/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
gammel til ny.
Fra : timeglas
Vist : 492 gange
100 point
Dato : 11-08-07 23:17

Vi har lige fået ny computer og jeg har derfor prøvet at overfører den gamle hardisk over til den nye som et suplement drev, men det lader sig ikke gøre. Der er simpelthen ikke plads til den i den nye zitech. Hvad gør jeg? Kan jeg købe et kabinet og usb kabel til den gamle harddisk eller hvordan kan jeg få den i den nye computer?

mvh og på forhånd tak fra timeglas

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-08-07 23:22

Ja køb du bare en ekstern usb harddisk boks husk at harddisken skal sættes til Master i en sådan boks (det er den sikkert allerede) er det en 3.5" harddisk

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 11-08-07 23:22

Zitech har en harddiskskuffe den kan ligge i. Som regel er der plads i øverste hul.
Men spørg lige Zitech.

Ellers kan du have din harddisk liggende i en USB harddiskholder. (sat som master)

Kommentar
Fra : timeglas

Dato : 11-08-07 23:25

Hej E.C

Jamen det er en zitech maskine jeg lige har købt og den er kun udvidet til at kunne have kortlæser eller floppydisk og ikke ekstra harddisk i. Der er ellers ekstra stik og strømforsyning men ikke plads til det pga. blæser og ramkort.

hvad koster sådan noget eksternt noget ?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 11-08-07 23:26

Hvad er det for en Zitech du har.

Kommentar
Fra : timeglas

Dato : 11-08-07 23:29

Godt spørgsmål. Det er sådan en spillemodel en af de nyeste med 2 gb ram samt 340 gb hardddisk. jeg er ikke så nørdet så jeg ved noget, men kan se indeni at der ikke er mere plads til at sætte den i nogle riller, selvom der er massere af luft nedenunder selve harddisken.

mvh timeglas

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 110 point
Dato : 11-08-07 23:30
Godkendelse af svar
Fra : timeglas

Dato : 11-08-07 23:31

Tak for svaret e.c. det må prøves tak for hjælpen. Nu smutter jeg i seng.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 11-08-07 23:33

Har den CD / DVD / brænder
er der nogen tomme firkantede huller under eller over der hvor DVD sidder.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 11-08-07 23:36

Ok det er også det nemmeste med en ekstern, og den behøver ikke at køre med hele tiden.

Et godt råd til brug af ekstern HD.

Den kan sættes til efter at PC er startet.
Bør ikke slukkes uden at koble fra ved h-klik på den grønne pil nede ved uret.
Kan altid kobles fra en slukket maskine.

Kommentar
Fra : timeglas

Dato : 12-08-07 18:37

Hej igen

Der er kun en enkelt plads under dvd-drevet og over harddisken og det er til at sætte ekstra drev ind, som jeg allerede har gjort, samt en mindre hylde til floppydisk eller kortlæser, men ikke ekstra til harddiske. Det undre mig for i den gamle var der jeg ved ikke hvor mange riller til utalige nye harddiske mm.

mvh timeglas

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 12-08-07 18:52

Kan du ikke se hvad modelnavnet er for kabinettet. Det står måske bag på, eller på din kvittering.
Så kan jeg måske finde den på Zitech's hjemmeside.

I øvrigt - hvis du ikke sætter en kortlæser ind i "diskettehullet" så vil jeg foreslå at der kommer et diskettedrev ind på den plads.
(det er altid godt at have et diskettedrev................syntes jeg)

Kommentar
Fra : timeglas

Dato : 12-08-07 20:28

jo men er der ikke noget der hedder 5 tommer og3 1/4 tommer, mener at floppydiske er det ene og harddiske det andet. Jeg tjekker lige ang. model.

mvh timeglas og på forhånd tak fordi du gider hjælpe videre

Kommentar
Fra : timeglas

Dato : 12-08-07 20:35

Hej igen

Det er denne men med 2048 mb istedet for 1024 mb Ram.:

http://www.zitech.dk/Product/Details.aspx?ID=164650

mvh timeglas

Kommentar
Fra : timeglas

Dato : 12-08-07 20:36

og jo det har jo nok ikke så meget med spørgsmålet at gøre, men det er med XP istedet for lorte Vista

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 12-08-07 20:59

Som jeg ser det i dit link og som jeg husker at have set det i butik Falkoner Allé - så er der 4 store huller til CD / DVD / harddiskskuffe som på grund af størrelse kun kan sidde i øverste eller næstøverste hul.
Det ligner da også to mindre huller til diskettedrev.
Der findes en harddisk holder som kan sidde indenfor i et af de store huller.

Kommentar
Fra : timeglas

Dato : 12-08-07 21:03

Du har ret. Der er 4 huller. De 2 øverste har jeg brugt til 2 DVD drev og den nederste er allerede brugt til harddisk. Der er så et hul tilbage. Umiddelbart ser det ud til at være til floppydisk eller kortlæser pga. det hul der kan laves på frontsiden. Jeg har dog prøvet at sætte harddisken ind i dette hul men det lader sig desværre ikke gøre pga. manglende plads pga. blæser samt ram kort der sidder i vejen. Fatter ikke at jeg skal afmontere alt dette for at få harddisken ind på plads. Der må være en lettere måde, og fatter ikke hvorfor de ikke bare har lavet flere huller/riller/hylder under den eksisterende harddisk til fremtidig installeringer.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 12-08-07 21:17

Det er et stykke tid siden jeg har haft en Zitech i hånden.
Når du lukker siden op, kan der sidde en holder som kan drejes af (låst med en skrue)
Når denne holder drejes af kan der evt. monteres harddisk.
De 4 store front huller er normalt ikke beregnet til den stationære harddisk.
Så der skal/bør være en holder til harddisk et andet sted.
Men måske er det fordi du har den store sata harddisk at den sidder der, for at få luft nok.

Kommentar
Fra : timeglas

Dato : 12-08-07 21:44

Jeg så ikke lige det med at den evt. kan drejes af med skruelås, det vil jeg lige tjekke igen. Undre mig bare over hvorfor de ikke har lavet mere plads, der er ellers massere af den nedenunder, men det har de altså ikke gjort.

endnu engang tusinde tak for hjælpen

mvh timeglas

Kommentar
Fra : timeglas

Dato : 12-08-07 21:47

Fronten kan desværre heller ikke bare lige tages af. Den er nittet på. Det ville ellers være genialt, hvis man kunne skubbe den ind forfra. Det ville løse problemet.

mvh timeglas

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 12-08-07 22:03

Alle kabinet fronter er til at tage af.
Der kan sidde en pal under fronten (min lige nu)
Når sideplader tages af kan der sidde vippelåse (som regel 3 i hver side) som frigør fronten
Der kan også sidde skruer som ses når sideplade er taget af.

Det kan tydeligt ses at det er frontmonteringslåse/skruer

Ps. fronten afmonteres forsigtigt og skal ikke mases på igen men lirkes på plads.