Flere kaniner sammen
Fra : kirlusen
Vist : 278 gange
20 point
Dato : 15-12-03 01:02

Hej Det cassandrak skrev med flere kaniner sammen går ikke,da kaniner ikke er flokdyr,men kolonidyr.mange tror at kaniner lever i flokke,fordi man ofte ser vilde kaniner sammen.Det er en misforståelse.Kaniner lever i kolonier,og det er noget ganske andet.En koloni består af et antal enkeltindivider, der har bosat sig i nærheden af hinanden for at drage nytte af hinanden,bl.a. mod fjender.de advarer hinanden mod farer ved at stampe i jorden med bagbenene,og gemmer sig i deres underjordiske gangsystemer.På den måde drager de alle fordel af de gangsystermer som kolonien har gravet. Kaninerne lever hver deres liv, uafhængigt af hinanden.De har hver især deres eget territororium især hannerne vil forsvare deres bo mod andre hanner.DE kæmper til sidste blodsdråbe, og de vil prøve at bide den andens testikler i stykker Hunner der er vokset op sammen kan gå længere sammen fordi de bliver lidt senere kønsmodne og er ikke så territoriebevidste Men de er stadig kaniner, selvstændige individer På et tidspunkt vil en hunkanin komme i brunst og så raser homonerne En hunkanin i brunst vil ikke tolerere en anden hunkanin.Så ikke flere kaniner sammen. venlig hilsen en kanin ejer

Fra : Rellom

Dato : 15-12-03 08:14

Det lyder mere som et tip end som et spørgsmål, så jeg synes da,
at du skal oprette det som et tip i stedet for.

Men drop i så fald den indledende polemik mod cassandrak
og hold dig til sagen.

Fra : kirlusen

Dato : 15-12-03 18:54

til rellon det er ikke polemik mod cassandrak de skulle bare uddybe det mere hvem har Store løbegårde i deres haver så folk regner måske med de kan gå sammen i små burer i deres haver jeg vil ikke anbefale to kaniner sammen men jeg vil medgive at det i nogle tilfælde kan lad sig gøre men man skal holde dem under tæt observation og check dem dagligt for sår bid.Race og temperament har også noget at sige og det er to hunner der måske kan gå sammen . så jeg har holdt mig til sagen p.s. har du kaniner har du set når de har bidt hinanden i naturen kan de jo frit flygte det kan burkaniner ikke så derfor skrev jeg dette i går .Så folk ikke bare går i en dyrehandel og køber to kaniner for to kaniner er ikke bare to kaniner hilsen mig

Du har følgende muligheder