/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Redigering af pdf. filer??
Fra : ThomasEp
Vist : 547 gange
100 point
Dato : 07-02-07 09:38

Hvordan kan jeg redigere i .pdf filer hentet ned fra nettet?

Mvh Thomas Petersen

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 07-02-07 10:00

Det kan du kun hvis du har en Adobe installeret (ikke reader)
- og hvis filen iøvrigt er gemt således, at det er tilladt at redigere den.

...alternativt kan der på både linux og windows platforme benyttes Ghostscript, der i visse tilfælde kan redigere PDF filer.

Jeg har i alle tilfælde kunnet gøre det flere gange, men ikke med alle filer.

http://www.cs.wisc.edu/~ghost/doc/AFPL/get853.htm

Kommentar
Fra : ThomasEp

Dato : 07-02-07 10:03

Ok, tak for det..

Jeg kan ikke rigtig få lov til at hente det program, der kommer bare timeout når jeg prøver at gemme det..

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 07-02-07 10:11

Jeg har lige hentet det..... både Ghostscript og GS view der er det grafiske interface....

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 07-02-07 12:12

Hvis du kan få lov til at redigerei det med Acrobat kan du også kopiere indholdet via AcrobatReader og derefter indsætte indholdet i et dokument, hvor du kan redigere.
Hvis du igen vil have det i pdf efter redigering kan du anvende CutePdf free http://www.cutepdf.com/ hvor man udskriver dokumente tog vælger CutePdf som printer.

Jeg har haft adgang til Acrobat program og det var nu ret begrænset hvad der kunne laves anderledes end det jeg kan gøre ved at kopiere.

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 100 point
Dato : 07-02-07 12:27

Du kan også prøve en trial som denne, men jeg bruger altså selv kopiering da formateringen sjældent holder ved konvertering (fra pdf til word) http://www.verypdf.com/pdf2word/index.html

Godkendelse af svar
Fra : ThomasEp

Dato : 14-04-07 23:50

Tak for svaret BjarneD.