/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Opsætningen må være helt gal
Fra : Clausvell
Vist : 433 gange
36 point
Dato : 23-06-07 13:31

Jeg har et trådløst internet kamera af mærket linksys wvc200, og nu en god netgear router. jeg har fået det til at virke så jeg kan connect til kameraet herhjemme fra min internetforbindelse i hjemmet, på kameraets ip adresse via trådløs eller via kabel internetforbindelse.

men når jeg skal ud hos nogen bekendte og vil skrive den samme( altså kameraets ip adresse), så er der ingen forbindelse.

Jeg er altså heller ikke sikker på om opsætningen med ip adresser og subnetmask, og gateway adressen er korrekt skrevet i routeren såvel som kameraet.

Jeg vil ikke gøre noget galt så jeg håber der er nogen der ved præcist hvad jeg skal gøre....

Mvh C

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-06-07 13:33

- Ubesvarede 11
- Besvarede 4
- Annullerede 6
- Slettede 0
Ialt 21

Hvorfor bliver du ved med at stille spørgsmål du ALDRIG lukker

Hjælpen bliver derefter.....

Kommentar
Fra : Clausvell

Dato : 23-06-07 13:37

Undskyld men jeg er ikke klar over hvor jeg lukker dem ?

vh

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-06-07 13:39

du lukker en tråd (dit spørgsmål) ved at klikke på accepter udfor det svar der har hjulpet dig - det har du så fundet ud af 4 gange

Kommentar
Fra : Clausvell

Dato : 23-06-07 13:41

ok... jamen. det var nok lidt dumt at jeg ikke vidste det...

men tak...

mvh

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 46 point
Dato : 23-06-07 13:41

Du lukker dine spørgsmål ved at klikke på Accepter i det indlæg som hjalp dig mest, du kan også annulere spørgsmålet hvis ikke du har fået et brugbar svar, de andre spørgsmål om kamera, kan jeg ikke se at du har fået et ordentlig svar på, så hvorfor lukke dem ? Måske hæve point for at få dem frem i Seneste nye igen, eller du kan annulere dem

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 23-06-07 13:49

Den IP adresse, dit kamere har er internt hos dig.

Det kan du ikke kalde ude fra nettet. Der er det en helt anden, der kan have den IP adresse.

Du skal først ind på dit eget netværk, for at du derfra kan "se" enhederne, der er tilsluttet DIT netværk..

Godkendelse af svar
Fra : Clausvell

Dato : 23-06-07 13:50

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-06-07 13:50

Citat
så hvorfor lukke dem

Fordi hvis du konsekvendt bare annulerer spørgsmål der måske ikke lige har givet det perfekte svar vil "ens" statistik se endnu dårligere ud....

Point er under alle omstændigheder væk....

Og brugere af Kandu har trods alt brugt tid på at finde løsninger....

Det er nu engang den måde Kandu fungerer på....

Så kan man lide det eller ej....

Kommentar
Fra : Clausvell

Dato : 23-06-07 13:53

bille1948
hvad mener du med mit netværk, altså i routerens setup eller

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-06-07 13:58
Kommentar
Fra : Clausvell

Dato : 23-06-07 14:00

Tak o.v.n...

jeg prøver lige og se om jeg kan blive klogere

det kan være jeg skal kalde mig k.l.o.v.n. frem over
hehe
mvh claus

Kommentar
Fra : Clausvell

Dato : 23-06-07 14:03

hey o.v.n.

du kunne vel ikke forklare hvad jeg skal gøre præcist

det link virker ikke

vh

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 23-06-07 14:03

Clauswell, internt i huset ("bag ved" routeren) har du dit helt eget netværk, med helt egne og unikke IP-adresser.

Hvis du går på nettet, og skriver www.myip.dk så får du vist den IP adresse DU/dit netværk har på det store www også kaldet WAN (wide area network), hvor du har et LAN (local are network), hvor dine enheder har lokale IP adresser, som IKKE kan kaldes fra WAN.

Ole P. Bielefeldt

PS: Da du nu har brugt dine point, kan du jo klikke her www.familytreemaker.dk så får jeg et "hit" :)

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-06-07 14:04

du kan nøjes med en smiley (det var ment som en spøg)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-06-07 14:06

Du skal ikke "acceptere" før du har fået svar eller debatten er gået i stå.....

Når du har accepteret er der ikke andre der svarer dig da de tror spørgsmålet ER besvaret.....

Kan være du lige skulle læse lidt her først....

http://www.kandu.dk/faq.aspx

Kommentar
Fra : Clausvell

Dato : 23-06-07 14:07

ok... o.v.n

Kommentar
Fra : Clausvell

Dato : 23-06-07 14:10

ja
bille1948

ok, jeg tror jeg forstår din forklaring...

men jeg har osse hørt det med myip.dk
fra en anden, men jeg har skrevet http://ipadresse:også kameraet portnr.

Men det virker ikke, så jeg tænker at det er opsætningen.

skal alle devices, bærbar, router og kamera bruge samme mac add. f.eks. ???

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-06-07 14:11

Du får så et andet link: http://www.linksys.com/servlet/Satellite?c=L_Product_C2&childpagename=US/Layout&cid=1143837459487&pagename=Linksys/Common/VisitorWrapper klik på User guide, det er en PDF fil på 8,5 MB så der går lidt tid med at hente den

Kommentar
Fra : Clausvell

Dato : 23-06-07 14:13

ok igen

hehe