/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
udskift/indsæt billede i PDF
Fra : rikkepm
Vist : 2276 gange
20 point
Dato : 12-06-07 11:54

Hej

Jeg vil høre, om der er en der ved, om man kan udskifte eller indsætte et billede i en PDF?
PDF'en fungerer som et skabelon (forside til mappe), hvor man kan skrive i definerede form-felter, men man skal også kunne indsætte et billede og andet steds et logo. Jeg sidder selvfølgelig med Adobe Acrobat Professionel til denne opgave. PDF'en er eksporteret fra InDesign, men dette program har mine kollegaere ikke, og det skal de heller ikke have. På forhånd tak

Accepteret svar
Fra : Hammerhead

Modtaget 30 point
Dato : 12-06-07 12:14

Hej.

Det kan du sagtens. Du kan bruge knapværktøjet - her vælger du så at det skal være et icon, og du udpeger så billedet på din harddisk.

Efterfølgende sætter du knappen til skrivebeskyttet.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 12-06-07 14:07

- det kommer an på om PDF'en er eksporteret som redigerbar eller som låst fil. Som redigerbar kan du ændre i tekst og fotos/tegninger...

Godkendelse af svar
Fra : rikkepm

Dato : 15-06-07 10:04

Tak for svaret Hammerhead.