|
| puch tomgang, dør varm Fra : Spotbot | Vist : 1774 gange 150 point Dato : 05-06-07 15:17 |
|
Hej alle sammen :)
Jeg har en puch maxi k, monteret med et 3.5 hk tunsæt fra protuna..
http://www.protunahandels.de/product.asp?c=87797467&n=19067303&pn=19067336
Men jeg har et lille problem, når jeg har kørt en god tur på den så den er gennemvarm og slipper gassen, så går den ud.
F.eks når jeg skal holde for rødt efter en lang tur.
Og lige pt når den er kold står tomgangen for højt
Hvad kan det skyldes?
Hvordan kan det ordnes?
| |
|
Du skal se efter at det er justerskruen ved siden af tipperen på karburatoren, der skal stå rigtig for at give tomgang.
Når den skrues ind, hæver gasspjældet, og giver hurtigere tomgang.
Det er altså ikke gaskablet der, skal bestemme tomgangen, det skal være slækket lidt (Ved at dreje omløberne i en af enderne). Når gaskablet står rigtig, skal det have en frigang på et par mm. altså du skal uden gas, kunne rykke det lidt op og ned (Ved karburatoren). Ud og ind et par mm ved styret.
VH Palle Hansen
| |
| Kommentar Fra : Spotbot |
Dato : 06-06-07 10:51 |
|
Ja gaskablet har også en lille frigang som du nævner på et mm.
Og tomgangs dysen er skruet 1½ gang ud.
Men det lyder somom den drukner i tomgang når den er varm lige inden den går ud
| |
|
27 er bare en skrue der løfter spjældet, og skrues den helt ind, løber motoren jo for mange omdr. og griber så fast med svingkoblingen, og går så i stå. Det svarer fuldstændig til at give lidt gas.
Du skal se om du kan stille knallerten så baghjulet er fri, og så prøve at skrue skruen ud 1 omg. af gangen, indtil du er nede på en hastighed så baghjulet ikke løber med rundt.
Kan du ikke det, så kan du prøve at flytte nålen i gasspjældet et hak nedad.
Men fejlen kan også skyldes at motoren får falsk luft ved indsugning eller bundpakning/toppakning, eller din tænding er for dårlig til de lave omdr.
For du bruger da ikke chokker, pladen 25 skal jo være trukket op.
VH Palle Hansen
| |
| Kommentar Fra : Spotbot |
Dato : 26-06-07 11:33 |
|
Ja, det er korrekt palle.
Men det er kun når den er kold at svingkoblingen griber fast.
Når den er varm ryger den langt under det antal omdrejninger svingkoblingen griber fast ved.
Så tror nærmere det er tændingen, eller falsk luft
- Har prøvet at stille på tomgangen både den ene og anden vej
| |
|
Hvis du får den igang, så kan man skylle vand med en vandslange ned mod cylinderens bundpakning, så kan du høre at motoren går ujævn eller dør ud, hvis pakningen er utæt dernede.
Men gør det ikke på en brændende varm cylinder, for så kan den revne.
En anden ting jeg har set på utallige Puch er at indsugningsstudsen ikke er spændt ordentlig på cylinderen, eller der mangler pakning, og så er der jo masser af falsk luft.
VH Palle Hansen
| |
| Kommentar Fra : Spotbot |
Dato : 28-06-07 19:09 |
|
Okay, det vil jeg da lige prøve så:)
Den starter let i første huk, uden problemer, det først efter ca. 5minutter at den går ud i tomgang.
Men prøver
| |
| Kommentar Fra : Spotbot |
Dato : 29-06-07 11:55 |
|
Så har prøvet nu, der skete intet ved at sprøte vand op mod bundpakningen.
Men jeg prøvede så bagefter at køre en tur indtil den blev godt varm, og lod den då ud i tomgang.
Hvorefter jeg så pillede tændrøret af som så helt druknet ud, (indsmurt i benzin og olie)
Altså for fed blanding i tomgang?
Og indsugningspakningen er monteret og studsen er skruet helt på
| |
|
Har du flyttet nålen ned ?
| |
| Kommentar Fra : Spotbot |
Dato : 01-07-07 11:43 |
|
Nej, skal jeg prøve at flytte den op da? :)
Det påvirker vel ikke topfarten :P
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|