Kat og hamster
Fra : nvlll
Vist : 324 gange
100 point
Dato : 26-01-04 11:27

Vi har 2 godmodige, voksne kastrat-hankatte. Nu ønsker min datter sig en hamster. Har nogen erfaringer på det felt?
Venlig hilsen Lene

Fra : ofa

Dato : 26-01-04 11:33

Hvis de var vokset op sammen ville jeg tro det kunne lade sig gøre,meeeen pludselig får to rovdyr en ny indflytter på deres enemærker,hamsteren bliver ikke andet end legetøj,jeg ville syntes det var overmåde synd

Fra : lenacatrine

Dato : 26-01-04 13:50

Så det kommer jo an på om hamsteren er i bur...... Så længe den er i bur så kommer den i alt fald ikke i kambulage med kattene :) Og jeg har set flere katte leve fredeligt sammen med gnavere (marsvin og kaniner) selv om de ikke er vokset op sammen. Men man kunne jo holde et øje på katte og hamster hvis man har hamsterne ude af burets sikkerhed

Fra : nvlll

Dato : 26-01-04 14:38

Det samme forestiller vi os. Hamster i bur. Hvis hamster skal ud, skal katte udenfor døren. Hvis de er alene hjemme; Katte udenfor lukket dør.
Mon ikke det kan kan lade sig gøre?

Fra : ofa

Dato : 26-01-04 15:04

Som plejer for en Amazonpapegøje ,har jeg set min egen kat sidde brandvagt ved buret ,(sikret med en hængelås),i 14 dage ,når jeg vendte ryggen til var låsen det mest interessante i hele verden.Jeg ved godt at man siger,jamen hvis jeg gør sådan og sådan,og jeg har også set på tv ,de mærkeligste par.men man hører jo ikke om de tilfælde hvor det går galt.Desuden syntes jeg det er tosset at spørge hvis man allerede har bestemt sig.Kat og Hamster.Hvad bliver det næste datteren finder på??

Fra : lenacatrine

Dato : 26-01-04 19:50

Jeg tror bestemt ikke der er nogen is på koen i den sammenhæng!!!

Fra : nvlll

Dato : 26-01-04 20:18

Tak for alle svar. Jeg fik også gode svar på kattesiden.
Venlig hilsen
Lene

Fra : jensoline

Dato : 26-01-04 22:04

Jamen,så luk du roligt spgm

Fra : golsen

Dato : 28-03-04 18:10

Hej Lene
Jeg har en kat. Samtidig har jeg marsvin og undulat. Jeg har også haft ørkenrotter,hamstere,og en dværgpapegøje men der har aldrig været problemer med det, katten bare skal være vænne sig til dem.

Hilsen golsen

Du har følgende muligheder