Håndklædetørrer i stedet for radiator?
Fra : kaarina
Vist : 2601 gange
50 point
Dato : 09-11-05 10:09

Hej,

Hvordan forholder man sig, når man ønsker at installere en håndklædetørrer ( ikke el ) i stedet for en radiator i badeværelse.Kan dette lade sig gøre med hjælp af en vvs-mand?

Hilsen
Kaarina

Fra : Nordsted1

Dato : 09-11-05 10:15

Nogle håndklædetørrer er til 220 v, de er lige til at komme i stikkontakten. Ellers tror jeg mere det må være en opgave

for en elektriker end en vvs-mand

Fra : kaarina

Dato : 09-11-05 10:23

Hej Nordsted1,

Ja, men jeg tænkte en håndklædetørrer som fungerer med varmt vand lige som en radiator, derfor jeg tænkte at man kunde have den i stedet for en radiator. Jeg ved at det bruges meget i Sverige.

Hilsen
Kaarina

Fra : Nordsted1

Dato : 09-11-05 10:29

Nååå sådan en djævert, ja der skal en vvs'er til

Accepteret svar
Fra : Balcanard

Modtaget 60 point
Dato : 09-11-05 10:33
Fra : lally

Dato : 09-11-05 10:33

hej kaarina.

se dette link:http://www.vvs-grossisten.dk/Haandklaede/

hilsen lally

Godkendelse af svar
Fra : kaarina

Dato : 09-11-05 10:40

Tak for svaret Balcanard.

Vil straks studere de links.

Hilsen
Kaarina

Fra : kaarina

Dato : 09-11-05 10:42

Hej lally

Tak for hjælpen.
Fortsat god dag.

Hilsen
Kaarina

Fra : txn

Dato : 09-11-05 10:43

Hej kaarina.
Det forudsættes naturligvis at du ikke bor i lejebolig,hvor man deles om varmeforbruget.

Fra : michaelsp

Dato : 09-11-05 10:50

Hej Kaarina
Jeg så, du ikke vil have el, men hvis rummet ikke er så stort, så prøv lige at se her alligevel!
Jeg renoverer pt. badeværelse, som vil få varme via gulvvandvarme, og da det er meget småt, vil jeg ikke afgive plads til en radiator som håndklædetører. Det var derfor logisk at føre varmerørene op ad væggen (eller rettere bugtet nedad), hvor håndklæderne skal hænge, men diverse elektrikere, VVS'ere og murere som hjælper mig samt rådgivere i byggemarkeder har enstemmigt anbefalet mig at indmure en varme el-måtte. I stedet har jeg købt JoEl's mindste måtte på 1m2 med termostat/timer, så den fortrinsvis bruger strøm ved normale badetider. Ialt ca. 1600 kr. m.moms.
Opgaven kræver en elektriker til tilslutning og eventuelt en murer til indmuring bag fliser. Du skal være opmærksom på, at længden er 2 meter, så måtten skal krympes lidt (enkel opgave), og så er det vigtigt, at der ikke opstår luftlommer omkring varmekablet.
Hilsen Michael

Fra : Balcanard

Dato : 09-11-05 10:52

Velbekomme og held & lykke

Fra : kaarina

Dato : 09-11-05 10:54

Hej txn,

OK, jeg bor i andelsbolig og jeg mener at varmeforbruget bliver afregnet " individuelt " ,men det skal jeg lige checke, tak for dette.

Hilsen
Kaarina

Fra : kaarina

Dato : 09-11-05 11:00

Hej michaelsp,

Det var da smart, men desværre kan jeg ikke bruge dette ide her og nu, men vil absolut " keep in mind ", man ved jo aldrig ...

Hilsen
Kaarina

Du har følgende muligheder