : 787 gange
400 point
Dato : 28-08-07 08:15

nogen der ved hvordan man tjekker om man har sat sin router korrekt op så ingen andre kan logge sig på ude fra har vista på min bærbar hvordan går man ind og ser status for routeren om den køre med sikker forbindelse tænker hermed på den der lille høngelås der plejer at være der

Kommentar
Fra : metteto

Dato : 28-08-07 08:50

Hvilken router??
Jeg checkede det ved at slutte endnu en enhed til det trådløse, jeg brugte sønnens Nintendo DS lite, det er ikke svar på dit spørgsmål, men en løsningmodel

Kommentar
Fra : metteto

Dato : 28-08-07 08:54

Alternativt, kør opsætnings-CD'en engang til og Skift kode i kryptering, så skal pc'en også have skiftet kode.
I min routers opsætning skulle jeg ændre en vinge i kryptering, det var jeg ikke opmærksom på første gang, så derfor var mit trådløse ubeskyttet, så det kan måske være en "vinge" du ,¨mangler at ændre??

Kommentar
Fra : return

Dato : 28-08-07 09:05

det er en belkin router

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 28-08-07 09:34

Routerens SSID (navn) kan skjules.
Routerens wireless MAC filter kan være slået til.
Routeren kan være krypteret.

Disse tre muligheder kan bremse eller spærre for trådløs adgang til din router.

Kommentar
Fra : return

Dato : 28-08-07 09:38

er der ingen der kan hjælpe med at løse problemet eller er i bare ikke stået op endnu

Kommentar
Fra : return

Dato : 28-08-07 09:40

jeg har forbindelse men den er ikke sikker så det er bare det der mangler og så mangler der jo også lig at blive reg deres hjemme side men det er vel ikke noget man skal for at det kommer til at virke korrekt eller er det ???

Kommentar
Fra : myg

Dato : 28-08-07 09:47

Da jeg havde TDC og et par gange lavede en fejlmelding, spurgte de om jeg havde en router på, for de kunne ikke se min computer.
Det må altså betyde, at TDC vil kunne se din maskine, hvis routeren er sat forkert/for dårligt op ellers kan de ikke.

Du kan jo prøve at lave en fejlmelding

Ellers må der da være andre, der kan lave det samme nummer som TDC.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 28-08-07 09:53

TDC kan kun se gennem de routere som de selv har solgt.

Den bedste måde at checke på er at forsøge med en bærbar på den trådløse adgang.

Hvad har du da sat den op til.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 400 point
Dato : 28-08-07 11:25

Hvis du vil have trin for trin hjælp, må du vente til der kommer en Belkin bruger forbi, ellers er jeg enig i indlægget ovenfor, brug din browser for at komme ind til opsætningen og kør din opsætning en gang til, hold øje med mulighederne som du kommer frem, på et tidspunkt er der mulighed for at kryptere forbindelse, jeg har for eksempel valgt WEP kryptering, når du har slået kryptering til, skal du indtaste en nøgle (kodeord) som skal bruges for at andre kan koble på, du kan også vælge MAC filtrering, der skal du skrive MAC adresse på de computere som må koble sig på, MAC adressen er et nummer som netkortet har, og ingen andre netkort har samme nummer, endelig skal du sørge for at ændre kodeord for at komme ind i routeren, der hvor du har tastet http://192.168.0.1 (det er min og det kan være lidt anderledes i din) og bliver spurgt om brugernavn og kode, der skal du ændre koden, så andre udefra ikke kan ændre din opsætning, nogen skriver at navnet på routeren kan skjules, spørg dem hvordan

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-08-07 11:29

Enig med e.c lån din nabos bærbare og prøv om du kan koble på uden at skulle indtaste noget, hvis du kan så må du ind og ændre routerens opsætning

Kommentar
Fra : metteto

Dato : 28-08-07 16:26

Nu har jeg fundet Vista beskrivelsen, den ligger i denne sti:
Kontrolpanel\Netværks- og delingscenter- vis status- Status for trådløs- Fanebladet Sikkerhed:
Her kan du SE hvilken sikkerhed du har og hvilken kryptering.
IGEN: hvis du ikke har opsat krypteringen mens du installerede routeren, skal du ominstallere routeren, og Huske at sætte vinge i kryptering, bagefter skal du så tilslutte din bærbare.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 28-08-07 19:11

Belkin har så vidt jeg husker en speciel adgang til routeren (via internettet lignende adresse)

Kommentar
Fra : return

Dato : 28-08-07 21:17

vender tilbage i morgen men lige inden jeg smutter for idag kan jeg da lige fortælle at det er en bærbar pc der er tilsluttet til routeren men mangler jo så bare lige at gøre forbindelsen sikker

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 28-08-07 21:23

Du skal med kabeltilslutning ind i din router og sætte den op.
Man kan godt styre sin router via trådløs men det er ikke altid godt.
Jeg kan ikke huske belkins adgang men du har vel noget brugsanvisning hvor det står.
Adgangen er ikke til belkin - men til din router.

Klik i din bærbare og se på netværk i nærheden.
Din router har et naven.
Er der hængelås på det navn.............så er den rimelig godt sikret.

Godkendelse af svar
Fra : return

Dato : 29-08-07 20:52

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-08-07 01:30

Selv tak fik du sat sikkerheden som den bør være