/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Flot Sanering af kandu spørgsm
Fra : svendgiversen
Vist : 645 gange
100 point
Dato : 07-02-07 22:05

Efter megen kritik, også fra min side, vil jeg nu rose det aktive team bag kandu.

Her er et af mine kritiske indlæg fra November sidste år:
Tilføjet antal ubesvarede spørgsmål efter oprydningen...

Jeg forsøger at finde et kandu forum,
hvor jeg kan spørge om forskelige former for moderne tyveri sikring...
(eksempelvis via net web camera overvågning).
Et sådant emne må da have større relevans en række udgåede former for software...
Jeg gengiver eksempler på emner med under 10 svar i hele kandu ' s historie:
"
HDSL (1)
Der er ingen ubesvarede spørgsmål i denne gruppe
HTPC (1)
Der er ingen ubesvarede spørgsmål i denne gruppe.
XHTML (1)
Der er ingen ubesvarede spørgsmål i denne gruppe.
ASP.Net (2)
Der er ingen ubesvarede spørgsmål i denne gruppe.
CGI (2)
Der er ingen ubesvarede spørgsmål i denne gruppe.
SAP/ABAP4 (2)
Der er ingen ubesvarede spørgsmål i denne gruppe.
MathCAD (2)
Der er ingen ubesvarede spørgsmål i denne gruppe.
VB.Net (3)
Der er ingen ubesvarede spørgsmål i denne gruppe.
C# (5)
Stadig 2 ubevarede spørsmål OK
CCS (8)
Stadig 2 ubevarede spørsmål OK
"
Også i de forældede DOS og OS/2 operativ systemer er der ryddet op:

DOS side : 0 af 0
Der er ingen ubesvarede spørgsmål i denne gruppe.
OS/2 side : 0 af 0
Der er ingen ubesvarede spørgsmål i denne gruppe

Hvem tilpasser strukturen i kandu til at omfatte aktuelle emne behov?
og er der slet ingen der rydder op i forældede underafsnit??
Svend

Det er der altså nu nogen der har gjort, tak for det...

Jeg opfordrede vist til helt at slette de forældede afsnit,
men hvis der stadig er relevante svar, gør de vel ingen skade...
Bare vi får mulighed for at spørge om nye aktuelle emner:

Eksempelvis: ikke kun soft ware og net sikring, men tyveri sikring af hjem...
og noget jeg også har ledt efter, ikke kun EDB skærme, men hvad med TV?
Der er sikkert mange flere...

Tak for en tiltrængt sanering, med håb om en supplerende modernisering, Svend

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 110 point
Dato : 07-02-07 22:09

Tror det ikke det hele har noget at gøre med at Kandu har annuleret ALLE spørgsmål der stadig er åbne efter 3 mdr....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-02-07 22:10

Citat
Også i de forældede DOS

Er absolut IKKE forældet - den bruges af mange til specielle ting....

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 07-02-07 22:47

Så tak da for en tiltrængt "auto" sanering.
Lidt sværere med en tilsvarende "auto" modernisering...
Eksempelvis: Hvor er det aktuelle afsnit om brugen/akcepten af hængerøvs bukser?

Mon ikke eksempelvis:
-behov for at sikre sin private bolig med uønskede gæster, og
- anskaffelse, udbud og justering af TV/TV programmer...
har større interesse end:
-historisk: DOS
-lige nu: Hængerøvs buks
Svend

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-02-07 23:07

Citat
Hvor er det aktuelle afsnit om brugen/akcepten af hængerøvs bukser?

Ikke forstået

Citat
behov for at sikre sin private bolig med uønskede gæster

Jo det ville da give inbrudstyvene en mulighed for at se hvad folk laver...

Citat
anskaffelse, udbud og justering af TV/TV programmer

Absolut ikke dårligt med en "medie"kategori

Kommentar
Fra : disken

Dato : 08-02-07 03:55

Citat
Efter megen kritik, også fra min side, vil jeg nu rose det aktive team bag kandu.
Her er et af mine kritiske indlæg fra November sidste år:
Tilføjet antal ubesvarede spørgsmål efter oprydningen...

Jeg forsøger at finde et kandu forum,
hvor jeg kan spørge om forskelige former for moderne tyveri sikring...
(eksempelvis via net web camera overvågning).
Et sådant emne må da have større relevans en række udgåede former for software...
Jeg gengiver eksempler på emner med under 10 svar i hele kandu ' s historie:

Vil du BRÆKKE IND, så spørg ''berpoxxxxxx''

Kommentar
Fra : disken

Dato : 08-02-07 03:56

IKKE hos mig_________

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 08-02-07 06:04

DOS er ikke udgået - det bruges stadig i visse sammenhænge.

Specielt bruges DOS i forklædning som "kommandoprompt", og løser mange opgaver vha. få liniers kommandoer, som ellers ville have krævet utallige, eller ligefrem tusindvis, af museklik!

Og ganske rigtigt, så kan DOS, igen i forklædning, bruges til at gå "bag om facaden" på operativsystemernes grafiske brugerflade. Bl.a. kan man ofte med held få fjernet genstridige filer og foldere som ellers ikke lader sig slette.

MathCAD eksisterer i bedste velgående, men er ikke så udbredt. Det samme kan man sige om f.eks. CAD programmer - der er mange flere end den enlige AutoCAD gruppe på Kandu. Måske gruppen blot skulle omdøbes til CAD ?

Der kommer jo spørgsmål indimellem i nogle af de "gamle" grupper - så der sker vel ikke noget ved at de fortsat eksisterer.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 08-02-07 09:30

Hvis dit styresystem er "nede" så vær glad for at DOS / Caldera DOS eksisterer, for
der igennem kan du være heldig at genoprette redde styresystemer som win 2000 og XP.
Det er altid rart at kunne komme i bund i stedet for bare at skøjte rundt på den blanke overflade.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 08-02-07 10:29

>Ikke forstået
Man kan jo ikke dække alle emner I kandu
Hængerøvs bukser nævnte jeg kun som et eksempel på et nyt aktuelt emne ingen kunne have forudset. Og vi vil naturligvis ikke bede kandu’ s ledelse om et Forum for så snævert et emne.
Bør underlægges mere almene emner som påklædning, mode, provokation etc.

>det bruges stadig i visse sammenhænge…
Det var slet ikke hoved hensigten med spørgsmålet at diskutere om et af vore ældste operativ systemer stadig bruges og om der fortsat er interesse for spørgsmål om DOS, det tror jeg gerne.

Jeg ville bare rose teamet bag kandu for en kærkommen sanering af gamle spørgsmål…
Med håb om at der så kunne blive plads til nye mere aktuelle emner…

Og for stadig at kunne bevare overblikket, også at foreslå en forenklet struktur af visse afsnit i hovedoversigten…

Sammenlign eksempelvis dyr:
Katte, Fisk, Hunde, Heste, Fugle, Gnavere, ...

Med Udvikling: (Burde hedde Software udvikling)
ASP, HTML, VB/Basic, PHP, Delphi/Pascal, Java, Java Scripts, VB Scripts, SQL, C/C++, Perl, DHTML, XML, CGI, .Net, ASP.Net, C#, VB.Net, SAP/ABAP4, CSS, XHTML, ...

Vi har jo hunde og katte, ikke Pekingesere og Dværg Pudler…

Tilsvarende kunne vi vel på øverste niveau for software have fælles betegnelser for forskellige slags software sprog til forskellige formål / på forskellige platforme…

Og med hensyn til programmer der er ved at udgå, dem plejer jeg at placere i underbiblioteker hvis jeg er i tvivl; kaldet noget med old, jeg har sogar oldold.
Måske noget at overveje med et tilsvarende andet eller diverse afsnit…

Er der ikke andre end jeg, der savner nye afsnit i kandu?

Og er der ikke én af jer, der ved mere om kandu’ s spørgsmål og struktur end jeg,
som vil forberede en liste over nye aktuelle emner vi endnu ikke kan finde i kandu??

Som vi kan udbygge og sende som forslag til teamet bag kandu…
Svend, der desværre stadig må arbejde ind imellem

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 08-02-07 11:14

Jo da - jeg skrev:
CAD programmer - der er mange flere end den enlige AutoCAD gruppe på Kandu. Måske gruppen blot skulle omdøbes til CAD?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-02-07 11:20

Det er nok sin sag at sidde og lave grupperne om hveranden dag.....

Men der mangler helt klart en TV gruppe - hvad den så skal hedde kan diskuteres.....

Men det er efterhånden et ret stort "emne"

Kommentar
Fra : arnely

Dato : 08-02-07 11:35

Hej Svend

Jeg kan godt se hvor du vil hen med dit spørgsmål.

Citat
Vi har jo hunde og katte, ikke Pekingesere og Dværg Pudler

Det har du ret i - lige som vi kun har biler, cykler og motorcykler.
Hvis vi tager biler isoleret set som ex. Så har biler betegnelsen ”en bil”. Problemet er bare at der findes flere forskellige bil typer. Skulle du som mekanikker reparer en bil, er forskellen i dag (se bort fra olie skift og alm. vedligehold) på biler ret stor.
Det samme er det jo også for IT.
IT har udviklet sig til så mange sprog (ikke engelsk, tysk, eller latin) men programmerings sprog.

Du nævner selv en masse betegnelser. F.eks. ASP og PHP. Det er to forskellige programmerings sprog, og der findes eksperter inden for hver af sprogene. Som bruger kan vi ikke se forskel. Men selve programmeringen er ikke den samme.
Jeg syntes det er fint med og have en ”overskrift” for hver kategori, for ellers kunne det blive lidt af ballast og skulle abonnere på alle de spørgsmål der kommer ind på IT området.

Men hængerøvsbukser kunne vel passende komme ind under ”forældre opdragelse” nå nej den findes ikke på Kandu.dk men så måske Familie & Relationer

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 08-02-07 12:19

Ja, det er ved at blive for omfattende...

Og hvis ikke én der har bedre viden og tid end jeg melder sig,
og vil fortsætte med en specifik liste over forslag til nye emner i kandu,
lukker jeg spørgsmålet...

>der er mange flere end den enlige AutoCAD gruppe på Kandu
Ja mon ikke, bare i det firma hvor jeg arbejder har vi en 5-6 stykker.
Så rigtigt CAD som en af overskrifterne...
Vi har også FEM, CFD og flere Simulerings værktøjer, kun inden for design.

>Du nævner selv en masse betegnelser. F.eks. ASP og PHP
Det er ikke nogen jeg selv finder og nævner;
det er kopi af en af de familie oversigter der i dag findes i kandu,
som jeg finder for omfattende og ustruktueret, på øverste søge niveau.

Hilsen igen og tak for jeres medvirken, Svend

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-02-07 12:23

Bliv blot ved med at krive dine ønsker til KANDU....

Det er ikke givet du får svar, men de gemmer helt sikkert ønskerne og tager dem til overvejning i ny og næ.....

Det ser vi jo allerede med andre ting

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 10-02-07 14:49

Tak for svaret refi.

Jeg opgiver at få en ny omstruktuering igennem på kandu lige nu kort efter den sidst gennemørte...
Har ikke selv tid og overblik til at komme med et ordentligt gennemarbejdet forslag.
Hilsen Svend