/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Modtagning af SVT1 fra satteli
Fra : Oldboston
Vist : 710 gange
150 point
Dato : 03-08-07 21:49

Jeg har Canal Digital abonnement og en digital og terrestrisk modtager af mærket "Digiality". Den svenske SVT1 er med på listen ved søgning på kanalen Thor, men når man vil ind på den, meddeler skærmbilledet: "Ingen adgang - ingen kort til at afkode kanalen". Det kan da ikke være rigtigt, at Sveriges største kanal ikke kan modtages under et Canal Digital abonnement? Skal jeg lede under en anden satellit - Astra, CD Den, Digi-TV, Astra - eller kan jeg selv indstille på den rigtige frekevns, og er der nogen, der kan fortælle mig frekvensen på SVT1, den vi danskere kalder Sverige TV1?
Håber på et godt svar, jeg ville have set Bergman film her til aften
, øv!

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 03-08-07 21:50

Jo det er rigtigt.
Canal Digital har ikke svensk tv.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 03-08-07 21:57

Enig med Teil.

Kortet styrer, hvad u har lov til at se :(

Ole P. Bielefeldt
www.familytreemaker.dk

Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 03-08-07 22:15

Tak for svarene, det ville jeg aldrig have gættet på, det er jo den mest udbredte sender i vores nærmeste naboland! Når SVT1 mangler, så er der sikker også andre kanaler, man savner. (Vi har først for nylig fået installeret Canal Digital, så jeg er endnu ikke fortrolig med deres programpakke - de viser jo mange hundrede kanaler, men mange af dem kan man ikke se)
Men: Kan man købe et eller andet kort, der så at sige opgraderer Canal Digital med SVT1 og andre kanaler, der måske savnes af sådan nogen som mig?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 03-08-07 22:21

Nej så må du købe viasat, de sender svensk tv.
http://www.canaldigital.dk/templates/maincenter____4836.aspx
Hvad canal digital tilbyder ses på deres hjemmeside

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 03-08-07 22:25

Forkert. Viasat har ikke SVT1

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 03-08-07 22:26
Kommentar
Fra : Teil

Dato : 03-08-07 22:40
Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-08-07 00:07

Citat
Du kan prøve canal digital i sverige.

Så skal du nok få en svensker til at bestille det - de må næppe levere i Danmark.....

Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 04-08-07 00:47

Jeg har en god ven i Stockholm.......hun vil sikkert gerne hjælpe.....men kan man bare gå ind i en svensk Canal Digital-butik og købe et kort til svenske kanaler, der så gælder måske et år? Og kan vores danske leverandør, der har stillet parabol og modtager op, så installere kortet for os.....eller hvordan griber man det an? Er der måske et (lovligt) sted, hvor man på internettet kan købe et kort, der giver adgang til SVT1, og kan man selv eller andre installere kortet, og hvordan?

Findes der ikke et eller andet (lovligt) supplementskort man kan installere og måske derved få adgang til andre og flere kanaler end ellers, blandt andet flere skandinaviske kanaler? På Canal Digital kan jeg se mere end 50 tyske kanaler - fra de yderste afkroge af Tyskland...., så synes jeg det er sært, at Sverige 1 mangler.

Nu spørger jeg om lidt mer, så derfor forhøjer jeg også pointstallet....og så skal I foreløbig have tak for jeres gode svar.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 04-08-07 09:48

Citat
Og kan vores danske leverandør, der har stillet parabol og modtager op, så installere kortet for os.....eller hvordan griber man det an?

Du sætter bare kortet i din modtager, så kører det.
En modtager med plads til to kort er jo at foretrække.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-08-07 11:39

Det bliver en halvdyr fornøjelse for dig - det er jo et helt nyt abo mere der skal til....

Egentlig burde kortet virke uanset HVOR du befinder dig sålænge du kan "fange" sattelitten.....

Så prøv da lige at forhøre dig først INDEN du smider flere tusinde ud af vinduet....

PS...

Det er jo heller ikke nok bare at det er en bekendt - vedkommende HÆFTER jo for kort og betaling....

Og du kender sikkert ordsproget med at "låne" penge af venner......

Hvis du bor i Kbh.området kan du vel tage den med alm. antenne...

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 04-08-07 15:04

Citat
Egentlig burde kortet virke uanset HVOR du befinder dig sålænge du kan "fange" sattelitten.....

Ja men han kan kun se de kanaler der er betalt for.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-08-07 15:07

Citat
Ja men han kan kun se de kanaler der er betalt for.

Det giver lidt sig selv - det var nu et svensk kort jeg referede til

Accepteret svar
Fra : Teil

Modtaget 150 point
Dato : 04-08-07 15:15

Ok refi.
Bare for at undgå misforståelser.
Og til Oldboston.
Canal Digital kan opdatere dit kort via satelit.
På den måde bestemmer de hvilke kanaler du kan se.

Godkendelse af svar
Fra : Oldboston

Dato : 11-08-07 02:39

Tak for dine svar, Teil.

Jeg kontakktede også SVT ...de fortæller, at de kun sender et program over satellit..... det hedder SVT Europa, og man kan få et kort for 1125 SEK om året.