/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
WS2_32.dll
Fra : BoGa
Vist : 414 gange
20 point
Dato : 12-01-03 13:06

Jeg har kørt med Win XP i et stykke tid numen nu er der begyndt at komme en fejl angående Ws2_32.dll. Den kommer når jeg starter Internet Explorer, så skriver den: "Procedureindgangskpunktet WSCUpdateprovider blev ikke fundet i DLL-biblioteket WS2_32.dll". Jeg kan dog trykke på det nogle gange hvorved Iexplorer kører normalt, men hvad er årsagen til denne fejl. Findes der noget program som kan ordne det?

Accepteret svar
Fra : Steffansteffan

Modtaget 30 point
Dato : 12-01-03 13:46

Prøv at downloade en ny:
http://www.dll-files.com/cgi-bin/cgiwrap/dll-files/topdown/download.pl?file=ws2_32.zip==

og så ligge den ind i :
C:\ > Windows > System32

p.s husk at gemme den gamle fil hvis det ikke virker.

Kommentar
Fra : Steffansteffan

Dato : 12-01-03 13:48

ups.

det er denher:
http://www.dll-files.com/dllindex/dll-files.shtml?ws2_32

klik på:
Klicka här för att gå till nerladdningen av ws2_32.dll
Click here to go to the download of ws2_32.dll

og så:
Download ws2_32.dll from Sweden

Kommentar
Fra : BoGa

Dato : 12-01-03 13:51

hmm... jeg har prøvet og få filen fra en ven der også har XP... men win vil ikke lade mig kopiere den ind, da den siger den fil bliver brugt at et andet program.

Kommentar
Fra : als

Dato : 12-01-03 13:57

Prøv at kopiere den ind fra fejlsikret tilstand.

Kommentar
Fra : Dysmorf

Dato : 12-01-03 14:04

Ok, det er en WinSock fejl. Jeg har ikke meget erfaring med WinSock, men jeg ved at IE og alle andre browsere skal bruge ws2_32.dll til at kommunikere med internettet.

Jeg ved ikke helt hvad fejlen betyder, men jeg søgte på MSDN og fandt følgende artikel: http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/winsock/winsock/wscupdateprovider_2.asp
Der står for WinSock følgende:
"The WSCUpdateProvider function modifies the specified transport provider."
Hvis nogen ved hvad det betyder, kan det jo være de kan hjælpe mere specifikt.

Men du kan nok ikke bruge til så meget. Men prøv evt. at opdatere IE, eller reparer Windows med XP cd'en...

Jeg har ledt på google, men der var desværre ikke meget hjælp at hente, da alle dem med samme problem som dig ikke havde fået noget svar... Se evt. selv her: http://www.google.com/search?sourceid=navclient&hl=da&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=WSCUpdateprovider

Held og lykke
Dysmorf

Kommentar
Fra : Dysmorf

Dato : 12-01-03 14:05

Hmm... Run på, hehe... Men svaret er accepteret...