/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Afinstalering af McAfee
Fra : adalas
Vist : 1032 gange
50 point
Dato : 24-05-07 08:07

Jeg kan ikke afinstalere McAfee antivirus.
Den er ikke i Windows "Tilføj eller fjern".
"My account" har heller ikke afinstalering/lukning af kontoen.
Jeg vil ikke forny den konto jeg har hos dem.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 24-05-07 08:11

Hvis du vil slippe HELT af med mcafee skal du gøre følgene:

1. Installer denne regcleaner: http://www.macecraft.com/
2. Find den mappe som McAfee er installerer i. (Typisk \Programmer\Network Associates) og SLET den.
3. Find mappen med samme navn under fælles filer (Typisk \Programmer\Fælles filer\Network Associates) Og SLET den.
4. I regcleaneren sletter du alle de entries som hedder noget med Network Associates.
5. I regcleaneren under "startup list" fjerner du alt som har noget med McAfee at gøre.
6. Genstart og McAfee skulle være fjernet helt.

/ http://www.eksperten.dk/spm/168659

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-05-07 08:57

du skal huske at lukke programmet helt ned for at afinstallere det

luk ned - luk ned i joblisten - prøv at stoppe mcafee servicen inden du prøver at afinstallere - højreklik på denne computer - administrer - gå i tjenester - find mcafee service (der er som regel flere) - dblklik på den og vælg stop - vælg starttype som deaktiveret og klik ok indtil du er ude igen

Accepteret svar
Fra : ocorner

Modtaget 50 point
Dato : 24-05-07 09:27

Kik lige her ;)

Citat
Hent og kør McAfees afinstallationsprogram

BEMÆRK: Fjern altid først installationen af dit McAfee-produkt med Tilføj eller fjern programmer. Fremgangsmåden nedenfor skal kun benyttes, hvis afinstallationen af programmet med Tilføj eller fjern programmer mislykkes.

1. Hent afinstallationsprogrammet på http://download.mcafee.com/products/licensed/cust_support_patches/MCPR.exe.
2. Klik på Gem og gem filen i en mappe på computeren.
3. Gå til mappen, hvor filen er gemt.
4. Luk alle McAfee-programvinduer.
5. Dobbeltklik på MCPR.exe, hvorefter afinstallationsprogrammet starter automatisk.
Bemærk: Brugere af Windows Vista skal højreklikke og vælge Kør som administrator.
6. Når afinstallationsprogrammet er afsluttet, bliver du bedt om at genstarte computeren. Hvis du vælger at genstarte senere, bliver McAfee-produktet ikke fjernet helt, før computeren er genstartet.
7. Vent, indtil computeren er genstartet.

Nu er alle McAfee-produkter fjernet fra computeren.

Godkendelse af svar
Fra : adalas

Dato : 24-05-07 10:28

Tak for svaret ocorner.
Det gik godt og effektiv.

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 24-05-07 10:30

Så lidt