/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Psykologi / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Psykologi
#NavnPoint
Nordsted1 1651
piaskov 1180
3773 997
mulberry 740
vith 600
Birgitta 585
granner01 552
return 510
alan57 461
10  dova 460
Skal det gå så skidt for nogen
Fra : JensN9
Vist : 885 gange
40 point
Dato : 01-04-06 18:38

EU-FN pædagogik for børn og unge kan have en særlig chokerende interesse:

Leipzig-forbindelsen og modernismens vugge

Skole-amfetamin i USA og Danmark 2003

Hvorledes udviklingen er fastholdt, kan der læses i en netop udkommet fransk bog med titlen "Machiavel Pedagogue" ou le ministere de la réforme psychologigue" af Pascal Bernardin, forlag: Editions Notre-Dame des Graces.
Fransklæsende kan købe bogen i boghandelen:

La Joyeuse Garde - 5, Rue Fondary - 75015 Paris - France.

At der er ingen fare for denne bog oversættes til dansk og udgives af et af "de etablerede" forlag i Danmark skulle fremgå af følgende anmeldelse af bogen:

Bitten Kirsti Nielsen, der har været oversætter ved EF, anmelder bogen således:

"Sindelagskontrol og hjernevask i Europas skoler. Er skole-væsenet ved at blive en ny overvågningsfaktor for Europas borgere?

Pascal Bernardins bog, der behandler de undervisnings- reformer, som er ved at holde deres indtog i bl.a. EU-landenes skoler, er skrevet på basis af et omfattende materiale af officielle dokumenter, herunder rapporter fra særlige afdelin-ger under (FN's) UNESCO og Europarådet, hvis opgave det er at lave videnskabeligt udarbejdede handlingsprogrammer til fremme af den "nye verdensorden" og eksportere psykologiske manipulationsteknikker til FN-medlemslandene. Bogen behandler en helt ny form for undervisning bestående af ud-spekulerede psykologiske overtalelsesmetoder, som har til formål at ændre elevernes værdinormer og adfærd. Dette sker f.eks. gennem rollespil eller arrangeret gruppepres på den enkelte (stadig gennem leg). En sådan bearbejdning af elevernes underbevidsthed, som der her er tale om, og hvor uønsket skepsis analyseres og fjernes, kaldes kommunikationsøvelser (i kodesprog) og svækker forholdsvis hurtigt barnets evne til at udvikle selvstændig stillingtagen, og får det til at reagere lydigt på bestemte propagandastimuli. Men ikke nok med det.

Skal vi tro Bernardin, bliver resultatet af den slags undervis- ning registreret for hvert barn på en edb-central for hele Frankrig som et led i den sindelagskontrol, der føres med borgerne.

Disse manipulationsteknikker, der hovedsagligt har været afprøvet i U.S.A., har vist sig særdeles effektive, da de er i stand til at ændre børns adfærd totalt og få dem til at reagere i diame- tral modsætning til det, der ville være naturligt for deres religiøse, moralske og politiske opfattelse.

Der er i denne fornedrelse af individet tale om indkørslen af helt nye kriterier for godt og ondt, rigtigt og forkert, som udgiver sig for at være videnskabelige (min kommentar: ja, sågar naturvidenskabeligt, som vi har set hos Wundt i "Sand-heden er (det,) hvad folk tror på(?)), og ifølge hvilket barnet bibringes en ny international, multikulturel identitet i det nye verdens samfund, hvor kollektivet går forud for den enkelte.

Men ikke alene skal de (af UNESCO m.fl. fastsatte) nye værdi-er fremmes, der skal også bloke- res for overførslen af den moral og de værdier, der styrede de tidligere generationer, og som forældrene naturligt vil søge at viderebringe til deres børn, skriver Bernardin og henviser til en af Europarådsrapporterne. Dette brud med den gamle opfattelse af rigtigt og forkert - forældrenes opfattelse "afdækkes" over for barnet og bortforklares - vil naturligvis skabe en over- gang med moralsk og socialt kaos, men heraf skal der genopstå en ny or-den (som det citeres i bogen fra en UNESCO-rapport) kon-trolleret af staten og de internationale organisationer.

Bogen beskriver endvidere den undervisning, lærerne mod-tager på specielt oprettede lærer- højskoler i Frankrig " Institut universitaire de formation des maîtres", som udvælger egnede lærere og underviser dem i de nye værdinormer og psykologiske manipulationsteknikker.

Denne omfattende sindelagsbearbejdning i skolerne har trængt de boglige fag i baggrunden, men også på deres område er der sket en udskiftning af indlæringsmetoderne og undervisningsmaterialer. Undervisningen må ikke længere være præget af nationale holdninger, men skal følge FN's standardanvisninger. Dette er som bekendt gået ud over hi-storieundervisningen, der nu som en tilfældig fremstilling af spredte begivenheder i verdenshistorien skal fremme den kosmopolitiske ånd. Historien skal endda skrives om, så rødderne til fortiden kappes, og der skal undervises i forståelse af internationalisme, nedrustning og menneskerettigheder (min kommentar: de verdsligt hellige menneskerettigheder i modsætning til de borgerlige frihedsrettigheder, der også kaldes menneskerettigheder, når de er nedfældet i en god grundlov), som ubestridelige elementer i den nye samfundsbærende ideologi. Og så skal der arbejdes henimod et fælles sprog.

Som nævnt er den objektive fremstilling af undervisnings-stoffet langtfra nok i den nye undervisningsreform, udtænkt af UNESCO m.fl., eftersom viden ikke længere er afgørende. Bogens afsløringer er skræmmende og gør det nærliggende at stille spørgsmål ved, om det er helt tilfældigt, når unge i dag forlader skolen uden at kunne læse og skrive, eller om det er et resultat af bestræbelserne på at tilpasse dem i den såkaldt "nye verdensorden".

Jens Nielsen

 
 
Kommentar
Fra : BjarneD


Dato : 01-04-06 19:02

Endnu et citat fra lilliput.

Kommentar
Fra : tedd


Dato : 01-04-06 19:46

Pas på din internetforbindelse ikke bliver cuttet Joern Vig! Spam er ulovligt her i Danmark!

Kommentar
Fra : tedd


Dato : 01-04-06 19:47

Og statsgælden er forøvrigt ved at blive afviklet

Kommentar
Fra : tedd


Dato : 01-04-06 19:52

Eller man kan sige det statistisk! I 1995 udgjorde statsgælden over 50% af danmarks BNP i 2005 udgjorde den mindre end 27 % så hvor vil du hen med dine 605000 indvandrere og andre konspirationsteorier? Det var et spørgsmål og ikke et forsøg på at manipulere!

Kommentar
Fra : tedd


Dato : 01-04-06 19:55

Eller hvad med de 40000 Al Quada krigere der er uddannet i Frankrig ifølge den Israelske "nyhedsside" Debka? Vor herre bevares! Der har ldrig været en mand på månen!

Kommentar
Fra : miritdk


Dato : 01-04-06 20:03

pyyyh og en til troll !!!

Kommentar
Fra : BjarneD


Dato : 01-04-06 20:10

Een til. Jeg tvivler. Det er vist en uhyre energisk en med mange profiler.

Kommentar
Fra : miritdk


Dato : 01-04-06 20:21

ok da - endnu en - sq da galt nok

Kommentar
Fra : tedd


Dato : 01-04-06 20:22

Bo Warming i 3dje potens! Han kan ikke finde et sted at aflevere sine konspirationsteorier!

Kommentar
Fra : tedd


Dato : 01-04-06 20:23

Altså ikke at Jørn Vig er Bo Warming det er Bo for intelligent til trods alt

Kommentar
Fra : tedd


Dato : 01-04-06 20:25

På en statisk skala!

Kommentar
Fra : tedd


Dato : 01-04-06 20:25

statistisk!

Kommentar
Fra : tedd


Dato : 01-04-06 20:28

Så lige i Ekstrabladet At Uffe havde konverteret til Islam! En af de bedre

Kommentar
Fra : Birgitta


Dato : 01-04-06 21:09

Med de mange "projektbørn" der bliver opfostret i Danmark i disse år er der næppe fare for hjernevask i danske skoler...

Forældre har vist aldrig før været så ambitiøse på deres børns vegne, som de er i dag.


Hvad var det liige, at spørgsmålet var??


Kommentar
Fra : Teil


Dato : 01-04-06 21:11

Gider ikke læse bla bla

Kommentar
Fra : viviborgen


Dato : 01-04-06 23:02

http://www.kandu.dk/spg85623.aspx

Kig lige her, manden er ikke helt i balance.

Kommentar
Fra : miritdk


Dato : 02-04-06 08:34

nogen der har fundet ud af at ignoreknappen kan bruges ????




Kommentar
Fra : viviborgen


Dato : 02-04-06 09:39

Ja, det er der. Jeg synes bare at det er træls, at den slags propagande skal fylde kandu, og at kanduteamet har en tilbagelænet holdning over for det. Derfor må brugerne jo selv gøre opmærksom på og holde øjemed, hvad der foregår.

Der er mange voksene mennesker her på kandu, som sagtens kan sortere, men der er også rigtig mange skolebørn, som ikke kan. Derfor mener jeg, at det er vigtigt ikke at ignorere den slags nationalsocialistisk propaganda. Når vedkommende så ikke kan nøjes med at skrive i et navn kan det jo give et indtryk af, at der er mange med denne holdning på kandu.

Kommentar
Fra : JensN9


Dato : 02-04-06 10:42

viviborgen
Vil denne uvidende skolelærer virkelig forsøge at afvise, at EU sammen UNESCO kører projekt,
der er med i tråden tilbage til eksperimental-psykologien og som dermed er et ægtebarn af modernismens grundlæggende figurer?

Vidste vivi at Rousseau havde fem børn i uden for flere ægteskaber, og at filosoffen og skotten David Hume fandt tre af dem ladt tilbage på en børneinstitution i Paris - mens Rosseau levede livet hos en ny velgørerinde i Schweiz. Hume tog dem i pleje i Skotland? Rousseaus' bog "Emile" om barne-figuren - det lille gode barn, der skal findes inden i hvert eneste barn - uden andet end naturopdragelsen - er grundlaget for dagens pædagogik og skoleridt. Bogens overføleri (meget in i visse kredse i 1700-tallet op til Napoleonskrigene), uansvarlighed, naivitet og grænseløse dumhed.

Rousseau hævdede at den dominerende kraft var at være åben, spontan, god, sympatisk og taknemmelig. At disse instinkter og reelle følelse er mere originale end at kunne resonnere logisk. Det er udelukkende dets følelsesliv, der gør det menneskeligt stort og godt; det er sandelig ikke hjernen....og så Rousseau's egne børn.
Spontanitet, at være god, sympatisk og taknemmelig er afgjort ikke noget der er givet, så langt fra.
Men at lade som om for ikke at blive hængt ud, sultet eller mishandlet på anden måde...det er naturligt, men det er en reaktion.

Sådan opdrager/dresserer/domesticerer vi hunde og heste, der hvor jeg kommer fra, og sådan opdragede Wilhelm Wundt barnet til at blive et dyr senere i 1800 årene. Nu havde også Hegel
der priste den Absolutte Idealisme vundet Berlin og næsten hele verden....Så Der Kaiser's 1. og Hitler's 2.

Det er kønt. Tror nok nogle kan så hvem der er hvem.

Men Vivi fremturer hæftigt:
Ja, det gør hun, og hun kommer oveni netop med de hysteriske og løgnagtige beskyldninger af groveste karakter for at få løgnen til at glide ned på et....falsk og uhæderligt grundlag...for ned skal den. Hun bruger alle midler - som en vis anden herre. Hun klager for hun skal have ret. Hun ved ikke noget, ikke noget hun vil vide af og berette om til andre, og derfor har hun ret...jegvivijegviljegvivijegvil

Hvis hun vidste noget, ville hun fortælle mig, hvor jeg i dette indlæg har skrevet noget forkert.
vivivivivivivi - kom nu kom nu !!

Jens


Kommentar
Fra : BjarneD


Dato : 02-04-06 10:58

Hvorfor stikker du hovedet ned i en sø og råber dit budskab til fiskene - rent følelsesmæssigt er i sikkert på niveau.

Kommentar
Fra : viviborgen


Dato : 02-04-06 11:30

Ja, Vivi borgen ved godt, at Rousseau havde fem børn, som han ikke tog sig af. Det står i bogen Pædagogiske tænkere, som der bruges i undervisningen på mange seminarier. Jeg har læst Emile. Jeg ved, hvilke tanker derfra, som har skabt erfaringspædagogikken og efterfølgende reformpædagogikken.

Der er bare ikke nogen på kandu, der er interesseret i, at læse en debat mellem mig og dine profiler om, hvad der førte til, hvad. Du kan ikke lære mig noget og jeg gider ikke bruge mit krudt på at så sæd i gold jord. Så debat kan det ikke kaldes.

Du skriver dine meter lange indlæg, som tydeligvis er kopier/sæt ind fra lilliput. Nogle af begreberne er så gamle, at det røber det. Det hedder foreksempel ikke EF men EU....og der er mange flere, men jeg gider ikke bruge tid på det.

Mit formål er ikke at diskuterer med Jer Joern Vig. Mit formål er, at gøre opmærksom på den enøjede manipulation, som du/I turer frem med her på kandu.



Kommentar
Fra : JensN9


Dato : 02-04-06 12:46

viviborgen
Du lyver på simpleste måde igen; det er åbenbart din natur:

Til overskrift understregede jeg, at det var et pædagogisk EU-FN-projekt, som du altså efter, hvad du nu oplyser er vældig tilfreds med.
At oversætteren af anmeldelsen af Bernardin's bog fra fransk var ansat i systemet, medens det benævntes EF ved du så udmærket er fuldt korrekt at jeg skriver.

DU ER GEMEN, det er ubærligt.

Stakkels skolebørn under dit regimente. Men nogle af dem har øjne, ører og mod til at gå dig på tværs nu eller senere i livet. Indoktrinering kan tit have en hel skæv effekt.

Nej, din opgave er at beskytte løgnene og fylde skolebørnene med dem.

Og du skal på ingen måde genere min profil med alt dit idiotiske påhit.
Mit navn er:
Jens Nielsen, og jeg bor i Holstebro. Hvad tror du lige du har gang? Det er klogt at standse det nu!

Jens Nielsen



Kommentar
Fra : Birgitta


Dato : 02-04-06 13:05

Sådan opdrager man da ikke hunde og heste mere...
Hvad ER det dog for et miljø, du kommer fra, Jens?


Kommentar
Fra : JensN9


Dato : 02-04-06 13:07

Desværre manglede linkene til disse gennemgange om baggrunden for EU-FN-pædagogik-projektet:

Leipzig-forbindelsen og modernismens vugge : http://www.lilliput-information.com/lep.html

Skole-amfetamin i USA og Danmark 2003 : http://www.lilliput-information.com/viclaw.htm


Håber vi får vi se, hvem der er enøjet.

JensN


Kommentar
Fra : BjarneD


Dato : 02-04-06 13:32

Du er totalt afsporet og meget uelskværdig, Jens/Jørn/Elsa/Sonia/Ingelise og hvad du ellers kalder dig og dine.
Tror du virkelig at du kan få proselytter ved at chikanere og genere.
Er du i familie med forbrugerministeren? Han skælder også dem ud der tvivler på ham og kalder dem dumme fordi de ikke an forstå hans "geniale tiltag". Ja, historien taler for sig selv og det hjælper ikke at forsøge at misbruge den.

Kommentar
Fra : BjarneD


Dato : 02-04-06 13:38

Det er da for øvrigt let at se hvem der er enøjet!

Jeg er uenig med Vivi i mangt og meget, men vi kalder ikke hinanden nedsættende ting af den grund.
Det kaldes almindelig respekt.

Kommentar
Fra : JensN9


Dato : 02-04-06 15:38

General Napoleon har udtalt sin moralske dom over påvisningen af lodret perfid løgn.

Denne general der kan synes/tro, at befolkningsstatistikken er helt korrekt indrettet, samtidig med han ikke synes/tror, at Finansministeriets nationalregnskab kan passe:
http://www.lilliput-information.com/velg.html

Indvandringens lyksaligheder og velfærdssamfundets ulyksaligheder er hans kriterium for sandhed og løgn.

Alt er således ligegyldigt.



Kommentar
Fra : BjarneD


Dato : 02-04-06 15:55

Seneste rapport fra Waterloo!
Jeg kan se, at Jørn/Jens............ stadig leger med historien.
Napoleon har været død i mange år med mindre det er Cognac du mener.

Jeg syntes ellers, at det er fint at du bliver ved med at tillæge andre ting fra din egen fantasi - manifisterer din troværdighed eller rettere mangel på samme.


Kommentar
Fra : Sonia112


Dato : 02-04-06 19:37

Det skulle vist have været Kammerat Napoleon, du ham i George Orwell bog
Animalfarm - den største og mest effektive satire på Sovjetunionen

Kommentar
Fra : viviborgen


Dato : 02-04-06 19:59

Citat
Hvad tror du lige du har gang? Det er klogt at standse det nu!


Jens Nielsen fra Holstebro....ER DET EN TRUSSEL?

Hvis jeg ikke standser nu, hvad sker der så?


Kommentar
Fra : Birgitta


Dato : 02-04-06 20:58

Hvorfor vil du ikke svare på MINE indlæg????

Er de for korte??

Kommentar
Fra : viviborgen


Dato : 02-04-06 22:09

Nu skal jeg fortælle dig et par ting Joern Vig.

Jeg nægter at læse mere på din hjemmeside, lilliput. Den er manipulerende og ulækker. Hvis du vil overbevise mig om noget som helst, så må du bruge troværdige kilder. Ikke det nationalsocialistiske sprøjt som din hjemmeside byder på.

Citat
Stakkels skolebørn under dit regimente. Men nogle af dem har øjne, ører og mod til at gå dig på tværs nu eller senere i livet. Indoktrinering kan tit have en hel skæv effekt.

Nej, din opgave er at beskytte løgnene og fylde skolebørnene med dem.


Dit problem er, at du ikke ved, hvad du taler om. Indoktrinering er netop, hvad du står for og ja, lærerstanden er din værste fjende, for vi lærer eleverne at forholde sig kritisk til fanatikere, som dig. Hvis folkeskolens projekt lykkedes har antidemokrater jo ikke en chance.

Heldigvis slipper mennesker med så ekstreme holdninger og vrangforestillinger ikke i gennem nogen pædagogisk uddannelse i Danmark, så de får ikke muligheden for at påvirke børnene.

Hvorfor fanden er det netop økonomi, pædagogik og historie, som er din hjemmeside er fyldt med.

Jeg kan selv svare. Det er, fordi disse videnskaber netop er, man har muligheden for at manipulere.

Økonomi, fordi det berører folks følelser. Du ønsker at skabe angst med din manipulerede version, at økonomiens tilstand.

Pædagogik, fordi du ønsker at manipulere folk til at tro , at alt etableret bygger på løgne.

Historie, fordi den i din version er modificeret.

Joern Vig & Co. Jeg holder ikke min mund uanset, hvad der skulle falde Jer ind at true mig med, men jeg lover Jer, at hvis jeg modtager trusler, vil dette betyde en politianmeldelse.

Dette er en trussel, men den er lovlig, og den er ikke tom.





Kommentar
Fra : lawitt


Dato : 03-04-06 10:30

Hvorfor ikke bare boykotte den slags brugere. Synes det er på tide at Kanduer'ne griber til det våben for der skrives alt for meget sludder herinde efterhånden. Der burde have stået (0) kommentarer til dette indlæg (og mange tilsvarende).

Den eneste rigtige løsning på disse grovheder er brugen af moderatorer så man kan få ryddet godt og grundigt ud i dem der bruger vores sted til at fremføre gratis reklamer, racistiske indlæg mm. med. Vi ved jo alligevel alle sammen godt hvem de brådne kar er og hvem det er der opfører sig ordentligt.

- Lars

Kommentar
Fra : Birgitta


Dato : 03-04-06 13:54

Jeg føler mig helt glemt og overset, så nu smutter jeg...

Kommentar
Fra : JensN9


Dato : 22-04-06 10:29

viviborgen
...tænder helt af og beskylder nu lilliput-hjemmesiden for at være nationalsocialistisk.
Så er vi hjemme igen; nu er vi med. Som hun dog kan, men ikke andet løgn og bedrag kan hun klare. Så prøver hun en uautoriseret stempling, fordi det jeg skriver her irriterer hendes hæmorider.

Siden er hverken national socialistisk eller international socialistisk.

Den er overhovedet ikke socialistisk,
og det er selvfølgelig en torn i røven på den gimpe.

Birgitta
Det er altså temmelig svært at se, hvad du spørger om i denne forbindelse.

"Hunde og heste" og "hvilket miljø jeg kommer fra".
Ja, metoden som er indført i skolerne minder ikke så lidt om dressur, det har du da ret i.

Miljøet, ja det nok noget med, at sandheden er svær at komme uden om i længden. Historie og tradition er bestemmende for menneskets erkendelse (d.v.s. at forstå noget virkeligt). Afskaffer man disse (historien og traditionen) bliver mennesket ringere og ringere til at forstå noget som helst. Det er vel hvad der sker.
Håber det går an...ellers er du allerede for medtaget.
m.v.h.
Jens

Kommentar
Fra : viviborgen


Dato : 22-04-06 10:54

Vor herre bevarer mig vel!

Jørn Ebbe Vig, så luk dog alle dine "spørgsmål". Jeg har ikke tid til at lege mere. Jeg skal ud og hjernevaske børnene i den danske folkeskole.



Du har følgende muligheder
Dette spørgsmål er blevet annulleret, det er derfor ikke muligt for at tilføje flere kommentarer.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408925
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste