/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Denver Setopbox
Fra : tadeo
Vist : 701 gange
500 point
Dato : 26-07-07 15:42

Jeg kan ikke få undertekster på DR 1 i direkte udsendelse, når DR 1 sender film er alt som det skal være, DR 2 samt TV 2 er der ingen problemer, alt fungerer som det skal.

Boxen er et år gl. købt ved Harald Nyborg, jeg erindrer det har været muligt at få undertekster på DR 1 direkte udsendelse tidligere, har prøvet med subtitle tasten, virker ikke.

Skal jeg købe en ny box?

Mvh.
tadeo

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 26-07-07 16:33

Lidt mere information, mit TV er et Samsung LE40F71, setop DVB-T boxen burde vel kunne tage dette TV?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-07-07 17:02
Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 26-07-07 17:09

"refi" det blev jeg ikke klogere af, jeg afventer flere kommentarer.

Mit spørgsmål er måske ikke belejligtligt på dette tidspunkt,
mange ser TV nu, alt efter interesser.

Jeg vender tilbage, men er stadig sur over min setop box,

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-07-07 17:21

At du modtager undertekster på TV2 er fordi de sendes "integreret" i billedet - det gør teksterne på DR1 ikke....

Så enten kører du på forkert kanal eller modtageren er ikke god nok....

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 27-07-07 07:11

Hvad så med DR 2 ?. Den viser det hele som TV 2.

Modtageren har scannet alt ind.

Min antenneudbyder sender 4-3 og 16-9 formater.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-07-07 10:15
Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-07-07 10:17

Tvivler på du slipper for at købe nyt.....

"Supermarked" dekoderne er ikke gearet ordentlig til det.....

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 27-07-07 13:23

Købe en ny, ja men hvilken ? , man ser ud til at være på herrens mark.
Jeg har søgt på nettet, faldt over en Samsung-DTB-9401F DVB-T digital tuner,
men der står følgende,
Bemærk: er i øjeblikket ikke kompatibel med DIGI-TVs norm for undertekster.

Mit er jo et Samsung, men bliver i tvivl med den benærkning.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-07-07 13:46

Citat
Bemærk: er i øjeblikket ikke kompatibel med DIGI-TVs norm for undertekster.

Det er netop det der er problematikken.....
De sender på 2 forskellige måder (seperat og påklistret)....

Der er meget få lande der har problemet (de andre bruger ikke undertekster)

Så det bedste råd er nok at gå til en fagmand og få muligheder afprøvet - derefter kan du bestille på nettet....

Udenlandske netsider er under alle omstændigheder IKKE stedet at bestille.....

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 27-07-07 13:58

Ak ja, kunne jeg forstå et godt engelsk, så var der ikke problemer,
men det er ikke tilfældet, det gælder mange andre i lille dannevang.

Jeg kunne nu ikke drømme om at handle i udlandet og købe denne box.

Her hjemme priser næsten alle der sælger Digitale Tunere,
at det de sælger er i topklasse.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-07-07 14:08

Selvfølgelig - de skal jo sælge....

Min er ALTID bedre end naboens (han siger det samme)

Derfor opnår du også mest ved at få dem afprøvet FYSISK.....

Hellere give 200.- kr. mere ved en "lokalmand" end at spare dem og måske få en masse ærgelser og bytterier.....

Hos de fleste "lokale" vil du kunne låne en (mod køb i sidste ende) og derved afprøve dem under DINE forhold.....

Det er IKKE dit fjernsyn der er problemet - så det er uden betydning......

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 27-07-07 14:16

Jeg har set en Philips DTR210 ved Elgiganten til 377 kr.
Techhaus tager 599 kr.
Elgiganten låner den nok ikke ud!!

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 500 point
Dato : 27-07-07 14:41

Citat
Elgiganten låner den nok ikke ud!!

Du har 30 dages returret (med pengene tilbage) uanset årsag .....

Så det burde være muligt at afprøve (uden at pakke mere ud end nødvændigt)....

Så gå du trygt igang.....

http://www.elgiganten.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elgigantenDK-Site/da_DK/-/DKK/El_GetCMSContent-Start;pgid=BSSz6oZKU8dSR0EjRNJBwx1k0000Cx1gBuWH?MenuId=651&ContentType=content&ContentKey=1647

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 27-07-07 15:15

Det vil jeg gøre "reifi" i morgen lørdag.

Jeg kunne godt tænke mig at spørge, hvad med de Fladskærme der sælges nu med indbygget digital tuner, er der også problemer med undertekster på DR 1 ?.

Nu er der også rent globalt lande der ikke har synkroniseret tale eller oversættelse, de har også brug for undertekster på deres sprog, de må da også have problemer.

Jeg erindrer at Spansk er det mest udbredte sprog, det er muligt at jeg ikke er upto date.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-07-07 15:55

Citat
Nu er der også rent globalt lande der ikke har synkroniseret tale eller oversættelse

De skrev jeg også - men det er FÅ....

TV med indbygget digital burde ikke give problemer - de kan opdateres...

Det er disse bokse der er ved at være for "gamle" (nogle kan dog opdateres)

Men det er jo smart for lavprisbutikkerne at købe stort ind i østen af bokse der reelt slet ikke er beregnet til det danske marked og så blæse på kunderne....

Ydermere er det så meget få kanaler der kører med systemet - det er slet ikke optimalt endnu....

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 27-07-07 16:15

Jeg har prøvet at opdatere Denver boxen box, selvfølgelig uden godt resultat.

Man kan godt købe meget dyre Digitale konvertere, men det er ofte med udstyr man ikke har brug for, jeg modtager som omtalt signalet fra min antenneudbyder, altså jordbaseret signal,
det gør vist de fleste herhjemme, der er lige TDC der har nogle valgmulighedder.

Jegvil som tidligere omtalt prøve den fra Philips.

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 27-07-07 16:41

En tilføjelse, det er ikke prisen for en Digital reciever der er det afgørende,
men at jeg kan modtage alle signaler med undertekster fra samtlige danske TV kanaler.

Lad mig tilføje, at jeg er yderst tilfreds med mit Samsung TV, billedet er fremragende med den digitale receiver, også uden den, men lyden er elendig, det har jeg forbedret med en ekstern lydkilde.

Nu spørger jeg dig direkte "refi", hvad bruger du selv?,
jeg anser dig som en ekspert på alle områder!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-07-07 16:56

Næh nej - expert er et flot ord

Bruger Panasonic 42" (indbygget digital)
Sony surround med FMtuner og DVD
Kombi VHS-DVD optager (mest af hensyn til overspilning af gamle vhs bånd)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-07-07 16:58

Skal måske lige tilføje...

Alm. UHF og VHF antenne på taget + parabol (da vi primært ser tyske stationer)

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 27-07-07 17:14

Det gør jeg også, det er ofte et fy ord i vort land, desværre.

Som tidligere omtalt har jeg en rigtig god antenneudbyder,
som er Nal-Medienet.dk

Jeg har til din orientering lagt en ny tråd ind som du vil se på din forbindelse.

Godkendelse af svar
Fra : tadeo

Dato : 28-07-07 20:07

Tak for svaret refi.

Jeg var i Elgiganten i dag, de havde godt nok ikke den Philips jeg har omtalt,
men købte en BUSH iD digital box, den virker perfekt.

Mvh

tadeo

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-07-07 22:38

Alletiders....