/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Black liste over Blacklistede.
Fra : vedikkealt
Vist : 569 gange
10 point
Dato : 18-03-07 09:22

Hej

Nu er jeg sådan ca. ret ny herinde, og har ikke så mange point at gøre godt med.

Men det er IKKE problemet.

Problemet er, at visse brugere - ÆÆHHH nærmest spammer alle ens svar, jeg har Black listet et par stykker.

Men som NY herinde, hopper man jo på den i starten.

Så får man jo ikke noget umiddelbar seriøst indtryk, i første omgang.

Er der en tilgængelig offentlig liste på KanDu, hvor især nye kan blive "advaret", om at svar fra disse profiler, lige skal tages med lidt forbehold.

For det er MEGET tid at bruge, på at sidde og svarer på "svar ?" som reelt ikke er SVARET på ens spørgsmål.

For direkte at gå ind som NY bruger, at Black liste fra starten, var lige en grænse jeg skulle over, da jeg jo ikke har nogen interesse i at - direkte udøve cencur.

Venlig hilsen

vedikkealt

PS. Jeg har brugt mine sidste 10 point på dette spørgsmål

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-03-07 09:32

nej der findes ikke sådan en liste - desuden er funktionen sådan at du ikke kan regne med den da forskellige brugere benytter blackliste funktionen individuelt og af personlige grunde for det meste.

Ingen kræver du besvarer hver enkelt indlæg - du kan blot læse og vælge at overse hvad der ikke er relevant for dig.

Kommentar
Fra : rejseren

Dato : 18-03-07 09:33

At blackliste brugere er den absolut sidste udvej du bør bruge.
Det har så heller ikke den store effekt da mange brugere har flere profiler og så blot bruger dem.
Du kan bede brugere om at blive væk og håbe på de respekterer det.
Den eneste liste der findes er den enkelte brugers profil.

En blacklistning bevirker jo kun at man får det svar man VIL have, og så er der jo ingen grund til at spørge overhovedet.

Kommentar
Fra : pve

Dato : 18-03-07 09:36

Som skrevet er der ingen liste over blacklistede brugere. Du lærer rimeligt hurtigt hvem der meget ofte skriver i de forskellige spørgsmål med mere eller mindre ubrugelige bud på dit problem, såsom søg på google, eller bare omskriver et svar der allerede er givet tidligere.

Dermed lærer du også ret hurtigt hvem du skal ignorere.

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 20 point
Dato : 18-03-07 10:00

Du må være klar over at svar ..ikke er svar ...men kommentarer til dit spørgmål, hvorfor du ikke kan forvente et klart og utvetydigt svar lige med det første. Dette site bygger på bruger til bruger hjælp og vidensdeling. Det er hverken et Wikipedia eller et orakel-/ekspert panel.

Hvis du selv begynder at kommentere på brugernes spørgmål, så vær forberedt på at det langt oftere er tilfældet at det er SPØRGEREN som lader hånt om tiden de andre brugere har brugt med at hjælpe på vej. Ca. 1/4 af alle spørgsmål jeg har deltaget i er aldrig; hverken blevet kommenteret af spørgeren ...eller lukket med at tak fra spørgeren. Det er mange tusinde timers 'spildtid'.

Og så en helt anden 'ting': Blacklistning kan hurtigt udvikle sig til (..som d8u selv er inde på) cencur, hvilket i mine øjne ikke er godt for hverken stemningen eller ytringsfriheden hér på boardet. Brug funktionen med omtanke ...eller bedre: Lad være.

*IMHO* </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 18-03-07 10:19

Hej MOLEKYLE og tidligere der har svaret.

TAK er kun et fattigt ord - men det VARMER.

Jeg ved da godt - at der ofte findes flere / mange svar på et spørgsmål som er stillet, men når en profil skriver til en anden i ens tråd - det var IKKE det spørgeren spurgte om, og så vedkommende svarer tilbage, noget i retning af, det ved jeg da godt, jeg sidder bare og hygger mig, så er "cencur" knappen ikke langt væk for mig - et sådan svar kan vel ikke berige nogle overhovedet ?

Jeg prøver selv, at være så seriøs som muligt - i mine øjne - for det er jo NETOP derfor de fleste vel forhåbentligt stiller et spørgsmål, det er vel for at få nogle konkrete bud på noget konkret.

Mangler der ganske enkelt en "legeplads" her på KanDu, tænkt som en slags social funktion ?

Til MOLEKYLE - du har en STOR pointe i, HUSK at sige TAK, når man lukker en tråd. så derfor får du mine sidste 10 point - i RESPEKT for at du slog et slag for det.

Men kom endelige med flere synspunkter.................

Godkendelse af svar
Fra : vedikkealt

Dato : 18-03-07 10:21

Tak for svaret molokyle.

Dejligt du lige slog et slag for at man skulle huske at sige TAK, når man lukker en tråd

Og rigtig god søndag.

Venlig hilsen

vedikkealt

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-03-07 10:50

Selvtak vedikkealt

Der findes skam en 'legeplads' hér på kandu.dk

Smalltalk: http://www.kandu.dk/groupview.aspx?grpid=20608

Løst og fast, en sludder for en sladder, ren hygge

Hvis man ønsker et seriøst svar er: Et seriøst spørgmål et godt udgangspunkt

Dermed mener jeg: Stil et præcist defineret spørgsmål i den relevante kategori.

Uddyb spørgsmålet henad vejen såfremt der opstår tvivl om meningen.

Alt for ofte ser jeg spørgmål af typen: Hjæææælp.... hvor finder jeg et billigt webhotel?

Svarerne har ikke en chance for at vide:

1.) Hvad er 'billigt' (Pris?)
2.) Hvilke ydelser kræves? (Back-up frekvens? Oppetid?)
3.) E-mail adresser (..hvor mange?)
4.) CGI (Perl, PHP eller ASP?)
5.) Frontpage extensions?
6.) Automatik (Email forms, besøgs statistik, WYSIWYG html generator?)
7.) FTP?
8.) Domænenavn?

..og ikke sjældent er spørgeren temmelig ubehjælpelig ...eller helt fraværende. (Til der 'lukkes' med en sur bemærkning eller et annuleret spørgsmål!)

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : severino

Dato : 18-03-07 11:17

Og husk så at et godt svar ikke er ensbetydende med at du betaler en masse point!
Point systemet er som matadorpenge i dagligdagen. Du kan intet få for dem, og er kun et udtryk for at man værdsætter andres hjælp. Det gør vi lige så gerne for 10 point.
Men en ting skal du huske, at når du stiller et spørgsmål, så kom med så mange detaljer i første indlæg. Det giver oftest det hurtigste svar!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-03-07 17:02

severino -> Korrekt observeret: Påængårnø... ? ..har ikke den store betydning!

Dét har spørgsmålets aktualitet, oplysnings- og nysgerrighedsværdi til gengæld

Ps. Vi er her for 'sjov' ..og for at dele ud af viden og for ..at lære !

Jf. William Gibson citatet:
Citat
"Information wants to be free."

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 20-03-07 19:55

Hej

Konkret spørgsmål - HVOR ser man HVEM der har Blacklistet HVEM ?

Jeg fik en privat mail, om at jeg havde slettet 2 brugere.

Hvor kommer de oplysninger fra her på KanDu ?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-03-07 09:31

Hvis du klikker på et brugernavn f.eks. 'molokyle' over denne kommentar, så kan du se mine profiloplysninger (..dog ikke mit navn, min adresse og min e-mail). Dér har du mulighed for at klikke på fanen 'Blackliste'.

Hos dig kan jeg se:
Citat
Blacklistet brugere

Liste over de brugere som ikke må kommentere denne brugers indlæg side : 1 af 1

--------------------------------------------------------------------------------
# Bruger Medlemsdato

1 ans 01-06-2003

2 refi 24-11-2003

--------------------------------------------------------------------------------

..hos mig vil du ikke kunne se nogen. Ikke sært... for jeg blacklister ikke nogen

'Tosser' ignoreres ...og ubehagelige personager; får igen af samme mønt

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-03-07 09:34

Ps.
Citat
Jeg fik en privat mail, om at jeg havde slettet 2 brugere.

Du må da kunne 'se' på indlæget, hvem som har skrevet det? Over alle indlæg står et profilnavn.

Hvis det er en email du har fået tilsendt på din egen email konto, må du ligeledes kunne se afsenderen?

</MOLOKYLE>