/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Open Office/Outlook
Fra : bjarnebr
Vist : 720 gange
300 point
Dato : 18-03-07 13:43

Jeg har lige skiftet til Open Office, men jeg savner et gratis program der kan erstatte MS-Outlook.
mvh
Bjarnebr

Kommentar
Fra : LA5

Dato : 18-03-07 13:59

Thunderbird... bruger det ikke selv, men prøv dette link
http://www.mozilladanmark.dk/produkter/thunderbird/

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 18-03-07 14:24

Jeg har brugt Thunderbird længe, den er glimrende.

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 18-03-07 14:32

Hej LA5, BertelBrander og andre.
Jeg glemte at skrive at jeg har en Qtek 9000 PDA Telefon der skal kunne synkroniseres med en evt. erstatning for MS-Outlook.
mvh
Bjarnebr

Kommentar
Fra : serpyc

Dato : 18-03-07 16:17

Er enig med LA5, Firefox er et dejligt program, desuden kunne du også prøve Gmail som post prg.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-03-07 17:37

Din Qtek 9000 har Microsoft Windows Mobile Version 5.0, FinchSync beskriver Microsoft Windows Mobile 2003, og du kan sandsynligvis bruge den, det er da et forsøg værd, helt fint du har skiftet til open source, man kan stort set det samme som med Micro$oft, man skal bare finde værktøjet, hertil er der nogle hjælpesider, her Thunderbird Wiki: http://wiki.mozilla.org/Thunderbird:Collected_User_Requests hvis du klikker på punkt 11, er der et link til FinchSync: http://www.finchsync.com/ og betalings programmet BirdieSync: http://www.birdiesync.com/home.html eller lidt mere nørdet, Fumanbol: http://www.funambol.com/opensource/project/overview.html
Jeg har ikke selv PDA, så jeg kan ikke forklare nærmere

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 18-03-07 17:57

Hej o.v.n.
Det lyder meget godt, men desværre er disse sider på serbokroatisk(engelsk) og jeg fårstår kun dansk.
Og til serpyc
Jeg har lavet en regel i outlook der effektivt sletter alle mails med gmail eller hotmail i afsenderadressen allerede på serveren, da jeg betragter disse som de farligste virusser der findes.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-03-07 18:05

Citat
og jeg fårstår kun dansk
du har et problem er det ikke lidt af en overdrivelse, jeg vil ikke prale af at være særlig skrap til engensk, men har da haft nogle timer, over et par år i folkeskolen, efter at jeg fik computer og begyndte med gratis programmer, kan jeg da forstå meningen på de sider jeg henviser til, blandt andet er der som regel et faneblad, hvor der står Download, så kommer resten hen af vejen, altså bare kast dig ud i det, det kan ikke gå værre end galt

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 300 point
Dato : 18-03-07 18:15

Her er Thunderbirds danske forum: http://forum.mozilladanmark.dk/viewforum.php?f=2 opret dig som bruger derinde, og spørg om synkronisering der, der skal nok være en eller anden som kan hjælpe dig, selvom sync programmet skulle være på engelsk, husk på al oversættelse til andre sprog, foregår fuldstændig frivillig og ulønnet, så det godt vare lidt før diverse programmer bliver oversat

Godkendelse af svar
Fra : bjarnebr

Dato : 19-03-07 21:00

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-03-07 03:42

Tak jeg håber du finder hjælp i forummet