fransk lås
Fra : sipelip
Vist : 6202 gange
100 point
Dato : 25-03-05 19:32

Jeg skal forlænge nogle spær jeg har liggende, og ville gøre det vha. en 'fransk lås' - dels for at prøve det, dels af hensyn til æstetikken og kulturhistorien. Er der tilfældigvis en tømrer el. lign. herinde der har en tegning liggende af en fransk lås? Jeg har i første omgang ikke lige kunnet finde en på nettet.

Fra : emesen

Dato : 25-03-05 20:39

Her står lidt om Fransk-lås som også kaldes Timber Frame
http://www.viking-bjelkehuse.dk/default.efact?pid=519

Accepteret svar
Fra : lally

Modtaget 110 point
Dato : 25-03-05 20:54

Her er et billede af en fransk lås.

bilde i midten viser en rett fransk lås kanskje det den mest kjente forbindelsen som benyttes i tungt bindingsverk,

http://www.ivt.ntnu.no/bat/bm/undervisning/IBA_hovedoppgaver/2002/dina.htm

hilsen lally

Fra : bennymanden

Dato : 26-03-05 02:39

Her er også lidt om forskellige samlingsmetoder:

http://www.timber.no/hoved.asp?GrpID=2

mvh
<\\Benny

Godkendelse af svar
Fra : sipelip

Dato : 29-03-05 07:15

Tak for svaret lally.

Fra : torbirhan

Dato : 15-06-05 10:11

Jeg skal lave en udestue, og har derfor brug for et enkelt og let tegneprogram

Fra : lally

Dato : 15-06-05 16:37

hej.

dette er det forkerte sted at stille spørsmål,der er ikke andre end os fire der ser dit spørsmål.

hilsen lally

Du har følgende muligheder