Hvad skal jeg se i London?
Fra : falkmejer
Vist : 422 gange
40 point
Dato : 06-04-05 17:59

Hej Alle

Jeg er i den heldig situation, at jeg sammen med min bedre halvdel skal til London d. 21 - 23 april, alt imens børnene nyder et ophold hos bedsteforældrene!!

Mit problem er bare, at ingen af os har været i London før, og da vi kun har 2 hele dage derovre, er det begrænset hvad vi kan nå at opleve, her tænker jeg både på seværdigheder og spisesteder.

Håber I kan hjælpe med et par gode ideer.

Lige et orienteringen skal vi bo på et hotel ved Paddigton metro.

På forhånd mange tak

Johannes

Fra : Trine80

Dato : 06-04-05 18:32

Tower of london eks

ellers ville jeg nok bare hygge mig med go mad, vin og manden i sengen.
Der er sgu aligevel aldri noget ved at se de seværdigheder.
(husk regntøj)

Fra : frieda

Dato : 06-04-05 21:50

Jeg eeelsker London.

Er lige kommet hjem fra arbejde og er totalt udmattet og på vej i seng, men vil prøve at skrive noget til dig i morgen.
Mit problem er at begrænse mig.

Hvad kan I godt li' at foretage jer?

frieda

Fra : tjantzen

Dato : 06-04-05 21:51

Sørg for at købe et tube-pass, så kan I køre ubegrænset med tube og busser. Det er altid en fornøjelse at springe på en vilkårlig dobbeltdækker og så ellers kigge på gadelivet mens man køres rundt.
I politikkens turen går til london kommer de med nogle gode idéer til netop såden en kort tur, som I skal på.

Tower Of London er fin...udefra men køerne kan være dræbende lange. Ellers kan man hoppe på en sightseeingbåd nede ved Parlamentet. Det er en fin tur ned ad themsen, hvor man får set en del.

Ellers afhænger det jo meget af, hvilken slags ferie I ønsker. Kunst, populær kultur, gadeliv, mad og drikke, natteliv, shopping, historie osv.

go fornøjelse
mvh
Thomas

Fra : arne.jakobsen

Dato : 06-04-05 22:41

Når I kun har 1-2 dage synes jeg at Thomas råd er rigtigt godt. Men ellers, nyd at være i en fremmed by. Nyd at blive passet op i hoved og røv, og gå så nogle ture i omegnen. At hoppe på en bus bringer en langt omkring, og de kører altid i cirkler. I kommer altså altid hjem igen. I har sikkert allerede købt div. hæfter og bøger om London, og så må I være jeres egne guider. Nyd turen. Med venlig hilsen Arne Jakobsen.

Fra : Klumme

Dato : 07-04-05 04:35

falkmejer spurgte: "Hvad skal jeg se i London?"

lillearne svarede: 0... NUL og ingenting, ud over nogle spørgsmålrelaterede fuldstændige ligegyldigheder, som tag en bus, gå en tur, vær din egen guide og en enkelt af de sædvanlige: "Nyd at blive passet op i hoved og røv".

Hvad skal falkmejer se lillearne?? Ved du det lillearne?? - ellers skulle du tage og holde dig væk, da du jo ikke svarer på spørgsmålet.

Hvem sagde pointhungrende?????

Fra : Lohmann

Dato : 08-04-05 19:05

Jeg vil anbefale, at hvis man kan li' musical-genren - at man da går på Westend, her ligger utallige teatre, og ligesåmange musicaller spilles - f.eks.: Lloyd Webbers "Whistle down the wind" og "Starlight express", "Mamma mia" om Abba og Disneys "Beauty and the beast" for at nevne noen få... Der spilles også en Agata Christie "Mouse trap" - der er med andre ord, noget for næsten enhver smag.
Det er ogsåmulighed til at se London fra Themsen - der går både (med guide) hvilket gir en fin tur og et anderledes vue af London.
Der er også mange museer - også her noget for enhversmag, er man til flyvning, ligger the RAF-museum i den nordlige del af London.

Ellers vil jeg anbfale et kik på www.londontown.com - her kan i finde mange oplysninger og ideer.

God tur!
Vh.
Lohmann

Fra : arne.jakobsen

Dato : 08-04-05 19:14

Lille dumme Klamme Klumme: Jeg skriver jo netop:

Citat
I har sikkert allerede købt div. hæfter og bøger om London, og så må I være jeres egne guider.

Hvorfor pokker skulle jeg så begynde at læse op om alle de steder der også står i disse hæfter og bøger?

Men du skriver jo netop ABSOLUT intet:

Citat
Fra : Klumme Dato : 07-04-05 04:35

[...]

Så hvem er det LIGE der bør lære at holde sin mund, og holde sig væk fra tråde hvor han INTET har at gøre. (Ud over at overbeskide andre Kandu'er)?

Alle der læser denne kommentar må kunne se at Klumme UDELUKKENDE er ude på ballade. Igen

Fra : Klumme

Dato : 08-04-05 19:53

Nejjjj da lillearne. Jeg er bestemt ikke ude på ballade, men udelukkende at du lærer at opføre dig ordentligt og anstændigt, samt at tale ordentligt til brugerne

Falkmejer bad jo ikke om en uspecificeret litteraturliste over bøger og guides om London, men spurgte:

Citat
Håber I kan hjælpe med et par gode ideer.

Dit indlæg er IKKE et svar, men en diffus og ligegyldig opremsning af noget ligegyldigt crap, udelukkende skrevet for at komme i betragtning til point.

Lillearne loool Vi kender dig alt alt for godt.

Fra : Klumme

Dato : 08-04-05 19:59

Lillarne.
Du skulle tage og kigge fordi denne tråd: http://www.kandu.dk/dk/spg/64342

Der en der gerne ganske seriøst vil drøfte noget med dig, og samtidig spørge dig om nogle småting. Undrer mig ,at du ikke har været der mere end som så. Kan være ar Creamygirl har ret... Det har hun jo nok

Fra : arne.jakobsen

Dato : 08-04-05 20:08

LOL - Klumme - Du er STADIG ikke kommet med et eneste svar på spørgsmålet. Kun overpisning af mig. Hvor dumme tror du folk er? Lad være med at svare.

Fra : Klumme

Dato : 08-04-05 20:16

Hvorfor spørger du, lillearne, når du ikke vil have svar?? Er det normalt for dig?? Tjaeee det kommer såmænd heller ikke bag på mig.

Jeg er ikke her for at svare, men for at lære dig lidt om alm. social adfærd samt stavetræning og sprogbrug.

Desværre har jeg ikke så meget tid i aften til dig , så jeg synes du skal gå over i denne tråd: http://www.kandu.dk/dk/spg/64342 og få dig en snak, med en der vil dig det godt... hvis du tør loool

Og så skal du ikke fremover bruge dette "LOL" uden at ha' talt med mig først... Forstået????

Fra : arne.jakobsen

Dato : 08-04-05 20:23

Klumme - Denne tråd er ikke oprettet for at du skal komme ind og skælde mig ud for noget som helst. Hvor svært kan det være at fatte det. Ville du gøre dig selv en tjeneste, så holdt du op nu. Alle har jo set at du INTET svar har på spørgsmålet, og dit eneste mål er at yppe kiv.

Fra : arne.jakobsen

Dato : 08-04-05 20:27

falkmejer - jeg vil ikke undskylde Klumme's svinske og ligegyldige indlæg. Det kan jeg ikke. De må helt stå for Klumme's egen regning.
Jeg står selvfølgeligt stadig bag mine egne kommentarer. Hilsen Arne

Fra : Klumme

Dato : 08-04-05 20:27

Kiv..... Glem det. Det hedder O P D R A G E L S E.

Baj BAj lillearne. Har ikke mere tid. Opfør dig ordentligt og husk nu det jeg har lært dig, så jeg kan være stolt af dig.

Fra : arne.jakobsen

Dato : 08-04-05 20:46

Ja det beviser jo blot Klummes STORE intellekt at han mener at ordet KIV = Opdragelse. Ha ha

Fra : Klumme

Dato : 08-04-05 20:54

Nej lille arne. Jeg skrev ikke at KIV = opdragelse

Du skrev: "dit eneste mål er at yppe kiv" og jeg skrev "glem det.....Det hedder opdragelse", hvilket for en normalt begavet betyder, at du skal glemme dette med jeg ypper kiv, men udelukkende se det som yderst tiltrængt opdragelse af dig.

Og så vil jeg ikke ha mere bøvl med dig i aften. Hvis der blir mere, så kan du gå på dit værelse, og der blir du indtil du kan te dig ordentligt... forstået!!!!

Fra : frieda

Dato : 09-04-05 06:26

falkmejer ,,, er du der stadig ... eller har du opgivet at få et seriøst svar på dit spørgsmål?

Jeg vil stadig gerne vide, hvad I specielt holder af?
Som du selv siger, er to dage kun nok til at få en forsmag på, hvad den vidunderlige by kan byde på.
Så gi' mig et par hint, og jeg skal komme med et par seriøse forslag.

frieda

Fra : falkmejer

Dato : 09-04-05 19:04

Hej Igen

Tak for alle de gode indlæg!.....!

På Friedas forespørgelse uddyber vi lige lidt....

Vi mangler egentlig kun lige et par gode spisesteder/cafeer både dyrt og billigt, hvor vi kan nyde noget godt engelsk mad og drikke!!

Så hvis du/i skulle kende et godt og hyggelig sted, siger vi tak

Vi har indkøbt "turpas" til the tube samt billetter til en musical!!

På forhånd mange tak

Falkmejer

Du har følgende muligheder