/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Kødbenmel??
Fra : sabrina
Vist : 1115 gange
50 point
Dato : 31-08-01 20:49

Jeg har hørt det er godt at give sin hund kødbenmel. Hvor finder jeg det? Er der nogen der ved det?

Hilsen Sabrina

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 31-08-01 22:53

Hej Sabrina

Hvad skulle det være godt for?

Har i øvrigt aldrig hørt om det det før, og jeg kan ikke se hvad det skulle
være godt for.

Hilsen

Jesper

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 31-08-01 22:43

"sabrina" <sabrina.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:NXQj7.27228$Ay1.820451@news000.worldonline.dk...
> Jeg har hørt det er godt at give sin hund kødbenmel. Hvor finder jeg
> det? Er der nogen der ved det?
>
> Hilsen Sabrina

Kan da vist slet ikke fås mere .. er det ikke blevet forbudt og er
der ikke noget med at det bruges til at blande i cement nu?? og
hvorfor vil du give den det .. hvis du giver et kvalitetstørfodder er
benmel helt unødvendig ...

MVH Ami

Kommentar
Fra : sabrina

Dato : 01-09-01 08:31

OK, tak.
Jeg har bare læst det inde på hundesmeden.dk at det skulle være godt, hvis man gav hunden rester, så jeg tænkte det også var godt til førfoder! Jeg fodre med Olivers Adult og Royal Canin mini adult.
Hilsen Sabrina

Accepteret svar
Fra : AnnaS

Modtaget 50 point
Dato : 01-09-01 12:54

Jeg har altid kunnet få det hos min lokale slagter...Jeg ved ikke, men jeg tror ikke det er forbudt, undtagen hvis kødet skal spises bagefter, og du skal jo ikke spise din hund ! Desuden er det vist kun kød og benmel fra rygmarven, der er skadeligt.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 01-09-01 17:50

"sabrina" <sabrina.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse news:NXQj7.27228$Ay1.820451@news000.worldonline.dk...
> Jeg har hørt det er godt at give sin hund kødbenmel. Hvor finder jeg
> det? Er der nogen der ved det?

Fik det samme råd, og købte noget i en foderstofhandel.
Jeg vil dig ikke anbefale det, for aldrig har min hund været
så dårlig i sin mave.

Om der er noget ved det?? Jeg kunne i stedet foreslå, at du i stedet fodrer med rå ben, hvis du ønsker at fodre med
ben. Du kan søge på BARF i en søgemaskine, for at finde lødig vejledning. Der er store mængder af INFO at find om emnet, og der er
flere maillister.

Det blev forbudt at fodre husdyr med kødbenmel efter
udbruddene af Kreuzfeldt Jacobs (stavning?), så mon ikke
det også er udgået af forderstofhandlens sortiment.

Mh Mari

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 01-09-01 19:07

> Fik det samme råd, og købte noget i en foderstofhandel.
> Jeg vil dig ikke anbefale det, for aldrig har min hund været
> så dårlig i sin mave.
>
> Om der er noget ved det?? Jeg kunne i stedet foreslå, at du i stedet
fodrer med rå ben, hvis du ønsker at fodre med
> ben. Du kan søge på BARF i en søgemaskine, for at finde lødig vejledning.
Der er store mængder af INFO at find om emnet, og der er
> flere maillister.
>
> Det blev forbudt at fodre husdyr med kødbenmel efter
> udbruddene af Kreuzfeldt Jacobs (stavning?), så mon ikke
> det også er udgået af forderstofhandlens sortiment.

#aldrig har min hund været så dårlig i sin mave.#
Kan du ikke ha givet den formeget, det har jo et meget højt proteinindhold ?

#forbudt at fodre husdyr med kødbenmel #
Det må stadig bruges til pelsdyr !

#noget med at det bruges til at blande i cement nu#
jeg ved ikke hvor stor en del der blandes i cement nu, men det er kun fra
dyr der har risiko for "BSE" som f.eks. køer over 1 år, ikke kødbenmel fra
slagteriaffald fra grise, det er siden 1 jan. i år lagt på lager.

--
Med venlig hilsen
Erik Isager

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 26-09-01 18:03

"Reichenbach & Hammer" <hamreich@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:vHTj7.227$tZ1.11428@news.get2net.dk...
> Hej Sabrina
>
> Hvad skulle det være godt for?
>
> Har i øvrigt aldrig hørt om det det før, og jeg kan ikke se hvad det
skulle
> være godt for.
>
> Hilsen
>
> Jesper
>
> Kød og benmel brugte man til især store hunderacer, som vokser meget
hurtigt, det er et vitamin tilskud, med kalk til knoglerne. Man kan ikke
købe det mere p.g.a kogalskab. Kød og benmel er lavet af døde dyr !!!

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 26-09-01 21:49

.. Kød og benmel er lavet af døde dyr !!!
???

Du spiser vel ikke "levende" dyr ???

Langt den største del i kød & benmel kommer fra slagteriaffald !

--
Med venlig hilsen
Erik Isager

Kommentar
Fra : sabrina

Dato : 27-09-01 07:17

Nej det vidste jeg ikke! Så skal jeg ikke nyde noget af det!
Tak for alle jeres oplysninger
Hilsen Sabrina

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 27-09-01 07:43

"Erik Isager" <e.i@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:9otetn$j0l$2@sunsite.dk...
> . Kød og benmel er lavet af døde dyr !!!
> ???
>
> Du spiser vel ikke "levende" dyr ???
>
> Langt den største del i kød & benmel kommer fra slagteriaffald !
>
> --
> Med venlig hilsen
> Erik Isager
>
> Nu var det jo for at fortælle vedkommende hvad kød og benmel var lavet af,
jeg ved ikke hvordan jeg ellers skulle formulere det, men det ved du helt
sikkert!!!!
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 27-09-01 20:02

> > Nu var det jo for at fortælle vedkommende hvad kød og benmel var lavet
af,
> jeg ved ikke hvordan jeg ellers skulle formulere det, men det ved du helt
> sikkert!!!!
---
Ja ! OK, det har jo været brugt som tilskudsfoder tror jeg til alle dyr ,
men der er over flere år kommet flere og flere regler for brugen af det.

--
Med venlig hilsen
Erik Isager